Firma » Praca
Narzędzia Employer Branding dla Pokolenia Z
Zobacz więcej zdjęć » |
Dotarcie do takich potencjalnych pracowników wymusza na nas obecność w tych kanałach, z których na co dzień korzystają młodzi.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przyjrzyjmy się zatem tym narzędziom, dzięki którym możemy być atrakcyjni dla pokolenia dzisiejszych dwudziestolatków.
- Facebook - najpopularniejsze medium społecznościowe dzięki, któremu dotrzemy do pożadanej grupy docelowej. Posiadanie firmowego fanpage'a to rekrutacyjny "must have" dla firm. Pamiętajmy o regularnym dodawaniu treści, atrakcyjnych infografikach i zdjęciach oraz języku dopasowanym do naszych odbiorców. Pewnym zagrożeniem firmowej aktywności na FB jest traktowanie tego źródła przez młodych jako strefy prywatnej- kanału komunikacji z przyjaciółmi, dzielenia pasji i zainteresowań, niekoniecznie poszukiwania pracy. Nadmierne korzystanie z postów sponsorowanych, nachalna próba dotarcia do młodych może przynieść skutek odmienny od zamierzonego.
- Instagram lub Snapchat - obie aplikacje pozwalają nam dotrzeć do pokolenia Z poprzez atrakcyjne zdjęcia a także krótkie video. Dla osób wychowanych w kulturze obrazkowej jest to najprostszy sposób przyswajania informacji. Publikowane materiały mogą pomóc nam pokazać miejsce pracy, kulturę organizacyjną, współpracowników, wydarzenia i eventy z życia firmy.
- Youtube - coraz liczniejsze grono pracodawców prowadzi swoje kanały na youtubie publikując krótkie filmiki na temat firmy. Prezentowane w tym kanale treści mogą odwoływać się do codzienności pracy w danej organizacji, prezentować sylwetki pracowników. Coraz popularniejszą formą dotarcia do kandydatów są także video rekrutacyjne. Zadbajmy o atrakcyjność przekazu - filmiki nie powinny być zbyt długie, a o ile to możliwe również zabawne i swobodne.
- Twitter - w Polsce nadal wykorzystywany przez firmy głównie do komunikacji o charakterze biznesowym, produktowy, w krajach zachodnich coraz częściej za pomocą również tego medium pracodawcy wchodzą w dialog z potencjalnymi pracownikami, a nawet prowadzą rekrutację.
- Strona/zakładka kariera - pracodawcy, którzy przygotowali atrakcyjną i czytelną stronę poświęconą karierze w ich organizacji są zdecydowanie rzadziej narażeni na poszukiwania przez kandydatów wiedzy na różnego rodzaju forach internetowych. Jeśli nasza strona karierowa ma przyciągnąć pokolenie Z warto uatrakcyjnić ją poprzez elementy grywalizacji, ukrytych zadań, konkursu. Wszystko co sprawi, że utrzymamy zainteresowanie dzisiejszego dwudziestolatka na dłużej niż minutę może zadecydować o wyborze naszej oferty jako tej najatrakcyjniejszej.
- Warto również najmłodszych kandydatów próbować pozyskać w ich środowisku i miejscach, gdzie przebywają najczęściej. Stąd tak duże zainteresowanie wśród pracodawców targami pracy na uczelniach, ale również spotkaniami ze studentami na dedykowanych wykładach czy warsztatach. Pracodawcy budują swoją markę już wśród licealistów, coraz częściej są sponsorem zajęć programistycznych dla gimnazjalistów.
W obliczu deficytu wykwalifikowanej kadry próby zainteresowania naszymi ofertami przedstawicieli pokolenia Z okazuje się być koniecznością. Najskuteczniej o te zasoby będą walczyły te firmy, które ze swoim rekrutacyjnym przekazem będą potrafiły dotrzeć do ludzi urodzonych w latach dziewięćdziesiątych.
Wpis stworzony we współpracy z zespołem BardzoHR - Employer & Employee Branding.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (0)