Technologie » Komputery
Nowe rozwiązanie chmurowe Oracle dla sektora bankowości pozwala skutecznie ściągać należności
Rozwiązanie to, dostępne w chmurze, zapewnia instytucjom kredytowym bardziej kompleksowy wgląd w sytuację finansową dłużników, natomiast dłużnikom udostępnia funkcje umożliwiające im łatwiejsze uregulowanie swoich zobowiązań.
Podczas gdy liczba przypadków zalegania ze spłatą kredytów hipotecznych i zadłużenia na karcie kredytowej utrzymuje się na stałym poziomie, liczba przypadków zalegania ze spłatą kredytów studenckich i samochodowych znacznie wzrosła. Według agencji Fitch Ratings w lutym tego roku odsetek klientów zalegających ze spłatą kredytów samochodowych subprime o więcej niż 60 dni wyniósł 5,16%, co stanowi najwyższą wartość od prawie dwudziestu lat. Proces ściągania należności jest złożony, mało wydajny i narażony na oszustwa.
„Rezerwa Federalna poinformowała, że na dzień 31 marca 2016 r. całkowite zadłużenie gospodarstw domowych w samej Ameryce Północnej wyniosło 12,25 bln USD. Oracle Banking Collections to system do kompleksowego ściągania należności w zakresie wszystkich produktów klienta zalegającego ze spłatą zobowiązań. Proces windykacyjny został dopasowany do wymagań epoki cyfrowej — narzędzie zapewnia wydajne przepływy pracy, sprawniejsze podejmowanie decyzji i bardziej intuicyjne funkcje ukierunkowane na klienta, które umożliwiają mu samodzielne rozwiązanie problemu” — powiedział Chet Kamat, wiceprezes Oracle Financial Services, szef działu produktów dla sektora bankowości. „Instytucje finansowe mogą wdrożyć to rozwiązanie w chmurze Oracle Cloud lub lokalnie”.
Instytucje finansowe co roku wydają miliony dolarów na próby rozwiązania problemu ze ściąganiem należności za pomocą starej jak świat metody angażowania firm windykacyjnych, które często korzystają z przestarzałych technologii i mają niedokładne dane dotyczące kredytobiorców. Nowe rozwiązanie Oracle Banking Collections pomaga instytucjom finansowym i zaangażowanym przez nie firmom windykacyjnym w sprawniejszym ściąganiu należności od klientów zalegających ze spłatą zobowiązań dzięki trzem wyjątkowym atutom:
1. Szczegółowy wgląd w całą relację kredytobiorcy z daną instytucją finansową, dzięki czemu windykatorzy mają więcej informacji o kliencie, z którym mają kontakt, i wiedzą, jak najlepiej z nim porozmawiać na temat spłaty zobowiązań.
2. Jeden system do rejestrowania wszystkich działań windykacyjnych, pomagający zachować zgodność z rygorystycznymi przepisami w zakresie ściągania należności, m.in. przepisami ustanowionymi przez amerykański Urząd finansowej ochrony konsumentów (Consumer Financial Protection Bureau).
3. Wyjątkowe funkcje samopomocy, które umożliwiają klientowi proaktywne określenie planu naprawczego i uniknięcie całego procesu ściągania należności.
Nadesłał:
Oracle
|
Komentarze (0)