Firma » Praca

Olivia Business Centre podsumowuje 2020 rok

Olivia Business Centre podsumowuje 2020 rok
Zobacz więcej zdjęć »
Kończący się rok 2020 wpłynął na wiele obszarów życia. W oczywisty sposób dotknął również rynku powierzchni komercyjnych, w tym również biurowych. Większość ekspertów twierdzi, jednak że biuro pozostanie kwestią fundamentalną.

Zdjęcia: https://we.tl/t-DxQ4KTfqRf

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Kończący się rok 2020 wpłynął na wiele obszarów życia. W oczywisty sposób dotknął również rynku powierzchni komercyjnych, w tym również biurowych. Część firm, ich pracowników i ekspertów zachwyciła się na początku home officem – elastycznością czasu pracy, przeplatania obowiązków zawodowych i prywatnych, a także oszczędzaniem czasu na dojazdy. Jednak równie wielu pracodawców, jak i samych pracowników zaczęło odczuwać trudności w zarządzaniu zespołami i negatywne konsekwencje braku kontaktu z ludźmi. Większość ekspertów twierdzi, że biuro pozostanie kwestią fundamentalną, zaś zaraz po wygaszeniu pandemii stanie się znów miejscem kluczowym dla rozwoju interakcji i współpracy zespołów.

 

Komercjalizacja biur w Olivii nie zmieniła tempa

 

W Olivia Business Centre mijający rok potwierdza ten drugi trend, a dobierane powierzchnie najmu najdobitniej pokazują, że firmy z dużą nadzieją spoglądają na kolejne lata. W Olivia Business Centre rok 2020 był szczególnie bogaty w przedłużenia umów, we wszystkich siedmiu budynkach Olivii. Często łączyło się to z dobieraniem powierzchni przez dotychczasowych Rezydentów centrum, ale również miały miejsce nowe transakcje, które pozwalają podsumować 2020 rok jako szczególnie udany, w obszarze komercjalizacji Olivii

W Olivii miała miejsce największa transakcja tego roku w całym naszym regionie - mówi Maciej Kotarski, Leasing Director w Olivia Business Centre. Przedłużenie umowy i rozwój jednego z rezydentów Olivii, na łączną powierzchnię ponad 15 tysięcy m2, to druga największa umowa najmu w ponad dziesięcioletniej historii Olivii, a tej największej ustępuje zaledwie o kilkaset metrów kwadratowych. 

Jednym z największych rezydentów Olivii jest firma Epam, która w tym roku odbierała nowe biura w budynku Olivia Prime B. Epam to notowana na nowojorskiej giełdzie firma IT i jeden z największych pracodawców IT w regionie pomorskim. Jesteśmy bardzo dumni, że Epam rozwija się u nas i staramy się, aby ta ekspansja była jak najbardziej komfortowa. Ponieważ Epam był już rezydentem w Prime A, to dobudowanie Prime B pozwoliło na płynne powiększenie biura bez żadnych komplikacji. – dodaje Aleksandra Majdańczuk, Deputy Director w Olivia Business Centre.

W Olivii Prime większość rezydentów (w tym Epam) ma własne, prywatne tarasy lub loggie. Przez ciepłe pół roku są one wykorzystywane przez pracowników do pracy na leżakach, z laptopem na kolanach i na przerwy. Ponadto w tym budynku na dachu są 4 duże tarasy do wspólnego użytku, które cieszą się olbrzymią popularnością wśród pracowników i już stały się jedną z najpopularniejszych przestrzeni integrowania się rezydentów na terenie Olivii.

W tym roku przedłużona została również umowa z firmą Randstad: Randstad zajmuje prawie 100 razy mniejszą powierzchnię niż największy najemca w Olivii, ale jest dla nas równie ważny. Jest to nie tylko znana marka, szanowana w branży HR i usług dla biznesu, ale przede wszystkim dostawca usług dla innych rezydentów Olivii. Bardzo zależy nam, aby tenant mix był atrakcyjny dla samych Rezydentów, aby większość potrzebnych usług mogli zamawiać w samej Olivii. Jesteśmy bardzo wdzięczni, że Małgorzata Mudyna i Piotr Kośla ponownie nas wybrali - mówi Maciej Kotarski, Lesing Director w Olivia Business Centre.

Znaczący wpływ na doskonałe wyniki w Olivii ma skala projektu i jego potencjał. Oczywiście w znacznym stopniu pomaga w tym lokalizacja. Jak zgodnie stwierdzają eksperci rynku powierzchni komercyjnych, Oliwa jako destynacja biurowa cały czas rozwija się najszybciej ze wszystkich biurowych lokalizacji w Trójmieście - mówi Maciej Kotarski, Leasing Director w Olivia Business Centre. – Trójmiasto do końca przyszłego roku przekroczy milion m2 biur, tymczasem w dzielnicy Oliwa już teraz jest ponad 350 tys. m2, czyli ponad 35% zasobu całej aglomeracji.

Na powiększanie powierzchni najmu decydują się nie tylko największe firmy. Agencja doradztwa finansowego i prawnego Roedl&Partner, jest rezydentem Olivii od wielu lat, jednak dopiero w tym roku zdecydowała się na pierwszy samodzielny lokal, w budynku Olivia Four. Obecność Roedl&Partner jest ważnym uzupełnieniem naszego tenant-mix, ponieważ jest to firma, która może świadczyć usługi innym Rezydentom, wykonując audyty i usługi prawne. Dziękujemy Piotrowi Mrowcowi i Justynie Kopańczyk-Yahya za wieloletnią współpracę, a Michałowi Rafałowiczowi z Cresa za profesjonalne doradztwo – mówi Paulina Baran, Senior Account Manager w Olivia Business Centre.

W Olivii Four jednym z największych rezydentów jest Acxiom, który w tym roku powiększył powierzchnię do prawie 2 tysięcy m2 i przedłużył wieloletnią umowę. Ma to być biuro, które będzie zapewniać pracownikom wyjątkowy komfort pracy i spędzania czasu, wyposażone m.in. w stół do bilardu, stół do ping-ponga, konsole do gier, rzutki oraz oczywiście bardzo wygodne miejsca pracy i spotkań. Bardzo wygodny jest też sam budynek Olivia Four, ponieważ na jego parterze znajduje się kantyna z doskonałym jedzeniem, duże centrum konferencyjne z salami spotkań nawet dla 200 osób, a nawet pralnia i szewc. Dziękujemy naszym partnerom z Acxiom, Karolinie Bykowskiej i Tomaszowi Świeckiemu – mówi Joanna Jankowska, Senior Account Manager w Olivia Business Centre. 

Ponadto w Olivii w tym roku miało miejsce przedłużenie wiele innych umów. Część z nich łączy się z dobieraniem powierzchni przez Rezydentów, których nazwy pozostają poufne. Nowe umowy najmu i przedłużenia umów zostały zawarte w budynkach Olivia Six, Olivia Gate, Olivia Star, Olivia Point i Tower. We wszystkich budynkach Olivia Business Centre mamy swoje mniejsze i większe sukcesy, które pozwalają podsumować mijający rok, jako dobry i ważny. Na pewno duże znaczenie w tym kontekście ma oddany do użytku wiosną tego roku budynek Prime B, umożliwiający naszym Rezydentom na ekspansję w ramach jednej lokalizacji - mówi Maciej Kotarski, Leasing Director w Olivia Business Centre.  

Z pewnością jesteśmy w okresie postrzeganym przez wielu ekspertów jako czas wielkiej zmiany. Część firm woli wstrzymać się z decyzjami do czasu opanowania pandemii, a nieliczne firmy już teraz decydują się stać firmami opartymi przede wszystkim o pracę zdalną (remote first) i zwolnić istotną część zajmowanych do tej pory biur. Jednak dotyczy to niewielu firm, a eksperci dość jednogłośnie określają te decyzje jako pochopne.

Dla długoterminowego prognozowania kluczowe jest stałe analizowanie megatrendów, toczących się na przestrzeni dziesiątek lat, jak powroty do centrów miast czy elektromobilność podkreśla Maciej Kotarski. Oba te trendy zostały spowolnione przez pandemię i mogą ulec czasowej regresji, jednak trudno sobie wyobrazić ich zatrzymanie lub odwrócenie. Główne przyczyny siły trendu „powrotów do centrów miast” to stadna, ludzka natura i chęć unikania nieprzyjemnych aspektów życia, jak dojazdy czy izolacja towarzyska. Powroty do centrów miast są zaś ściśle związane z potrzebą istnienia biur w jak najmniejszej odległości od miejsca zamieszkania – dodaje Maciej Kotarski.

 

Technologie bezpieczeństwa, pozwalające na powroty do pracy biurowej

 

Drugim obszarem, na którym koncentrowano się w Olivia Business Centre w 2020 roku jest zapewnienie bezpieczeństwa Rezydentom. W krótkiej perspektywie jest to najistotniejsza aktywność, która ma spowodować, że firmy ze spokojem będą mogły podejmować decyzje o zakończeniu pracy w trybie zdalnym i home Office. Od II kwartału na terenie OBC wdrażana jest kompleksowa strategia zapewnienia bezpieczeństwa Rezydentów. Obejmuje ona szereg stopniowo uruchamianych inicjatyw i rozwiązań. Najbardziej przełomowym jest zaimplementowana na przełomie listopada i grudnia technologia oczyszczania powietrza jonami, stosowana dotychczas w najbardziej prestiżowych obiektach świata, do których należy Biały Dom, Pałac Prezydencki w Abu Dabi, a także w prywatnych odrzutowcach Gulfstream. Instalowane urządzenia nasycają wszystkie powierzchnie najmu jonami, mającymi zdolność niszczenia wirusów, bakterii i innych patogenów w powietrzu wentylowanym do pomieszczeń. Proces oczyszczania powietrza odbywa się w trybie ciągłym w czasie przebywania ludzi w pomieszczeniu – wyjaśnia Krzysztof Król, odpowiedzialny za komunikację w Olivii.

W ramach strategii zapewnienia bezpieczeństwa Rezydentów powołano stale pracujący sztab odpowiedzialny za bezpieczeństwo Rezydentów. W efekcie jego analiz, w częściach wspólnych budynków (windy, lobby, ścieżki dojścia do hal garażowych) zastosowane zostały aktywne powłoki tytanowe.  Powłoka, której trwałość i działanie na powierzchniach to minimum 12 miesięcy, tworzy powierzchnie wolne od mikroorganizmów chorobotwórczych. Bakterie, grzyby (w tym pleśnie) oraz wirusy są likwidowane, a ich pozostałości rozkładane są na dwutlenek węgla oraz wodę. Ponadto podniesiony został poziom filtracji powietrza z klasy G4 na F7 w centralach wentylacyjnych, co stanowi najwyższy dostępny obecnie poziom filtracji. Zainstalowano czujniki zanieczyszczeń LZO (Lotnych Związków Organicznych) i pyłów zawieszonych (PM). Dzięki temu możliwe jest monitorowanie czystości powietrza i w efekcie eliminowanie szkodliwych związków z zaciąganego z zewnątrz i dystrybuowanego wewnątrz budynków powietrza. Ponadto zainstalowane zostały systemy sterowania intensywnością wymiany powietrza na podstawie znajomości aktualnych wyników pomiaru CO2, co przyczynia się do znacznego podniesienia komfortu przebywania w miejscu pracy. W ramach wdrażanej w Olivii Business Centre strategii przygotowano również dodatkowe rozwiązania przyczyniające się do zwiększenia bezpieczeństwa pracowników biur: zakupione zostały sterylizatory kart wejściazmieniono ustawienia wind, polegające na tym, że w trybie stand by kabina dźwigu pozostaje otwarta, dopuszczając do niej świeże powietrze.

 

Prace nad dostosowaniem biur do nowej rzeczywistości

 

Od początku wybuchu pandemii w Olivii prowadzone były również prace związane z aranżacją powierzchni najmu. Rok 2020 był wyjątkowo wymagającym rokiem. Praca naszego zespołu projektowo-realizacyjnego nie zwolniła tempa – mówi Artur Kuczyński, dyrektor Działu Aranżacji Olivia Business Centre. Sytuacja na świecie wymusiła jeszcze większą elastyczność, kreatywność,  jeszcze szybsze reakcje. Nasza rola nigdy nie kończy się wraz z przekazaniem lokalu do użytkowania. Najemcy w OBC to bardzo dynamicznie zmieniające i rozwijające się zespoły, często spotykamy się z koniecznością wprowadzenia zmian w zrealizowanym już biurze. Można powiedzieć, że przywykliśmy do różnego rodzaju wyzwań, aranżując przestrzeń jesteśmy świadomi, że będzie podlegała zmianom.

Anna Branicka, leading architekct w Dziale Aranżacji Olivii podsumowując rok 2020 podkreśla, że był to również czas rozwoju dla członków zespołu projektowego: W tym roku rzeczywistość nas wszystkich zaskoczyła, musieliśmy zgłębić dodatkowe obszary, dostarczyć trochę inny, bardziej uniwersalny produkt. Najemcy potrzebowali większego wsparcia w definiowaniu potrzeb, w ich zrozumieniu, wyznaczeniu nowej formy biura. Bardzo wnikliwie analizujemy wszelkie raporty, światową prasę, badania, opinie ekspertów   dotyczące bezpieczniejszego projektowania powierzchni biurowych.  Już w kwietniu przystąpiliśmy do opracowania systemu indywidualnego wsparcia poszczególnych najemców w dostosowaniu biur do nowej sytuacji, poprawienia komfortu pracy. Oczekiwania firm są zróżnicowane, dlatego wciąż analizujemy nowe warianty warianty, żeby móc przedstawić każdemu jak najlepszą dla niego propozycję.

Wykorzystujemy ten specyficzny moment zatrzymania, żeby się wnikliwie prowadzić badania, przyjrzeć się zmieniającym się potrzebom, wyciągnąć wnioski i jeszcze bardziej rozwinąć nasze kompetencje i ofertę. – dodaje Artur Kuczyński i podkreśla, że ten rok wiązał się również z nowymi perspektywami dla prowadzonego przez niego zespołu architektów: Dzięki takiemu podejściu mieliśmy szansę pracować z naszymi Najemcami z OBC  także w innych  lokalizacjach poza Trójmiastem: w Warszawie, Krakowie i Pradze.

 

Sukces pisany jest przez tych, którzy w trudnych okresach znajdują nowe szanse biznesowe i potrafią szybko dostosować się do zmieniającej się rzeczywistości. Rok 2020 pokazał, że mimo olbrzymiej skali, na jaką działa Olivia, centrum biznesowe potrafiło wykorzystać swój potencjał do wdrożenia zmian znacznie szybciej, niż mniejsze obiekty tej kategorii.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

mateuf8

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »