Technologie » AGD - RTV
Na jaki sprzęt elektroniczny zwracają uwagę kobiety?
Zobacz więcej zdjęć » |
59 proc. kupujących czytniki ebooków stanowią kobiety, jak wynika ze statystyk prowadzonych przez sklep internetowy OleOle.pl – jednego z czołowych e-sprzedawców w dziedzinie elektroniki użytkowej. Tendencji tej nie można wytłumaczyć jedynie zamiłowaniem pań do czytania. Bliższa prawdy jest myśl, że wiele kobiet gustuje w rzeczach modnych i stylowych. Nadal 40 proc. klientów decydujących o zakupie pralki, zmywarki, lodówki czy innych sprzętów AGD stanowią kobiety. Mężczyźni natomiast dominują jako klienci w kategorii sprzętu RTV – robi to aż 77 proc. panów. Mimo to, statystyki mogą wskazywać na pewien przełom. W ubiegłym roku 14 proc. kobiet zakupiło iPady i tablety multimedialne, 18 proc. wyposażyło swoje domy w zestawy kina domowego, 22 proc. kupiło projektory multimedialne, a aż 36 proc. kobiet nabyło iPody oraz odtwarzacze mp3.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jakie gadżety kupują kobiety? |
|
czytniki ebooków | 59% |
iPody i odtwarzacze mp3 | 36% |
telefony komórkowe i smartfony | 27% |
aparaty cyfrowe | 27% |
lustrzanki cyfrowe | 25% |
projektory multimedialne | 22% |
laptopy i notebooki | 22% |
zestawy kina domowego | 18% |
iPady i tablety multimedialne | 14% |
Współczesna kobieta sama decyduje, co kupić i jak zorganizować sobie czas. Przykładowy czytnik ebooków jest dodatkiem wypełniającym wolne chwile. Oprócz czytania książek, można na nim przeglądać ulubione czasopisma, śledzić bieżące wydarzenia i sporządzać notatki. Cała biblioteka zamknięta zostaje w małym i lekkim urządzeniu, które po schowaniu do torebki, jest zawsze pod ręką…
iPady, tablety, notebooki to nie tylko gadżety, które ułatwiają życie mężczyznom. Coraz częściej myślą o nich również panie. Potrzeby kobiet dawno już odbiegają od laurkowego stereotypu. Nowoczesne akcesoria stają się dopełnieniem stylu życia, stawianym na równi z ubraniami, butami czy kosmetykami. Dlatego też coraz więcej elektronicznych przedmiotów tworzonych jest z myślą o płci pięknej.
Kochanie! Zrób mi zdjęcie!
Kobiety coraz częściej kupują również aparaty cyfrowe i lustrzanki. Aż 27 proc. pań zdecydowało się na zakup aparatu cyfrowego, a 25 proc. zakupiło lustrzankę. Fotografia jako dziedzina sztuki od dawna była silnie reprezentowana przez kobiety. Jednak w zaciszu domowego ogniska, tym który najczęściej sprawował władzę nad aparatem był mężczyzna. Dziś również i na tym polu widoczne są duże zmiany. Projektanci aparatów coraz częściej starają się pogodzić techniczne możliwości z wizualnym wyrafinowaniem.
– Coraz częściej młode, niezależne i ambitne kobiety zarówno w pracy jak i życiu osobistym interesują się stroną techniczną kupowanego urządzenia. Chcą mieć pewność, że zakupiony sprzęt spełnił ich oczekiwania, oczywiście w zależności do czego ma być przeznaczony. Nikt nie chce, aby zakup okazał się nietrafioną inwestycją, zwłaszcza, kiedy wydajemy na niego sporą sumę pieniędzy. Design jest również istotnym czynnikiem przy dokonywaniu zakupu – komentuje Natalia, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, początkująca fotografka. – Rzeczywiście, myślę ze kobiety coraz częściej dokonują "świadomego" wyboru sprzętu. Jeżeli same mają wątpliwości pytają się o radę najbliższych, znajomych, albo szukają odpowiedzi w Internecie. Dokonując wyboru pierwszego sprzętu postępowałam w ten właśnie sposób. Strona techniczna była dla mnie niezwykle istotna – dodaje.
Dla pań, które nie lubią lustrzanek cyfrowych ze wzglądu na ich rozmiar i skomplikowaną obsługę, dobrym rozwiązaniem się aparaty kompaktowe, ale z wymienną optyką. Łączą zalety lustrzanek (jakość zdjęć i możliwości) z plusami zwyczajnych kompaktów (waga, rozmiar i łatwość obsługi). Od obydwu wymienionych odróżniają się stylistyką.
