Gospodarka » Żywność

Nowy wymiar logistyki żywności: Europejska Sieć Produktów Spożywczych

Nowy wymiar logistyki żywności: Europejska Sieć Produktów Spożywczych
Zobacz więcej zdjęć »
Dwunastu wiodących europejskich dostawców usług logistycznych dla branży spożywczej będzie ze sobą współpracować w potężnym ogólnoeuropejskim partnerstwie. Europejska Sieć Produktów Spożywczych określa jednolite standardy międzynarodowych usług logistycznych dla produktów spożywczych.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

„Rynek produktów spożywczych staje się coraz bardziej transeuropejski – tak jak my” –  powiedział Alfred Miller, dyrektor zarządzający Dachser Food Logistics, podczas targów transportu i logistyki w Monachium, na których wraz z przedstawicielami zrzeszonych firm zaprezentował Europejską Sieć Produktów Spożywczych. Dwunastu europejskich dostawców usług logistycznych dla branży spożywczej podpisało porozumienie dotyczące jednolitych standardów usług. W ten sposób powstała sieć transportowa, która obejmuje większość obszaru Europy.
„Ponad połowa wszystkich przetargów na usługi logistyczne w zakresie przewozu produktów spożywczych, jakie otrzymujemy, ma charakter transeuropejski” – mówi Miller. „Obecnie, przy planowaniu struktur dystrybucji, detaliści i producenci coraz bardziej wychodzą poza granice krajowe. Dążymy do zaspokojenia tych rosnących potrzeb, a wraz z Europejską Siecią Produktów Spożywczych będziemy oferować międzynarodowe usługi logistyczne z jednego źródła”. Obejmuje to określone kryteria usług i jakości dla klientów, jak również wspólne standardy wewnętrzne, np. dla procesów, dokumentacji oraz interfejsów  w informatyce. W rezultacie usługi logistyczne w zakresie przewozu produktów spożywczych w Europie dostosowano tak, aby stały się szybsze, bardziej przejrzyste i niezawodne. W ramach tej sieci Dachser obejmie wiodącą pozycję w zakresie systemów. Sieć zorganizowana jest w oparciu o wzajemne zaufanie przedsiębiorstw rodzinnych o solidnej historii działalności na rynkach regionalnych. Wszystkie te przedsiębiorstwa oferują usługi logistyczne w tych częściach Europy, w których mają doskonały dostęp zarówno do detalistów, jak i producentów. Europejska Sieć Produktów Spożywczych łączy doświadczenie firm logistycznych o ugruntowanej pozycji w zakresie przewozu produktów spożywczych dla klientów działających w całej Europie w jeden spójny system.
Europejska Sieć Produktów Spożywczych generuje przychód w zakresie logistyki produktów spożywczych w wysokości ok. 1,2 mld euro, dysponuje prawie milionem miejsc paletowych w magazynach dedykowanych dla produktów spożywczych oraz użytkuje około 3.500 pojazdów. W nadchodzących miesiącach planowane jest rozszerzenie Sieci o większą liczbę partnerów. Jak mówi Miller, „Misją Europejskiej Sieci Produktów Spożywczych jest stworzenie wiodącej sieci dla europejskiego transportu produktów spożywczych oraz zagwarantowanie najwyższej jakości dla europejskiego sektora produktów spożywczych”.
Nowe usługi dla całej sieci: vivengo
Nowe usługi viviengo, jasno określające standardy transportowe i informatyczne, będą stosowane od 1 października. Czasy tranzytu obliczone zostały na podstawie wcześniej określonego zasięgu wszystkich firm uczestniczących w Europejskiej Sieci Produktów Spożywczych. Począwszy od niewrażliwego na czas rozwiązania „vengoflex”, po szczególne wyjazdy lub dostawy niedzielne oraz dostawy w święta państwowe w ramach usługi „vengospeed plus”. Vivengo spełnia wszystkie wymagania klienta. Nowa linia produktów zależnych od czasu tranzytu będzie dostępna od października dla określonych krajów, a ich wdrożenie będzie odbywać się stopniowo.
W 2012 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,41 miliarda euro, zatrudniając 21 650 pracowników w 347 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,8 milionów przesyłek o łącznej wadze 37,46 milionów ton.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

katarzyna.prochniak@globalbrand.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »