Gospodarka » Żywność
Mineralna na zdrowie
Badania handlu detalicznego, przeprowadzone przez firmę Nielsen w okresie od lutego 2009 do stycznia 2010 roku, wykazały wysokie tempo wzrostu sprzedaży wód mineralnych, zarówno pod względem wartości, jak i ilości. W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego był to wzrost na poziomie 9,1% w przypadku wolumenu i 10% dla wartości sprzedanej wody.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W dystrybucji wód mineralnych największy udział mają placówki handlu nowoczesnego, przede wszystkim supermarkety, odpowiedzialne za ponad jedną trzecią wartości sprzedaży – w ciągu roku (luty ‘09 – styczeń ’10) odnotowały wzrost z 31,5% do 34,3%. Klienci kupili tam wody za 828 milionów złotych, podczas gdy rok wcześniej było to 691 milionów. Hipermarkety utrzymały stabilny udział w sprzedaży wody i odpowiadały w minionym roku za 16,2% wartościowych obrotów tą kategorią napojów. Najgorzej wypadły małe sklepy spożywcze, które przed rokiem odpowiadały za 19,3% obrotów wartościowych, podczas gdy w tym roku było to 17,1% (o 2,2% mniej).
Najczęściej kupowaną przez Polaków wodą pozostaje mineralna bez bąbelków (dwie trzecie obrotów). Jej udziały ilościowe w całej kategorii są na poziomie 63,7%, a wartościowe 66,9%. Ten typ wody zyskał w ostatnim roku na znaczeniu, kosztem wody gazowanej, a także – w mniejszym stopniu – średniogazowanej.
Nadesłał:
puella
|
Komentarze (0)