Firma » Biznes

Nazywam się Kryzys, mieszkam w Twojej firmie

Kryzys nie jest zjawiskiem wyłącznie zewnętrznym. Wiele firm powinno czuć się współodpowiedzialnymi za jego podsycanie. Powód? Niska świadomość finansowej kultury biznesowej.

Tylko niewielki odsetek firm prawidłowo funkcjonujących na rynku ma realny problem z płynnością finansową, czyli z bieżącymi środkami na realizację zobowiązań.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Skąd zatem, będąc kontrahentem, na płatność czekamy znacznie dłużej niż nominalnie określony termin płatności określony na fakturze? Skąd między podmiotami na rynku przepływa tyle duplikatów i korekt  faktur? Dlaczego notujemy straty z tytułu nierozliczonego VATu? Na taki stan rzeczy ma wpływ przede wszystkim niska świadomość pracy z fakturami kosztowymi oraz konsekwencje płynące z opóźnień i nieprawidłowości.

Planujemy spotkania biznesowe, tworzymy harmonogramy działań, rezerwujemy czas na projekty, wdrażamy elektroniczne rozwiązania a zapominamy, że takich samych czynności wymaga praca z fakturą i zarządzanie zakupem w firmie. Pracownicy nie mają czasu na opisanie lub zaakceptowanie faktur? Nagminnie przechowują je na swoim biurku? Opóźniają cały proces ich zaksięgowania? Tak, ponieważ nie mają uświadomionej i wykształconej finansowej kultury biznesowej. Konsekwencje rosną wprost proporcjonalnie do czasu trwania w przestarzałych praktykach. Z jednej przetrzymanej faktury nagle mamy stos niezaksięgowanych kosztów, co zakłóca przepływ finansowy całej firmy.

Jako gospodarze kryzysu, musimy wziąć za niego odpowiedzialność poprzez stworzenie i następnie pielęgnowanie finansowej kultury biznesowej. Pracownicy muszą być świadomi poszczególnych etapów postępowania z fakturą. Pierwsze Ogólnopolskie Badanie – Obieg Faktur Kosztowych potwierdza naszą narodową czujność. Działy finansów i księgowości w ponad 60-ciu procentach firm w Polsce planują wdrożenie procedur i narzędzi umożliwiających kontrolę nad kosztami organizacji przed ich zaksięgowaniem. Wywołane do dyskusji zarządy czując odpowiedzialność poszukują nowoczesnych rozwiązań, które w skali ogólnej przynoszą realne oszczędności czasowe, finansowe i organizacyjne. Wszyscy muszą uświadomić sobie potencjał drzemiący w nowoczesnych rozwiązaniach usprawniających pracę z fakturami.  

Autor: Aleksander Sala – Prezes Kolibro – ObiegFaktur.pl

Badanie Obiegu Faktur Kosztowych, zrealizowane przez firmę Kolibro przy wsparciu merytorycznym konsultantów ObiegFaktur.pl, jest pierwszym tego typu badaniem w Polsce. Ukazuje trendy i praktyki polskich organizacji w zakresie pracy z fakturami. Wzięło w nim udział 337 organizacji działających na terenie Polski, reprezentujących najważniejsze gałęzie gospodarki, o różnej wielkości i formie prawnej. Pełna wersja raportu z badania dostępna jest na stronie http://www.obiegfaktur.pl/  

Informacje o firmie: 

KOLIBRO – INTRANET & BPM EXPERTS jest wiodącą polską firmą doradczo–wdrożeniową, specjalizującą się w systemach zarządzania komunikacją wewnętrzną. Projektuje i wdraża intranetowe portale korporacyjne oraz dedykowane aplikacje do zarządzania procesami biznesowymi. Podstawową ofertę KOLIBRO stanowią dwa autorskie systemy: ObiegFaktur.pl, profesjonalny system do zarządzania obiegiem dokumentów kosztowych oraz Kolibro Intranet Pack – pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych na świecie gotowy do wdrożenia intranet wykorzystujący platformę SharePoint, wspomagający zarządzanie komunikacją wewnętrzną.KOLIBRO stanowi zespół specjalistów z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w konsultingu i wdrażaniu ponad stu systemów m.in. dla: TVN, Kompania Piwowarska, Bakoma, Orlen, Operator Logistyczny Paliw Płynnych, PGE, Impuls Leasing, Leroy-Merlin, Rossmann, Stroer, Termoizolacja, Anpharm, DR Irena Eris, Estee Lauder, Budlex, Ministerstwo Sprawiedliwości – Służba Więzienna, Mazowiecki Urząd Wojewódzki i wielu innych. Szczegółowe informacje o firmie i jej produktach można uzyskać w Internecie pod adresem www.kolibro.com poprzez e-mail: biuro@kolibro.com oraz pod numerem infolinii: +4822 251 70 79.  

Dodatkowych informacji udziela:

Katarzyna Sosińska

Public Relations Manager Kolibro Sp. z o.o.

Tel. +48 22 251 70 79

Tel. kom. 607 506 126

katarzyna.sosinska@kolibro.com

www.KOLIBRO.com | www.SharePoint.pl | www.Intranety.pl | www.ObiegFaktur.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

katarzyna.sosinska@kolibro.com

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »