Technologie » Internet

Mija ostatni tydzień przyjmowania zgłoszeń do konkursu "Bezpieczny eSklep"

Jednym z powodów niskiego udziału e-handlu w sprzedaży ogółem jest ograniczone zaufanie internautów.

Dlatego istnieje konieczność edukacji rynku i współpraca organizacji reprezentujących interesy branży e-commerce.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Do skutecznych działań można zaliczyć certyfikację e-sklepów i inicjatywę „Bezpieczny eSklep". Budowaniu poczucia bezpieczeństwa podczas kupowania w Internecie służy certyfikacja sklepów internetowych. Jednym z bardziej popularnych na rynku jest certyfikat Euro-Label.

Certyfikat jest poświadczeniem wiarygodności, jakości i rzetelności świadczonych przez przedsiębiorcę usług. Klient sklepu otrzymuje w pierwszej kolejności zapewnienie, że sklep internetowy istnieje w rzeczywistości, a warunki sprzedaży są zrozumiałe i opisane na witrynie. Sprzedawca, który otrzymał certyfikat Euro-Label respektuje przepisy o ochronie danych osobowych. Kupujący może liczyć, że towar zostanie dostarczony zgodnie z zamówieniem, a w przypadku nieprawidłowości transakcji będzie zastosowana procedura rozpatrywania skargi. Euro-Label należy również do systemu ADR (Alternative Dispute Resolution) - pozasądowego rozstrzygania sporów. Dzięki temu konsument, który ma problem z osiągnięciem porozumienia ze sklepem może się do nas zwrócić z prośbą o pomoc, a my staramy się znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony. Dotychczas spory z jakimi mieliśmy do czynienia kończyły się porozumiem obu stron.

Kolejnym działaniem zwiększającym wiarygodność sklepów internetowych jest konkurs Bezpieczny eSklep. Celem konkursu jest promowanie stosowania przez sklepy internetowe dobrych praktyk gospodarczych w handlu elektronicznym. Do poprzedniej edycji konkursu zgłosiło się ponad 1400 sklepów internetowych. W tegorocznej edycji zarejestrowanych jest już około 400 firm. Tak liczna ilość zgłoszeń świadczy o tym, że sklepy internetowe nie boją się weryfikacji. Chcą działać bezpiecznie, a jeżeli popełniają błędy w zakresie prawnej obsługi klientów, chcą je poprawić.

Ponad 70% badanych w poprzedniej edycji konkursu sklepów nie dopełniała obowiązku informacyjnego. Najczęściej zapominano się o podawaniu na stronie numerów rejestrowych, NIP'u, REGON'u, organu rejestrującego działalność, a w przypadku spółek organu rejestrowego kapitału zakładowego. Podobna ilość sklepów nie posiadała certyfikatu bezpieczeństwa, popularnie zwanego SSL. Innym uchybieniem było wymuszanie na klientach zgody na przetwarzanie danych osobowych. Wiele sklepów miało również problem z prawidłową interpretacją przepisów związanych np. z rękojmią, gwarancją, reklamacjami czy prawem odstąpienia od umowy.

Konkurs Bezpieczny eSklep to szansa na wyróżnienie najbardziej rzetelnych i wiarygodnych sklepów internetowych. Druga edycja akcji została zorganizowana przez Instytut Logistyki i Magazynowania, a patronuje jej Ministerstwo Gospodarki, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Platforma Click Shop udostępniana przez firmę home.pl zaangażowała się we wsparcie konkursu jako partner strategiczny. Partnerami konkursu są również: Unizeto Technologies, Kancelaria Radcy Prawnego MPW, Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, BIG Infomonitor. Inicjatywa ma na celu zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo handlu online przez sprzedających jak i kupujących.

Ocena sklepów będzie składać się z dwóch etapów. Podczas pierwszego będzie oceniana poprawność formalna oraz prawna stosowanych zapisów regulaminowych, sposób obsługi koszyka zamówień oraz zgodna z prawem ochrona danych osobowych. Sklepy, którym uda zakwalifikować się do drugiego etapu będą oceniane przez kapitułę konkursu pod kątem przejrzystości oraz czytelności strony wraz z tekstami takimi jak regulamin e-sklepu czy opisy dostępnych w nich produktów.

Laureatów konkursu wybierze kapituła złożona miedzy innymi z przedstawicieli: Ministerstwa Gospodarki, Federacji Konsumentów, Europejskiego Centrum Konsumenckiego oraz firm Siódemka, Opineo, Home.pl, Transferuj.pl i Benhauer. Udział w konkursie jest bezpłatny, a kandydatów można zgłaszać pod adresem www.bezpiecznyesklep.pl do 31 stycznia 2012r. Zwycięzców poznamy 15 marca 2012r.
Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM), GS1 Polska Realizuje prace badawczo-rozwojowe i usługi doradcze podnoszące efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw i całych łańcuchów dostaw. Pełni rolę organizacji krajowej GS1 wdrażającej do praktyki gospodarczej globalne standardy GS1, obejmujące m.in. kody kreskowe i elektroniczną wymianę danych. ILiM jest wykonawcą projektów rządowych związanych z rozwojem handlu elektronicznego w Polsce. Certyfikuje sklepy internetowe europejskim znakiem zaufania w handlu elektronicznym dla Konsumentów i Sprzedawców Euro-Label. Aktywnie działa w europejskiej przestrzeni badawczej będąc koordynatorem i partnerem projektów z zakresu logistyki i e-gospodarki.

Osoby odpowiedzialne za kontakt z prasą:
Kinga Szewczyk
Bezpieczny eSklep
T + 48 61 666 48 69
kinga.szewczyk@ilim.poznan.pl

Ilona Kużaj-Aydar
Public Relations - Instytut Logistyki i Magazynowania
T +48 61 850 49 30
M +48 605 539 717
ilona.kuzaj-aydar@ilim.poznan.pl

www.ilim.poznan.pl
www.gs1pl.org
www.bezpiecznyesklep.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Instytu Logistyki i Magazynowania
http://ilim.poznan.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »