Rozrywka i wypoczynek » Turystyka
Nowy raport wzywa do ponownego przemyślenia funkcjonowania środowiska technologicznego lotnisk
Warszawa, Polska, 28 maja 2012 r.: Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, prezentuje nowy raport branżowy zatytułowany „Reinventing The Airport Ecosystem". Dokument ujawnia przyczyny frustracji konsumentów związanej z obecnym stanem lotnisk. Jednocześnie wskazuje dalsze kierunki rozwoju portów lotniczych aż do roku 2025, uwzględniając ich nowe modele operacyjne oraz zyski płynące z innych niż tradycyjne źródła dochodów
w branży lotniczej.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Nowe modele wyróżnione w raporcie obejmują:
- Mini-miasto: samowystarczalną jednostkę oferującą unikalną przestrzeń handlową, rozrywkową, restauracyjną, miejsca do pracy i zakwaterowanie. Mini-miasto mogłoby nawet produkować własną żywność oraz wytwarzać energię na swój użytek.
- Rozbudowane miasto: dzięki ścisłej integracji z najbliższą aglomeracją lotnisko będzie odzwierciedlać najlepsze cechy lokalnej kultury, historii i kuchni.
- Centrum handlowe: sklepy, centra rekreacji i rozrywki na terenie portu lotniczego będą tak samo, a może nawet bardziej popularne i atrakcyjne niż te mieszczące się w miejscowościach docelowych i dostępne dla klientów niekorzystających w danym momencie z lotów. 15% ankietowanych podróżnych uważa, że ten model stanie się dominujący do roku 2025.
- Wirtualny pasaż: w tej koncepcji wiele z obecnych procesów związanych z podróżą lotniczą wykonywanych jest zdalnie przez pasażera w domu lub w oddzielnym terminalu wirtualnym.
- Koncepcja dworca autobusowego: dworzec autobusowy to model niskobudżetowy, bez dodatkowych usług, gdzie szybkość i wydajność mają kluczowe znaczenie.
Raport zawiera szczegółowy przegląd najbardziej zaawansowanych obecnie zmian zachodzących na lotniskach oraz jedenaście analiz przypadków portów lotniczych, w tym portu Incheon, Singapore Changi, London Gatwick, Berlin Tegel i New York JFK.
Tezy zawarte w dokumencie wybiegają również 20 lat do przodu, w przyszłość podróżowania, prezentując realistyczny obraz świata, w którym nowe technologie i trendy społeczne będą prowadzić do tworzenia nowych modeli operacyjnych, na nowo definiujących doświadczenia podróżnych.
- Szereg makrotrendów, w tym rosnące wymagania podróżujących, nowe technologie
i stałe zapotrzebowanie branży w zakresie tworzenia nowych źródeł przychodów, wskazuje na konieczność gruntownego przemyślenia sposobu funkcjonowania lotnisk - skomentowała Julia Sattel, Senior VP Airline IT, Amadeus. - Wyobraźmy sobie port lotniczy, na którym tak bardzo lubimy robić zakupy, że postanawiamy przychodzić tu nawet wtedy, gdy nie planujemy żadnego wyjazdu... Innym przykładem może być sytuacja, gdy korzystamy ze specjalnej aplikacji do dokonywania zakupów podczas lotu i odbieramy je po wylądowaniu. To ekscytująca przyszłość, jednak lotniska, linie lotnicze i całe środowisko, w którym funkcjonuje ta branża, muszą podjąć wspólną decyzję o współpracy, aby móc wykorzystać ten potencjał - dodała.
