Technologie » Fotografia
Nowe funkcje pełnoklatkowej kamery filmowej Sony VENICE - ISO 2500, do 120 klatek/s
Zobacz więcej zdjęć » |
Firma Sony ogłasza rozszerzenia i nowe możliwości systemu cyfrowej kamery filmowej VENICE, w tym wersję 2 wewnętrznego oprogramowania, która zostanie udostępniona na początku lipca 2018 r.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Sony ogłasza opracowanie nowego systemu rozszerzenia kamery VENICE, zwiększającego uniwersalność i ergonomię. Poinformowano także o planach wprowadzenia w kamerze VENICE obsługi dużej liczby klatek na sekundę.
— Kamera VENICE zrodziła się pod wpływem opinii płynących ze środowiska filmowców — mówi Sebastian Leske, menedżer ds. marketingu produktów kinematograficznych w Sony Professional Solutions Europe. — Obecnie opinie te są stymulatorem ciągłego rozwoju tej zaawansowanej kamery, która ma całkowicie odmienić codzienną pracę filmowców. Kolejne udoskonalenia pomagają w doskonaleniu rzemiosła, a ponadto chronią wartość inwestycji.
Wersja 2 wewnętrznego oprogramowania kamery VENICE
W wersji 2 pojawią się nowe możliwości, które wprowadzono zgodnie z sugestiami specjalistów z dziedziny produkcji. Będą to dodatkowe funkcje nagrywania, dostosowywanie wyglądu obrazu, narzędzia do kontroli ekspozycji oraz rozszerzony zakres obsługiwanych obiektywów. Do najważniejszych należą:
VENICE ma ponad 15-stopniową tolerancję naświetlenia. Uzupełnienie obecnej bazowej czułości ISO 500 dodatkową, dużą czułością bazową ISO 2500 zapewni pełne wykorzystanie możliwości unikatowego przetwornika obrazu oraz wyjątkowy zakres dynamiki: od +6 do –9 stopni dla szarej karty 18%. Ta nowa możliwość zwiększy wskaźniki naświetlenia przy większych czułościach ISO i przyczyni się do zachowania maksymalnej ilości szczegółów w cieniach, podczas zdjęć w wieczornych plenerach i ciemnych wnętrzach, a także przy pracy z obiektywami o mniejszej jasności lub produkcji materiału do obróbki w standardzie HDR.
· Wybieranie liczby klatek na sekundę — z zakresu od 1 do 60.
· Dodatkowe tryby przetwornika obrazu — w wersji 2.0 wprowadzonych zostanie kilka nowych trybów pracy przetwornika obrazu: pełnoklatkowy 6K 25p, anamorficzny 4K 4:3 25p, 6K 17:9, 1,85:1 i anamorficzny 4K 6:5.
· Tabele LUT 3D definiowane przez użytkownika — użytkownicy mogą samodzielnie dostosowywać ustawienia wyglądu i przesyłać je do kamery.
· Zdalne sterowanie przez sieć przewodową — użytkownicy mogą zdalnie obsługiwać najważniejsze funkcje: ustawienia kamery, liczbę klatek na sekundę, czas migawki, EI, przysłonę (w obiektywie Sony z mocowaniem typu E), rozpoczęcie/zatrzymanie nagrywania i wbudowane filtry optyczne ND.
· Mocowanie typu E — użytkownicy mogą zrezygnować z mocowania PL i używać wielu dostępnych obiektywów z mocowaniem typu E.
System rozszerzenia kamery VENICE
Podczas targów Cine Gear 2018 firma Sony zademonstruje system rozszerzenia kamery VENICE. Pozwoli on odseparować blok pełnoklatkowego przetwornika obrazu od korpusu kamery i zdalnie sterować nim bez pogorszenia jakości obrazu, poprzez przewód połączeniowy o długości do 20 ft (około 6 metrów). Jest to owoc długotrwałej współpracy między Sony a należącą do Jamesa Camerona wytwórnią Lightstorm Entertainment.
— Ten nowy system rozszerzający to doskonałe świadectwo, że słuchamy naszych klientów, zbieramy od nich klarowne i spójne opinie, a następnie przekazujemy je osobom opracowującym produkt — dodaje Leske. — Sequele „Awatara” będą jednymi z pierwszych filmów pełnometrażowych, w których użyte zostanie to nowe rozszerzenie VENICE. Jego potencjalne zastosowania są jednak o wiele szersze i obejmują stabilizatory do zdjęć z ręki, drony, uchwyty typu gimbal oraz montaż zdalny w ciasnych miejscach.
Duża liczba klatek na sekundę
Sony ogłasza ponadto szczegóły zaplanowanego na wiosnę 2019 r. wprowadzenia opcjonalnej obsługi dużej liczby klatek na sekundę: docelowo do 60 przy 6K, do 90 przy 4K i do 120 przy 2K.[1]
Dalsze informacje można znaleźć na stronie sony.com/VENICE.
[1] Daty wprowadzenia zależą od regionu
Nadesłał:
INDALO
|
Komentarze (0)