Technologie » Internet

Morele w drodze do TOP3 segmentu e-commerce

Morele, jeden z liderów polskiego rynku e-commerce i właściciel hybrydowej platformy zakupowej, przedstawia wartości kluczowych wskaźników rozwoju oraz plany na najbliższe miesiące.

Wyniki finansowe

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Platforma Morele działa od ponad 15 lat. Aktualnie jest jednym z wiodących serwisów handlowych w kategorii elektroniki użytkowej, co pozwoliło wypracować 1,5 proc. udziału w całym rynku e-commerce. Spółka zamknęła 2019 rok z GMV na poziomie 1,23 mld zł oraz EBITDA w wysokości 10 mln zł. W 2020 wartość EBITDA wyniosła ponad 50 mln zł, podnosząc tym samym  wynik rdr o 400 proc. W bieżącym roku fiskalnym platforma nie zwalnia tempa i aktualnie odnotowuje około 40 proc. wzrost GMV w stosunku do 2020 przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej rentowności. Kluczowym czynnikiem wzrostów jest zmiana modelu biznesowego spółki.

 

Dalszy rozwój spółki i ambitne cele

 

Od 2018 roku spółka konsekwentnie zmienia swój profil działalności ze sklepu specjalistycznego na platformę multicategory. Podobnie jak Amazon, Morele oferuje produkty z różnych kategorii  - od elektroniki aż po FMCG. Sprzedaż i wysyłka realizowana jest zarówno przez Morele jak i przez inne podmioty wystawiające swoją ofertę za pośrednictwem platformy (marketplace). Taki model biznesowy jest konsekwencją głównego celu strategicznego Morele na najbliższe lata, czyli dołączenia do grona największych podmiotów e-commerce w Polsce. Ma być to możliwe dzięki podnoszeniu udziału w kategoriach spoza obszaru elektroniki.

 

- Z serii badań rynkowych, które przeprowadziliśmy, wynikają dwa wnioski. Po pierwsze, przeważająca część Klientów wskazuje, że byłaby zainteresowana zakupami w nowej platformie multicategory. Po drugie, taka usługa musi wyróżniać się wygodą i prostotą. Naszym celem jest stworzenie platformy, która będzie łączyła zalety marketplace i sklepu specjalistycznego. Szeroka oferta, konkurencyjne ceny, wysokiej jakości kontent produktowy, doradztwo specjalistów oraz wygoda zwrotów i reklamacji - to filary budujące poczucie prostych i wygodnych zakupów, dlatego właśnie na te wartości stawiamy budując nasz produkt i ofertę. Sądzimy, że dla takiej platformy jest miejsce na rynku e-commerce w naszym kraju. Według prognoz analityków, e-commerce w Polsce w 2021 wzrośnie o około 15% i przez najbliższe pięć lat utrzyma się na poziomie około 12%. My jednak celujemy we wzrosty powyżej 30% rok do roku - mówi Michał Pawlik, CEO Morele.

 

Punktem wyjścia do realizacji strategii jest inwestycja w technologię marketplace (2018-2019) przy jednoczesnym zarządzaniu ofertą produktową tak, aby była ona jak najatrakcyjniejsza dla Klientów. Morele rozwija platformę w modelu hybrydowym z dużym naciskiem na jakość sprzedawców oraz oferty. Oznacza to, że poza udostępnieniem ofert zewnętrznych sprzedawców (podobnie jak np. Allegro), spółka dysponuje także magazynami oraz infrastrukturą, dzięki którym jest w stanie oferować  własny towar.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

j.boguslawska@innervalue.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »