Technologie » Komputery

Microsoft Dynamics liderem w dziedzinie rozwiązań CRM według raportu Nucleus Research

W najnowszym raporcie amerykańskiej firmy analitycznej Nucleus Research pt. „Research note. Technology Value Matrix Second Half 2013 CRM”, opublikowanym we wrześniu br., firma Microsoft znalazła się w gronie liderów w dziedzinie systemów klasy CRM.

Nucleus Research ocenił dostawców na podstawie użyteczności i funkcjonalności oferowanych przez nich rozwiązań oraz przedstawił trendy na najbliższe 6 miesięcy dla każdego producenta, przypisując ich do czterech kategorii: liderzy, facylitatorzy, eksperci i podstawowi dostawcy. Badanie uwzględnia zarówno dostawców systemów CRM w modelu on-premise, jak i cloud computing, których rozwiązania obejmują funkcjonalności w zakresie sprzedaży, marketingu i obsługi klienta.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Cieszymy się, że kolejna firma badawcza doceniła rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM, zaliczając je do grona liderów w tej dziedzinie. Tego rodzaju niezależne badania pokazują kierunek rozwoju współczesnych systemów CRM, motywując dostawców do ciągłej pracy nad udoskonalaniem swoich produktów - komentuje Monika Burdach, Business Solutions Marketing Manager w polskim oddziale firmy Microsoft.

Według raportu o konkurencyjności rozwiązania Microsoft Dynamics CRM decydują takie czynniki jak elastyczność umożliwiająca konfigurację i kastomizację xRM, opcjonalne modele implementacji (on-premise lub w chmurze) oraz funkcjonalności dedykowane poszczególnym branżom. Do głównych zalet najnowszych wersji oprogramowania Microsoft Dynamics CRM 2013 oraz Microsoft Dynamics CRM Online 2013, które zostaną udostępnione jesienią br., autorzy raportu zaliczają:

• Przebudowany, bardziej intuicyjny interfejs użytkownika
• Integrację z rozwiązaniem MarketingPilot
• Nowe, mobilne aplikacje klienckie na iPada i tablety z Windows 8 (jesienią Microsoft planuje wprowadzenie nowych opcji dotykowych na telefonach z Windows 8 i Androidem oraz iPhone'ach)
• Integrację z Microsoft Lync, Skype oraz Yammer z poziomu Microsoft Dynamics CRM

Nucleus Research będzie na bieżąco śledzić, jak powyższe możliwości są wykorzystywane, co może się przełożyć na zmianę pozycji rozwiązań Microsoft w przyszłych edycjach raportu. Firma badawcza będzie również przyglądać się temu, w jaki sposób przejęcie Nokii wpłynie na inwestycje Microsoftu w zakresie wsparcia platform dla urządzeń mobilnych. W przeszłości ograniczone wsparcie dla szerokiej gamy urządzeń przenośnych utrudniało firmie Microsoft zajęcie wysokiej pozycji w zestawieniu.

Obecnie niewielu dostawców rozwiązań IT oferuje firmom możliwość zakupu systemu CRM w innej opcji niż w ramach nabycia licencji dla użytkownika czy modelu subskrypcyjnego, co oznacza, że przedsiębiorstwa są zmuszone do uiszczenia płatności za licencje obejmujące pełną funkcjonalność rozwiązania, które nie będą całkowicie wykorzystane, lub muszą znaleźć inny sposób na przedstawianie danych z systemu CRM zwykłym użytkownikom. Oferowane przez Microsoft poziomy korzystania z systemu pozwalają na udostępnienie rozwiązania również użytkownikom okazjonalnym w ramach istniejących kont. Dzięki temu możliwe jest także wykorzystanie CRM jako niestandardowej platformy aplikacyjnej.

Co więcej, Nucleus Research podkreśla w raporcie, że rośnie konkurencyjność na rynku rozwiązań CRM. Najbardziej wyraźnym trendem wśród dostawców jest dodawanie nowych funkcjonalności do istniejących produktów. Zarówno mali, jak i więksi producenci mogą też pochwalić się inwestycjami związanymi z udoskonaleniem interfejsu użytkownika dla rozwiązań CRM wykorzystywanych na komputerach stacjonarnych, smartfonach czy tabletach. Coraz bardziej widoczna jest również obecność wschodzących graczy na rynkach Ameryki Północnej i Europy.

Pełną treść raportu w języku angielskim można znaleźć na stronie: http://www.microsoft.com/en-us/news/itanalyst/docs/09-01-13crm.pdf

***

Informacje o firmie:
Microsoft jest liderem branży nowych technologii - dostawcą produktów i usług dla konsumentów oraz klientów instytucjonalnych i komercyjnych. Wśród sztandarowych produktów oferowanych przez Microsoft jest system operacyjny Windows. Jego najnowsza wersja - Windows 8 to pierwszy w pełni dotykowy system operacyjny Windows, który działa na klasycznych komputerach, ale także urządzeniach z ekranami dotykowymi, w tym również na tabletach. Wraz z premierą Windows 8 Microsoft wprowadził na rynek również pierwszy komputer sygnowany własnym logo - Microsoft Surface. System operacyjny Windows dostępny jest również w wersjach na platformę mobilną - Windows Phone oraz platformę serwerową - Windows Server. Kluczową pozycję w portfolio Microsoftu zajmuje również Microsoft Office, powszechnie używany zestaw aplikacji wspierających komunikację i produktywność. Ponadto w ofercie spółki znajdują się również rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics.

Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań dostarczanych w formie usług w modelu cloud computing, i jako jedyny dostawca posiada w pełni kompleksową ofertę zarówno aplikacji, infrastruktury, jak i platformy programistycznej w formie usług w chmurze obliczeniowej. Rozwiązania chmurowe oferowane przez Microsoft mogą być dostarczane klientom w modelu chmury publicznej, jak np. usługa Office 365 czy Windows Azure, ale również w modelach chmury prywatnej oraz hybrydowej, która jest połączeniem obu poprzednich modeli dostosowanym do potrzeb klienta.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce.

Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).

Dodatkowych informacji udzielą:

Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com

Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com

Anna Klimczuk
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-anszte@microsoft.com

Marek Zaleski
Microsoft Sp. z o.o.
tel. 22 594 15 43
fax 22 594 10 02
kom. +48 505 191 543
e-mail: b-mazale@microsoft.com

Monika Burdach
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-monib@microsoft.com



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »