Firma » Finanse
MŚP korzysta z wynajmu
Sprzedaż nowych aut rośnie
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Ubiegły rok zakończył się najlepszym rezultatem sprzedaży nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t od 2000 roku - ponad 475 tys. Prawie 70% to pojazdy kupione przez firmy, w większości przez sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw, w tym przez mikroprzedsiębiorstwa i jednoosobowe działalności gospodarcze.
Optymalne narzędzia w cenie
To naturalny kierunek, że na rozwiniętych rynkach flotowych MŚP stanowią dominującą grupę klientów korzystających z leasingu i wynajmu długoterminowego. Nic dziwnego, że tak jak największe podmioty - korporacje, duże przedsiębiorstwa - wybierają optymalne narzędzia finansowania i codziennego administrowania samochodami, np. leasing czy coraz bardziej popularny wynajem długoterminowy.
Ewolucja oczekiwań małych firm
Przez długie lata wynajem długoterminowy pojazdów był traktowany jako produkt dla dużych firm i korporacji. MŚP jednak coraz częściej z niego korzystają, a na rynku trwa ewolucja oczekiwań klientów w kierunku usług zapewniających pełną mobilność: z klasycznego leasingu z niskim wykupem - na leasing z rynkową wartością końcową; z czystego finansowania leasingiem - na leasing z usługami dodatkowymi, np. assistance, pakiety serwisowe; z leasingu z usługami dodatkowymi - na wynajem długoterminowy.
Niskie raty leasingu
Przejście na bardziej efektywne usługi ułatwia coraz szersza oferta nowoczesnych produktów finansowych, sprawdzonych na innych europejskich rynkach. Przykłady takich rozwiązań leasingowych dedykowanych markom Grupy Volkswagen to: ŠKODA Leasing Niskich Rat, leasing EasyDrive dla Volkswagena czy Audi Perfect Lease w marce Audi. W każdym z tych produktów klient może płacić niskie miesięczne raty, często zmieniać samochód na nowy, a także korzystać z pakietów serwisowych.
Korzystny leasing z serwisem
Takie rozwiązania są chętnie wykorzystywane przez firmy MŚP. Dla mniejszych firm stanowią też pierwszy krok do skorzystania z prostszych, ale wygodnych produktów wynajmu, np. leasingu z serwisem. Można wtedy dostosować zakres usług dodatkowych do własnych oczekiwań i potrzeb swojego przedsiębiorstwa, a zewnętrznej firmie zlecić te zadania, które są bardziej czasochłonne czy angażujące.
Maciej Zwiewka, Fleet Brand Manager, Volkswagen Financial Services
Nadesłał:
MultiComm
|
Komentarze (0)