Firma » Biznes
Niezmiennie działamy z myślą o pacjencie
Rentowność netto pozostała więc na bardzo niskim poziomie - poniżej 0,7%.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
III kwartał to tradycyjnie okres o najniższej sprzedaży w branży farmaceutycznej w ciągu roku. Obejmuje on dwa miesiące wakacyjne, w których wartość sprzedaży istotnie się obniża. Dopiero wrzesień jest pierwszym miesiącem zwiększonej sprzedaży wywołanej wzrostem zachorowań. Niższa sprzedaż oznacza zazwyczaj generowanie start - zwłaszcza w segmencie detalicznym. W ujęciu narastającym osiągnięte wyniki pozwoliły jednak na utrzymanie rentowności tego segmentu i znaczną poprawę w stosunku do roku ubiegłego, kiedy apteki bardzo dotkliwie odczuły zmiany wprowadzone ustawą refundacyjną. W bieżącym roku negatywne zmiany, związane z dalszą obniżką urzędowej marży na leki refundowane, odczuwa również segment hurtowy.
Pacjent w centrum uwagi
Jak wynika z danych Barometr PharmaExpert, udział odpłatności pacjenta w średniej cenie 1 opakowania leku na rynku aptecznym w III kwartale 2013 r. wyniósł 74% i był wyższy o około 6 p.p. w porównaniu do III kwartału roku 2011. W kontekście rosnących wydatków pacjentów na leki szczególnego znaczenia nabierają działania, których celem jest obniżanie kosztów leczenia. Pelion dokłada wszelkich starań, aby pacjent kupował bezpieczne leki w komfortowych warunkach, w możliwie najniższej cenie. Problem przepłacania za leki jest szczególnie istotny wśród osób starszych, dla których wydatki te stanowią znaczną część domowego budżetu. Z myślą o nich uczestniczymy w Programie 60+, który gwarantuje dostęp do leków w niższych cenach oraz propaguje wiedzę na temat tańszych zamienników. Dzięki Programowi, osoby w wieku 60+ mają dostęp do obowiązujących przez cały rok niskich cen na pełnopłatne leki na receptę oraz wybrane leki bez recepty. Obecnie w Programie 60+ zarejestrowanych jest 1,3 mln seniorów, którzy w sumie zaoszczędzili już ponad 154 mln zł. Znaczenie Programu 60+ potwierdza uwzględnienie go w gronie najważniejszych projektów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w rankingu tygodnika „Wprost".
Obniżaniu kosztów farmakoterapii, ale również ciągłemu podnoszeniu standardu świadczonych usług, służą wdrożone przez Pelion innowacyjne narzędzia, przede wszystkim portal www.doz.pl, będący największym i najnowocześniejszym na polskim rynku serwisem poświęconym tematyce zdrowotnej. Doz.pl gwarantuje dostęp do fachowej wiedzy o profilaktyce zdrowotnej oraz opiece farmaceutycznej i medycznej, a także najszerszy na rynku asortyment ponad 20 tys. produktów leczniczych, które można odbierać w aptekach na terenie całego kraju. Rosnącym zainteresowaniem wśród pacjentów cieszy się także uruchomiona przez firmę aplikacja mobilna Appteka, umożliwiająca zamawianie leków oraz wszystkich produktów z asortymentu aptecznego za pośrednictwem coraz popularniejszych smartfonów.
Nasze działania są doceniane
Należąca do Pelion spółka zarządzająca Aptekami Dbam o Zdrowie, jako pierwsza w Polsce i Europie Środkowo - Wschodniej, otrzymała międzynarodowy certyfikat Gender Equality Project, wyróżniający podejście do kwestii równouprawnienia kobiet i mężczyzn w zakresie równych szans, w tym rozwoju karier i wynagrodzenia. Tym samym Apteki Dbam o Zdrowie dołączyły do globalnej społeczności firm zaangażowanych w umacnianie równych szans kobiet i mężczyzn w środowisku pracy.
Przyznanie certyfikatu Gender Equality Project traktujemy jako wielkie wyróżnienie. Przede wszystkim jest to jednak dla nas zobowiązanie do jeszcze bardziej wytężonej pracy w zakresie promowania równych szans zawodowych kobiet i mężczyzn. Ma to szczególne znaczenie w naszej organizacji, gdzie zdecydowaną większość kadry stanowią kobiety - podkreśla Jacek Szwajcowski, Prezes Zarządu Pelion S.A.
W dobie rosnącego znaczenia na rynku kapitałowym informacji pozafinansowych z obszaru ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej oraz ładu korporacyjnego, cieszy fakt włączenia Pelion S.A. do grona spółek najlepiej raportujących dane ESG. Firma została wyróżniona w sektorze spółek związanych z ochroną zdrowia, a także w podziale według indeksów.
Z kolei miesięcznik „Home&Market" przyznał firmie tytuł „Najlepszego Partnera w Biznesie" - w uznaniu dla wysokiej jakości usług, ściśle dostosowanych do potrzeb odbiorców i wychodzących naprzeciw ich rosnącym oczekiwaniom.
Nadesłał:
iwonamichalowska
|
Komentarze (0)