- Badania zawarte w tym raporcie wskazują, że środowisko portów lotniczych ulegnie diametralnym zmianom w ciągu najbliższych 20 lat w związku z postawą graczy rynkowych, którzy coraz częściej poszukują dochodów płynących z nowych źródeł, takich jak sprzedaż detaliczna, restauracje, rozrywka i nieruchomości - powiedział Rohit Talwar, dyrektor generalny firmy Fast Future Research i współautor raportu. - Co więcej, niezależnie od modelu funkcjonowania lotniska, nowa technologia oznacza, że zmierzamy w kierunku inteligentnego, elastycznego środowiska technologicznego, intensywnie przetwarzającego dane i bogatego w informacje, które przyniesie podróżnym ogromne korzyści - dodał.
John Jarrell, VP and Head of Airport IT, Amadeus, skomentowała: - Niniejsze badanie dowodzi, jak szybko ewoluuje ten kluczowy element w procesie podróży. Amadeus kładzie duży nacisk na wspieranie rozwoju lotnisk i zmniejszanie przepaści technologicznej, która historycznie istniała między lotniskami i liniami lotniczymi. Tylko dzięki coraz bliższej współpracy, nowe środowisko technologiczne lotnisk może naprawdę stać się rzeczywistością. Mam nadzieję, że raport ten zachęci do podjęcia przez branżę dyskusji na ten temat, a jednocześnie dostarczy całościowy obraz doświadczeń podróżnych do 2025 roku i w dalszej przyszłości.
Przyszłość z perspektywy podróżnych
Z badań wynika, że "bezstresowe lotnisko" jest dla turystów priorytetem. Blisko 72% respondentów z całego świata uważa, że czas spędzony pomiędzy odprawą na lotnisku a wejściem na pokład był nieefektywny. 69% podróżnych oczekuje usprawnienia procesów związanych z bezpieczeństwem. Pasażerowie liczą również na to, że lotniska będą lepiej oddawać klimat miejsca, w którym się znajduje, odzwierciedlając lokalną kulturę i sprawiając, że lot i miejsce docelowe będą ważną częścią całościowego doznania związanego z podróżą (81%).
Podróżni dostrzegają coraz ważniejszą rolę technologii, która wpływa na ich doświadczenia związane z portami lotniczymi. Wielu z nich chciałoby kontrolować całą podróż już na lotnisku za pomocą telefonów komórkowych - poruszać się po kluczowych punktach kontaktu z klientem (63%), używać kart typu frequent flyer jako swojej stałej karty pokładowej (59%), korzystać ze stałych znaczników elektronicznych bagażu (57%) oraz zautomatyzować cały zakres procesów lotniczych, w tym zdawanie bagażu (48%).
Z kolei social media są postrzegane jako podstawowe narzędzie służące do wymiany poglądów, informacji i komentarzy na temat podróży w czasie rzeczywistym, podczas pobytu na lotnisku. Podróżni chcieliby, aby ich pomysły związane z poprawą jakości funkcjonowania lotnisk były brane pod uwagę (69%). Ponadto pragną otrzymywać ważne informacje (66%) oraz odpowiedzi na swoje pytania w czasie rzeczywistym (53%) oraz chcą być wynagradzani za częste podróżowanie i dokonywanie zakupów (51%).
Raport „Reinventing the Airport Ecosystem" został opracowany z myślą o zainicjowaniu dyskusji na temat funkcjonowania branży lotniczej i ukazaniu przyszłości portów lotniczych. Dokument został opracowany na podstawie badań terenowych i uzupełniony ponad 70 wywiadami jakościowymi z ekspertami branżowymi reprezentującymi lotniska, linie lotnicze i dostawców, w tym dostawców technologii i projektantów lotnisk. Wywiady te były następnie weryfikowane za pomocą ankiety pasażerskiej obejmującej 838 respondentów z różnych krajów na całym świecie, w tym z Europy, Ameryki Północnej i Azji.
Aby pobrać raport „Reinventing the Airport Ecosystem" odwiedź stronę: www.amadeus.com/airportecosystem
***
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2011 roku system Amadeus przetworzył niemal 950 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie około 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
Kontakt dla mediów
Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Ilona Tyczyńska
Junior Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Nadesłał:
EW
|
Komentarze (0)