Firma » Biura

Nowoczesny sklep w 2016 roku

Nowy rok będzie niósł za sobą kolejne zmiany w branży retail. Śledzenie najnowszych trendów i wdrażanie ich pozwoli nie tylko na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki, lecz także na zwiększenie sprzedaży. Na jakie rozwiązania warto postawić, jeśli chodzi o aranżację lokalu?

W połowie minionego roku w niemieckim mieście Brema eBay, Metro Group oraz PayPal zaprezentowali Inspiration Store – sklep przyszłości. Lokal przesycony jest nowymi technologiami dzięki którym można np. zapłacić za zakupy za pomocą kodu QR. Czy tak właśnie będą wyglądały nowoczesne salony w 2016 roku?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Mniej znaczy więcej

Moda na zakupy przez internet wbrew pozorom nie sprawi, że tradycyjne sklepy zaczną znikać. Mimo popularności zakupów online, klienci w dalszym ciągu chcą wypróbować lub przymierzyć wybrane przez siebie produkty. Świadczy o tym wysoki poziom zwrotów (nawet 50%) w sklepach internetowych. W 2016 roku coraz intensywniej wykorzystywany będzie tzw. omnichannel, czyli wielokanałowość sprzedaży. Równoległe prowadzenie sklepu stacjonarnego i internetowego spowoduje, że przestrzenie sprzedażowe będzie można na wzór marek luksusowych zamienić w showroomy. Towar będzie tam przeznaczony nie tyle do zakupu, co do obejrzenia i przetestowania. Dzięki takiemu przeznaczeniu sklepu stacjonarnego nie będzie konieczne rezerwowanie miejsca na przechowywanie towaru. Pozwoli to zaoszczędzić przestrzeń, którą można przeznaczyć na odpowiednią ekspozycję produktów i bardziej wysublimowaną aranżację przestrzeni.

Po pierwsze: produkt

Najważniejszy element przestrzeni sklepowej – produkt – w nadchodzącym roku będzie odgrywał jeszcze ważniejszą rolę. Przy większej powierzchni coraz bardziej popularne będzie parcelowanie – poszczególne części lokalu będą projektowane specjalnie dla określonej grupy produktów po to, aby ułatwić ich odbiór i dzięki temu zaprezentować wszystkie właściwości danego towaru. – Do salonów, w których już zastosowano tę metodę, możemy bez wątpienia zaliczyć BOSE – dostawcę kina domowego, systemów muzycznych i głośników. Sklep tej marki posiada stanowiska dostosowane specjalnie do rodzaju prezentowanego produktu. Wart zauważenia jest również fakt, że nawet frontowa ściana przypominająca głośnik dobrze eksponuje charakter sprzedawanego w tym miejscu towaru – mówi Anna Sulima-Gillow.

Coraz więcej technologii

Ta tendencja nie powinna nikogo dziwić. Wraz z rozwojem nowych technologii coraz więcej sprzedawców wykorzystuje je w swoich sklepach. Kiedyś były to wyłącznie ekrany prezentujące materiał z reklamą produktów, dziś stosuje się kolejne rozwiązania. W nowoczesnych lokalach coraz częściej możemy zauważyć inteligentne instalacje czy też platformy prezentujące informacje o wszystkich eksponowanych produktach. Coraz szerzej będą także stosowane tzw. beacony – nadajniki sygnału mogące komunikować się ze smartfonami klientów. Za ich pomocą możemy np. poinformować osoby znajdujące się w sklepie o promocjach, pomóc im zlokalizować wybrany produkt lub ułatwić wybór dzięki przedstawieniu specyfikacji poszczególnych towarów.

Jedna marka – różne rozwiązania

Galerie handlowe otwierają się w coraz mniejszych miastach. Z tego właśnie powodu w najbliższym roku poszczególne marki będą różnicować wygląd przestrzeni w poszczególnych sklepach. Umiejętne gospodarowanie środkami sprawi, że mniejsze lokale będą wyglądać nieco inaczej niż kluczowe salony. We flagowych lokalizacjach zazwyczaj pojawia się bardziej wymagający klient, dlatego też takie dostosowanie jest korzystne ze względów ekonomicznych. Nie oznacza to jednak odejścia od DNA marki. Różnicując koszty należy wybrać te elementy, które zmniejszają cenę inwestycji, a jednocześnie nie wpływają znacząco na stronę wizualną lokalu.

Wszystko dla konsumenta

Każdy z wymienionych trendów ma jeden zasadniczy cel – wsparcie sprzedaży poprzez ułatwienie życia konsumentowi. Specjaliści ds. sprzedaży już od lat wykorzystują wiedzę w obszarze psychologii konsumenta, aby przywiązać go do marki. Kluczem do tego jest tzw. customer experience, czyli wiedza z zakresu odczuć klienta wobec danego brandu, które potem przekładają się na wybory zakupowe. To właśnie konsument powinien czuć się dobrze w danym wnętrzu, dlatego przy projektowaniu przestrzeni sklepowych coraz większą wagę przywiązuje się do jego komfortu. Dzięki temu możliwe jest zbudowanie w świadomości klienta pożądanego przez producentów wizerunku marki, a także nawiązanie trwałej relacji z klientem. Dlatego wnętrza lokali powinny być starannie przemyślane i zaplanowane, a także dostosowane do grupy docelowej.

Zmiany na lepsze?

Trendy na nadchodzący rok pokazują, że sprzedaż tradycyjna będzie coraz mocniej wspierana nowoczesnymi technologiami. Warto więc korzystać z możliwości, jakie będą niosły za sobą kolejne wprowadzane do użytku wynalazki. Myśląc o stworzeniu sklepu warto skupić się na produkcie i jego właściwościach. Wygląd lokalu oraz umiejętne zaprojektowanie ekspozycji zdecydowanie wpływa na sprzedaż, dlatego należy dokładnie przemyśleć koncepcję i wybrać możliwie najlepszych wykonawców. Jeśli sami nie czujemy się na siłach, by dobrze skomponować przestrzeń, warto skorzystać z pomocy obecnych na rynku specjalistów.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Core PR

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »