Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka

Nauka od kuchni, czyli jak uczy się nasz mózg

Nauka od kuchni, czyli jak uczy się nasz mózg
Zobacz więcej zdjęć »
Mózg człowieka zawiera około 100 miliardów neuronów, przy czym każdy z nich łączy się średnio z 7 tysiącami innych poprzez synapsy, w sumie takich połączeń jest około 10 do 15 potęgi!

Nasz mózg, jest zatem stworzony do uczenia się, a natura wyposażyła go w to, co niezbędne – układ nagrody, gotowe do działania połączenia synaptyczne czy neuroprzekaźniki. Jak zatem najskuteczniej wykorzystać nasze możliwości, aby mieć tego jak najlepsze efekty? I gdzie szukać nowoczesnych rozwiązań, które w pełni wykorzystają nasz potencjał?

 

Dotychczasowe metody nauczania języków obcych opierały się raczej na współpracy ze stacjonarnymi szkołami, w których uczniowie korzystali głównie z podręczników i zeszytów ćwiczeń. Nowe sposoby są wydajniejsze od ówczesnych rozwiązań oraz umożliwiają szybsze i wciąż jakościowe pozyskiwanie wiedzy. Dlatego uczniowie szukający wygodnych i nowoczesnych rozwiązań coraz częściej sięgają po lekcje on-line “na życzenie”, customized learning oraz micro learning. 

 

Raport „Analiza szkół języka angielskiego w Polsce”, zrealizowana przez ConQuest Consulting, pokazuje, że obecnie w czasie pandemii COVID-19 intensywnie rozwijają się szkoły, które oferują naukę języków obcych przez internet. Szacuje się, że wartość globalnego rynku e-learningu mobilnego do 2026 roku ma wzrosnąć o ponad 148% względem 2019 roku.

 

My learning, czyli ucz się tak, jak lubisz

Platformy przeznaczone do nauki języka online są nowocześniejszymi odpowiednikami popularnych już komunikatorów. Tego typu platformą jest Tutlo jedna z wiodących szkół językowych on-line, oferująca elastyczną naukę angielskiego, z lektorami na żywo.

 

Customized learning, czyli metoda polegająca na personalizacji procesu nauczania, oferuje niemal całkowite dostosowanie się do potrzeb klienta. Uczeń może wybrać dowolnego prowadzącego z platformy internetowej, a następnie uzgodnić z nim, jak będą wyglądać lekcje. Ma to bezpośredni związek z nauką “na życzenie”, która umożliwia połączenie się z nauczycielem o dowolnej porze rano, wieczorem, w dni powszednie i weekendy, od siódmej do dwudziestej drugiej.  Kursant może “zamówić” lekcję poprzez platformę i połączyć się z dowolnego miejsca na świecie potrzebuje jedynie dostępu do internetu. 

 

W siłę rośnie także micro learning, polegający na udostępnianiu uczniowi niewielkich elementów szkoleniowych. Kursant poświęca na naukę niewielką ilość czasu, jednak poprzez regularne przyswajanie wiedzy jest w stanie osiągnąć rewelacyjne rezultaty. Dwudziestominutowe bloki lekcyjne są krótkie, ale bardzo intensywne i pozwalają zachować optymalne skupienie. 

 

A co z dorosłymi?

Jednym z trendów dotyczących kursów językowych jest chęć dotarcia do dorosłego klienta. Chociaż jego szkolenie jest mniej popularne od lekcji dla dzieci i młodzieży, to przez pandemię zauważono znaczący wzrost zainteresowania w tym obszarze. Osoby pełnoletnie zapisują się do szkół językowych oferujących naukę przez internet, ponieważ chcą podnosić swoje kwalifikacje na rynku pracy. 

 

- Zauważyliśmy, że liczba dorosłych kursantów ciągle rośnie. Ma to również związek z kursami oferowanymi przez miejsca pracy. Coraz więcej firm uważa za absolutny “must have” benefit w postaci nauki języków i jest to jak najbardziej słuszne podejście. Obecnie z naszych usług korzysta ponad 400 firm, z różnych branż: IT, FMCG, przemysłu, farmacji, usług, transportu i logistyki a w kursach biorą udział pracownicy m.in. kadry menedżerskiej, sprzedaży, administracji, HR, obsługi klienta, inżynierowie. - mówi Damian Strzelczyk z Tutlo.

 

Polska należy do państw, które wydają najwięcej na naukę języka angielskiego przez internet. Potwierdzają to między innymi prognozy udostępnione przez Ambient Insight, które pokazują, że nasz kraj w tej kwestii jest jednym z liderów wśród krajów Unii Europejskiej. Technologie cyfrowe znacząco wpływają na rozwój kompetencji językowych Polaków przyczyniają się do przyspieszenia procesu nauczania i wzrostu jego wydajności. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Agencja PR
http://agencjapr.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »