Firma » Biznes
Optymalizacja składek ZUS i większe zaangażowanie
W Polsce wyniki były jeszcze wyższe. 68% badanych Polaków przyznało, że nie angażuje się w obowiązki zawodowe, zaś 15%, że brak zaangażowania jest skrajny. Jak zatem powinieneś zmienić te dane na lepsze w Twojej firmie?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Postawa niechęci, niezadowolenia, braku zainteresowania codziennymi obowiązkami zawodowymi, jak widać towarzyszy większości z nas. Dodatkowo młode pokolenie pracowników, tzw. Pokolenie Y, to w pracodawcy pokłada oczekiwanie na zwiększenie motywacji do pracy. „Igreki” nie kryją się ze swoją roszczeniową postawą, oczekując szybko urlopów, wysokich zarobków, możliwości pracy zdalnej czy też dodatkowych, benefitów.
Oczekiwana motywacja
Te ostatnie z perspektywy millenialsów są szczególnie istotne. Według raportu „Benefity – czyli co motywuje pracowników?” zrealizowanego przez Pracuj.pl wynika, że to właśnie młodzi pracownicy, między 18. a 29. rokiem życia, traktują pozapłacowe benefity jako formę rekompensaty niskich zarobków, związanych z początkowym etapem kariery. Aż 43% z nich wskazuje, że w tym momencie w pracy bardziej brakuje im benefitów niż podwyżki.
Cenniejsze od pieniędzy?
Pozapłacowe benefity stanowią jednak atrakcyjny motywator także dla osób ze stabilną sytuacją materialną. Jak wynika ze wspomnianego raportu brak benefitów najbardziej doskwiera grupie zarabiającej powyżej 4001 zł netto (46% respondentów). Dlaczego? Ponieważ przy wysokich zarobkach, symboliczna nagroda finansowa czy podwyżka nie zmienia jakościowo życia pracowników. Ci oczekują innego sposobu nagradzania czy premiowania ich wysiłku i zaangażowania. Właśnie poprzez atrakcyjne benefity.
Konkretne potrzeby
Choć opieka medyczna, karty zakupowe czy też sportowe nadal cieszą się niemałą popularnością, to w dzisiejszych czasach mogą już nie wystarczyć. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji oraz odpowiedzieć na potrzeby i oczekiwania wymagających pracowników warto zastanowić się nad mniej standardowymi rozwiązaniami. Takimi są chociażby benefity w postaci dofinansowania posiłków dla pracowników, o których marzy większość pracowników w firmach.
Karty lunchowe
Karty przedpłacone znajdujące się w ofercie Edenred znakomicie spełniają te marzenia. Karta Lunchowa – pozwalająca na dofinansowanie posiłków pracowniczych, to najbardziej ulubiony benefit pracowników. Pracodawcy, którzy korzystają z tej formy motywacji mogą cieszyć się większą wydajnością, częstszą obecnością w pracy i silniejszym zaangażowaniem ze strony pracowników. Karta pozwoli Ci w niestandardowy sposób nagrodzić i zmotywować do większej aktywności zawodowej.
Prawdziwe oszczędności
Dodatkowo przynoszą one także formalne korzyści pracodawcy. Karty lunchowe Edenred pozwalają oszczędzić na składach ZUS nawet do 462 zł na jednego pracownika rocznie! To także oszczędność czasu dla działów księgowości i HR, ponieważ karta przekazywana jest pracownikowi raz, a następnie zasilana zgodnie z życzeniem firmy. To łatwy w administrowaniu benefit, który spełnia oczekiwania zarówno pracodawców, jak i pracowników.
Więcej na kartylunch.edenred.pl
Nadesłał:
edenred polska
|
Komentarze (0)