Gospodarka » Żywność

Netto: Pięć faktów o wielkanocnych zakupach Polaków

Przed świętami kupujemy więcej, nasze oczy przeszukują półki w poszukiwaniu produktów charakterystycznych dla Wielkanocy i, co ważne, do koszyka częściej niż zazwyczaj wkładamy artykuły premium. Jak się okazuje, wielkość naszych wydatków zależy także od tego, kiedy wypadają święta wielkanocne.

Termin świąt ma znaczenie

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Nasze świąteczne wydatki w dużym stopniu warunkuje termin. Jeśli Wielkanoc wypada
w marcu, wydajemy mniej, niż gdyby miała miejsce w kwietniu. W marcu świąteczny stół zastawiamy także bardziej ciężkostrawnymi potrawami – kupujemy więcej mięs, wędlin oraz ciast. W kwietniu do koszyka wkładamy więcej owoców i warzyw, różnego rodzaju nowalijek, ziół, przypraw, kwiatów i ozdób świątecznych. Późniejsze święta łączą się także
z początkiem sezonu ogrodowego i grillowego.

Ruch w sklepach rośnie

Wzmożony ruch związany z Wielkanocą można zaobserwować już na 2-3 tygodnie przed świętami. Największe oblężenie sklepy spożywcze przeżywają właśnie teraz, tj. w tygodniu bezpośrednio poprzedzającym Wielkanoc, kiedy sprzedaż w sklepach rośnie o ok. 25 proc.

Jesteśmy tego warci, czyli zwiększone zainteresowanie produktami premium

Przed Wielkanocą notuje się wzmożone zainteresowanie produktami premium oraz zainteresowanie klientów nowymi smakami. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie, wiele sieci spożywczych wprowadziło marki premium. W tegorocznej wielkanocnej ofercie Premieur sieci Netto znaleźć można m.in. egzotyczne sosy Curry, dojrzewającą szynkę Jamon, marynowanego łososia, szwajcarskie czekolady.

W tym czasie do naszych koszyków częściej niż zazwyczaj wkładamy również alkohole z tak zwanej wyższej półki. Rodzinne spotkania przy świątecznym stole powodują, że chcemy zaoferować bliskim produkty najwyższej jakości.

Majonezy, chrzany i ćwikły – nasz przedświąteczny „konik”

W wielkanocnym koszyku nie może zabraknąć majonezu. Netto – w ślad za potrzebami klientów – stawia na regionalizację i konsekwentnie wydłuża półkę z majonezami. Sieć handlowa Netto, które ma obecnie około 2200 produktów na półkach, w tym czasie – poza markami własnymi Quallio i Fittio – oferuje kilka rodzajów majonezów, m.in. Kielecki, Mazurski, Motyl oraz Winiary.

Przed Wielkanocą Polacy coraz chętniej szukają także nowych sosów smakowych. W tym segmencie nie boimy się eksperymentów. Netto – poza tradycyjną ćwikłą i chrzanem – proponuje klientom wiele nowych produktów takich jak: kremy smakowe, sosy borówkowe czy żurawinę błotną.

 

Większe zakupy

Przed świętami Wielkanocnymi koszyk rośnie o ok.15 proc.

- W tym okresie klienci wydają zdecydowanie więcej niż przeciętnie; koszyk zakupowy w Netto wzrasta w tym okresie nawet o kilkanaście procent – mówi Daniel Grabka, dyrektor Zakupów Netto Polska.

Aby przekonać się, ile trzeba będzie wydać na tegoroczne wielkanocne zakupy, Netto przygotowało swój własny wielkanocny koszyk. Dla porównania, podane zostały również ceny tych samych produktów sprzed roku. Okazało się, że za 25 produktów znajdujących się w tegorocznym wielkanocnym koszyku Netto trzeba zapłacić 162,41 zł. To aż o 14,00 zł mniej niż przed rokiem. Największy spadek cen dotyczy schabu wieprzowego, który w sklepach Netto dostaniemy aż o 4 zł taniej za kilogram niż przed rokiem. Tańsze są również pomidory (spadek o 2,50 zł), świeże zioła (o 50 gr) czy ogórki (o 2,14 zł taniej za kilogram).
Z kolei więcej zapłacimy za cytryny, które podrożały o 2 zł za kilogram. Tradycyjne produkty dostaniemy w cenach przybliżonych do tych sprzed roku – za 18 jajek zapłacimy 10,99 zł, czyli dokładnie tyle samo, co w 2015 r. Nie zmieniły się również ceny oleju rzepakowego, mąki pszennej czy żurku. W wielkanocnym koszyku nie mogło zabraknąć również majonezu – Netto stawia na regionalizację, dlatego w sklepach sieci znaleźć można ich bardzo szeroki wybór.

Ceny poszczególnych produktów znajdujących się w wielkanocnym koszyku Netto podane zostały w poniższej tabeli.

Nazwa produktu

2016

Ceny w PLN

2015

Ceny w PLN

Jajka Farmio klasa A 18 sztuk

10,99

10,99

Serek rodzinny 1 kg

6,99

7,85

Kiełbasa biała surowa – 0,5 kg

5,99

7,99

Mąka pszenna poznańska  1 kg

1,35

1,35

Majonez luksusowy Quallio 400 ml

3,85

3,85

Kawa mielona Jacobs 500 g

15,99

15,99

Kiełbasa myśliwska Krakus 360 g

9,99

11,98 (kiełbasa myśliwska z szynki Madej Wróbel 360 g)

Chrzan żurawinowy 160 g

2,34

2,25

Olej rzepakowy Wielkopolski – 2 l

8,99

8,99

Chrzan tarty 175 g

1,63

1,63

Cukierki czekoladowe luz 1 kg

15,99

15,99

Schab wieprzowy 1 kg

13,98

17,98

Śmietana Piątnica 18 proc. 200 g

1,49

1,59

Żurek tradycyjny 0,5 l

0,99

0,99

Pomidory luz 1 kg

4,49

6,99

Ogórki luz 1 kg

4,35

6,49

Rzodkiewka pęczek

1,99

1,29

Szczypiorek pęczek

1,29

1,89

Świeże zioła – do wyboru

2,99

3,49

Pomarańcze 1 kg

2,99

3,79

Cytryny 1 kg

7,49

5,49

Babka waniliowa, marmurkowa 400 g

4,99

4,99

Tulipan 7 szt.

7,99

8,99

Masło extra kostka 200 g

3,29

3,59

Wódka lubelska – pomarańczówka/cytrynówka 500 ml

19,99

19,99

SUMA:

162,41

176,41

 


O Netto Polska:

Wywodząca się z Danii sieć handlowa, która w ciągu 21 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowało pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma ponad 350 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5 tys. osób. Ten stan posiadania daje duńskiemu detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Sieć jest dobrze znana w południowej, zachodniej, północnej i środkowej Polsce. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są
w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje ok. 95 procent produktów oferowanych przez polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii, Szwecji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

 

Dodatkowych informacji udzielają:

Mariola Skolimowska

PR & Communications Manager

Netto Sp. z o.o.

+48 91 469 99 08

+48 512 408 908

e-mail: msk@netto.pl

 

 

Beata Sadowska

Hill + Knowlton Strategies

+48 22 536 38 00

+48 609 140 205

e-mail: Beata.Sadowska@hkstrategies.com

 

Jakub Kiraga

Hill + Knowlton Strategies

+48 22 536 38 00

+48 607 911 291

e-mail: Jakub.Kiraga@hkstrategies.com



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Hill

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »