Rozrywka i wypoczynek » Turystyka

Nowe rozwiązanie Amadeus dla linii lotniczych Germanwings

Amadeus, wiodący dostawca rozwiązań technologicznych oraz usług przetwarzania danych dla branży turystycznej, oraz Germanwings, jeden z najpopularniejszych przewoźników niskokosztowych, ogłosili uruchomienie w linii lotniczej nowego rozwiązania do dystrybucji.
Narzędzie umożliwia Germanwings oferowanie biurom podróży bardziej elastycznych opcji związanych z podróżą oraz kompleksowych usług związanych ze sprzedażą biletów, w pełni zintegrowanych z systemami back-office przewoźnika. Dodatkowo, wdrożone rozwiązanie pozwala Germanwings na sprzedaż biletów Lufthansy oraz połączenie usług obu przewoźników. Dzięki takiej współpracy z Lufthansą, Germanwings uniknął konieczności dokonywania kompleksowego księgowania, zawierania wielu kontraktów IATA Billing and Settlement Plan (BSP)* oraz oferowania usług, które są zwykle wymagane podczas dystrybucji biletów.

Amadeus posiada unikalną możliwość oferowania narzędzia poprzez wspólną dla biur podróży i linii lotniczych platformę IT, pozwalającą na zarządzanie polityką cenową i PNR (Passenger Name Record). Amadeus dostarcza technologię, która umożliwia biurom podróży przetwarzanie wszystkich dokonanych rezerwacji Germanwings, a także pozwala na przekierowywanie użytkownika na platformę sprzedażową biletów Lufthansy. Takie rozwiązanie możliwe jest dzięki niedawno zawartemu porozumieniu między Germanwings a Lufthansą, na mocy którego Germanwings będzie funkcjonował na zasadzie agenta sprzedaży i prawomocnego przewoźnika dla niskokosztowej linii.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Z końcem stycznia br. biura podróży zyskały możliwość rezerwacji łączonych lotów obu przewoźników. Przykładowo, mogą one teraz zarezerwować lot w jedną stronę liniami Germanwings, natomiast lot powrotny liniami Lufthansa, a wszystko to na jednym bilecie. Rozwiązanie Amadeus umożliwia także dokonywanie zmian posprzedażowych w zakresie wszystkich lotów Germanwings.

- Spodziewamy się, że dzięki udoskonaleniu naszej oferty i dostosowaniu jej do trybu pracy biur podróży, będziemy mogli zwiększyć dochody w tym kanale sprzedaży - skomentował Ognjen Zeric, Vice President E-Commerce & Sales, Germanwings. - Chcemy także trafić z ofertą do osób podróżujących służbowo, zapewniając im kompleksowe usługi posprzedażowe, dostosowane do ich indywidualnych potrzeb.

Dodatkowo, klienci biur podróży mogą korzystać z elastycznych, refundowalnych taryf Germanwings, zawierających wynegocjowane opłaty z korporacjami oraz możliwości dokonywania bezpłatnych zmian w wycieczkach. Wszystkie opłaty przetwarzane przez system Amadeus zawierają opcję poczęstunku w postaci przekąski i napoju na pokładzie samolotu oraz opłatę za odprawę dowolnej liczby sztuk bagażu o łącznej wadze 20 kg.

Proces rezerwacji i sprzedaży biletów jest łatwo zintegrowany z organizacją pracy biur podróży oraz ich systemami mid- i back-office. Takie rozwiązanie pozwala agentom zaoszczędzić czas pracy i redukować koszty. Przykładowo, takie procesy jak transfer danych do raportów rozliczeniowych i zestawienia operacji z użyciem kart kredytowych, obliczanie opłat za oferowane usługi oraz inne procesy administracyjne, są całkowicie zautomatyzowane.

- Przewoźnicy niskokosztowi, którzy decydują się na taką technologię sprzedaży biletów, szybko dostrzegają znaczący wzrost rezerwacji dokonanych przez biura podróży. Jednak zdarza się, że system ten jest niekompatybilny z wieloma modelami działalności biznesowej tanich przewoźników ze względu na swoją złożoność. W przypadku Germanwings wykorzystaliśmy architekturę naszej platformy IT, z której wspólnie korzystają biura podróży i linie lotnicze, czerpiąc korzyści z dystrybucji biletów bez jakichkolwiek komplikacji. Nasza architektura systemowa jest na tyle unikalna i elastyczna dla branży pod względem technologii opartej na otwartych systemach, że możemy ją dostarczać jako rozwiązanie specjalnie stworzone dla Germanwings - powiedział David Doctor, Director, Airline and Travel Agency Distribution, Amadeus.

Niecałe 12 miesięcy po tym jak linie lotnicze Vueling wprowadziły system sprzedaży biletów Amadeus, rezerwacje biletów tego przewoźnika dokonane przez biura podróży wyniosły ponad 18% ogólnej sprzedaży wszystkich biletów lotniczych.

Ponad 60 tanich przewoźników korzysta dziś z systemu Amadeus, w tym AirAsia, easyJet i Transavia. W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2010 roku rezerwacje lotów przewoźników niskokosztowych dokonane za pośrednictwem systemu Amadeus wzrosły o 35% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2009.

***


*Billing and Settlement Plan (BSP) to system stworzony z myślą o ułatwianiu sprzedaży i sporządzaniu raportów, upraszczaniu procedur IATA Accredited Passenger Sales Agents oraz poprawianiu finansowej kontroli i przepływu gotówki w liniach lotniczych BSP. BSP funkcjonuje w 160 krajach, obsługując 400 linii lotniczych. [Źródło: IATA]

Informacje o liniach Germanwings

Germanwings to jeden z największych przewoźników niskokosztowych w Europie, oferujący bilety do 75 destynacji europejskich z lotnisk w Kolonii/Bonn, Sztuttgarcie, Berlinie-Schoenefeld, Hanowerze i Dortmundzie. Jego nowoczesna flota składa się z 30 samolotów tupu Airbus A319. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.germanwings.com

Informacje o firmie Amadeus


Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne
w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA
w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 270 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Kontakt dla mediów

Joanna Parasiewicz
Account Director
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 140
e-mail: joanna.parasiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »