Firma » Biznes
O innowacjach w biznesie na Forum Liderów Biznesu organizowanym przez Alior Bank i Billenium
Zobacz więcej zdjęć » |
Jak skutecznie dostosować biznes do działania w cyfrowym otoczeniu i zrobić to lepiej niż konkurencja - zastanawiali się wspólnie organizatorzy, przedstawiciele partnerów wydarzenia (Microsoft Polska i EY Polska) oraz przede wszystkim sami uczestnicy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Otwierając spotkanie, Urszula Krzyżanowska-Piękoś, wiceprezes zarządu Alior Banku, zaznaczyła, że kluczem do skutecznej innowacji jest słuchanie Klienta i to stwierdzenie stało się myślą przewodnią całego Forum.
Prezentacje prelegentów dotyczyły wykorzystania nowych technologii i zmian w globalnych trendach konsumenckich. Sesję wystąpień rozpoczęła Zuzanna Skalska, która podkreśliła, że technologiczne innowacje to tylko część nowej, przemysłowej rewolucji. Firmy muszą dostosować się do nowych, świadomych konsumentów i pracowników, którzy oczekują coraz większej elastyczności, jeśli chodzi o wykonywane obowiązki i powierzane im zadania. - Firmy nie mogą zapomnieć o tym, że nadrzędnym celem wprowadzanych przez nie zmian jest satysfakcja klienta końcowego - dodała Skalska.
Daniel Daszkiewicz, Dyrektor Departamentu FinTech w Alior Banku, który mówił o globalnych trendach, zmieniających biznes, zauważył m.in., że AI i quantum computing są obietnicą nowych możliwości na rynku.
- Trwająca dziś internetowa rewolucja przemysłowa stawia przed nami nie tylko szereg ambitnych wyzwań, ale stanowi też pewnego rodzaju przyrzeczenie niesamowitych rozwiązań, które wkrótce mogą całkowicie zmienić jakość naszego życia. Kiedy w 1903 roku bracia Wright wznosili się w powietrze, nikt nie przypuszczał, że zaledwie 35 lat później człowiek będzie eksperymentował już z silnikiem odrzutowym; o możliwościach współczesnych maszyn nie muszę już wspominać. Jesteśmy na tym samym etapie, co bracia Wright, jeżeli chodzi o rozwój sztucznej inteligencji czy komputerów kwantowych, i to od nas zależy, w jakim stopniu rozwinie się ta technologia - skomentował Daszkiewicz, podkreślając jednocześnie, że kluczem do sukcesu w obecnych czasach jest umiejętne wdrażanie i wykorzystanie rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji we własnym biznesie.
Następnie Michał Jaworski, członek zarządu Microsoft, uspokajał, że algorytmy maszynowego uczenia nie są jeszcze tak doskonałe, żeby w pełni zastąpić człowieka. AI należy traktować jako dopełnienie, które pod wieloma względami nigdy nie będzie w stanie dorównać ludziom w takich kwestiach jak bezpośrednia komunikacja, kreatywność czy empatia.
Zdaniem Ivana Hernandeza, Lidera ds. Rynku IoT z EY Polska, z biznesowego punktu widzenia najważniejsze jest inteligentne połączenie technologii dostępnych obecnie na rynku. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu innowacyjnych technologii takich jak: IoT, AI, Big Data, chmura, druk 3D, nowoczesne organizacje zyskują przewagę w tworzeniu nowych usług, a co za tym idzie - nowych źródeł przychodu.
- W Billennium nauczyliśmy się, że innowacji nie można zamykać w jednym zespole. Innowacja tylko rozumiana jako proces działający w całej organizacji i część jej DNA, rzeczywiście ma szansę zadziałać. Wtedy bowiem objawia się ona na co dzień w małych elementach, które zmieniają nasze podejście i rzeczywistość. I nie chodzi tu tylko o obszary związane z technologiami, ale również z zachowaniami. Teraz uczymy się, aby w naszym podejściu zacząć także zwracać większą uwagę na społeczny aspekt innowacji oraz jej ludzki wymiar - dodaje Bartosz Łopiński, CEO Billennium, który wraz z linkiem.
Komentarze (0)