Jak przyznaje jeden z forumowiczów, zakupił tego typu sprzęt dla swojej dziewczyny - gdyż nie lubiła skomplikowanej obsługi lustrzanki oraz jej rozmiaru. Wymieniając wszystkie za i przeciw doszedł do optymistycznego wniosku - Po tygodniu użytkowania mogę sprzęt polecić. Jego największe zalety to rozmiar i matryca. (…) Aparat okazał się świetnym uzupełnieniem mojego dużego zestawu, ponieważ zawsze mamy go na spacerach przy sobie, w przeciwieństwie do mojego plecaka z lustrzanką, obiektywami, lampą. – dodaje.
Telefon, który przestał być telefonem
27 proc. sumy wszystkich urządzeń mobilnych nabywanych w sklepie internetowym OleOle.pl stanowią te zakupione przez kobiety – 18 proc. z tego stanową smartfony. Najwięcej tego rodzaju urządzeń kupują panie w województwie mazowieckim, a najmniej mieszkanki w województwa opolskiego, podkarpackiego i pomorskiego.
Smartfon to nie telefon, ale komputer podręczny. Zmieści się w każdej kieszeni, a już na pewno w torebce. Smartfon, podobnie jak zwykły telefon komórkowy, służy do odbierania połączeń głosowych, wysyłania wiadomości tekstowych, ale przede wszystkim również do przeglądania stron internetowych. Niby gadżet, ale to dzięki niemu będąc poza domem możemy wysłać e-mail, nagrać film lub zrobić dobrej jakości zdjęcie. Fenomen tego sprytnego urządzenia to system operacyjny.
Który „mądry” telefon będzie najlepiej pasował do obdarowywanej takim prezentem kobiety? Dla pań znajdujących się w nieustannej podróży i piszących duże ilości e-maili najlepsze będą smartfony wyposażone w klawiaturę „qwerty” oraz te, których baterii nie trzeba zbyt często ładować – idealne dla każdej businesswoman.
Dla użytkowniczek, których telefon jest nie tylko narzędziem pracy lecz także centrum rozrywki i informacji, przydatny okaże się telefon z dużym dotykowym wyświetlaczem oraz mnogością aplikacji. Dzięki nim użytkowniczka nie tylko wykona przelew, ale także dobierze odpowiednie dodatki do stroju, pozna tajniki profesjonalnego makijażu, zlokalizuje sklepy swoich ulubionych marek czy zapozna się z obecnie panującymi trendami. Takie urządzenie bez wątpienia potrafi ułatwić życie każdej aktywnej kobiecie. Ale nie tylko! Telefon może służyć również jako urządzenie pomocne w prowadzeniu domu. Możemy za jego pomocą zdalnie włączyć i wyłączyć ogrzewanie czy oświetlenie, wykorzystać możliwości rozwiniętego kalendarza. Telefon umożliwia nam zlokalizowanie miejsca pobytu domowników i wysłania im na przykład listy na zakupy.
Lekkość, wygoda i elegancja… Kolejna para butów, czy ultrabook?
Idealnie wyprofilowane kształty, perfekcyjne wykonanie, stylowe piękno… Tym razem to nie kolejna para butów, lecz komputer – ultrabook. Wprowadzony przez Intel do regularnej sprzedaży w 2011, prawdopodobnie znacząco wpłynie na rynek komputerów przenośnych. Ultrabooki, które z założenia są wydajne, niezwykle lekkie i bardzo szybkie, kuszą coraz większą liczbę potencjalnych nabywców.
Należy przyznać, że ultrabooki wyglądają tak, jakby zostały stworzone dla kobiet. – Mężczyźni akceptują toporność tradycyjnych modeli laptopów, panie natomiast poszukują czegoś co ma szansę być w pełni sprawnym, ale jednocześnie stylowym urządzeniem. Kobiety nie chcą kompromisów, chcą rzeczy perfekcyjnych. Ultrabooki są szansą na sprostanie ich wysokim wymaganiom – komentuje Tomasz Żelazny z OleOle.pl.
Paniom spodobać się może nie tylko elegancki design oraz kompaktowość. Każdy model zmieści się w damskiej torebce, a jej właścicielka nie odczuje ciężaru komputera. Technologiczna nowinka waży niewiele ponad 1 kilogram. Warta uwagi jest także długa żywotność baterii, która wytrzymuje nawet do 8 godzin pracy. Ładowarka zatem może zostać w domu. Nie będzie stanowić dodatkowego balastu i tak w ciężkiej już torbie.
Nadesłał:
dotpr
|
Komentarze (0)