Motoryzacja » Samochody
Osiem faktów o Volvo 440, których nie znaliście
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Volvo 440 było także dostępne w wersji policyjnej – było wykorzystywane jako standardowy radiowóz zarówno przez krajowe siły policyjne, jak też przez lokalne służby porządkowe w takich krajach, jak Holandia.
- Seria 400 nigdy nie była oferowana w wersji kombi, ale dwie zewnętrzne firmy designerskie proponowały swym klientom takie odmiany. ASC Detroit ze Stanów Zjednoczonych stworzył design i plany konstrukcyjne, zaś francuski Heuliez zbudował prototyp 440 kombi. Jeden z tych samochodów stanowi dziś element kolekcji w Muzeum Volvo.
- Projekt Volvo 440 stworzył Peter van Kuilenburg, designer w Volvo Car B.V., ale jego kształt bazował na prototypie G4, narysowanym przez szefa Działu Designu – Jana Wilsgaarda.
- Pewna holenderska firma oferowała zestaw do przeróbki na kombi. Klapa bagażnika była usuwana i w jej miejsce montowano dach, boczne okna i klapę z włókna szklanego. Volvo nie miało z tym nic wspólnego – nawet nie wyraziło zgody na takie zabiegi „tuningowe”.
- W roku 1992 w serii imprez rallycrossowych brało udział Volvo 440, do którego zamontowano silnik Volvo 2.3 16V o mocy 715 KM. Auto to miało także napęd 4×4.
- Model 440 Turbo był seryjnie wyposażany w komputer podróżny, który wyświetlał zużycie paliwa, średnią prędkość, zasięg, temperaturę oleju i płynu chłodzącego, a także temperaturę zewnętrzną. Po włączeniu zapłonu, wyświetlacz pokazywał komunikat „OK”, jeśli poziom oleju był prawidłowy.
- 1 grudnia 1991 r. Volvo Car B.V. zakończyło produkcję serii 400. Dalszym wytwarzaniem zajęła się firma NedCar B.V. Nowy producent był wspólną własnością rządu holenderskiego, Volvo Personvagnar AB oraz Mitsubishi Motors.
- Poprzednikiem serii 400 był pojazd koncepcyjny LCP 2000. Projekt „Light Component Project” zapoczątkowano w roku 1983, a jego produktem był ultralekki pojazd, w pełni jeżdżący. LCP 2000 stworzono z różnych lekkich materiałów. Miał poprzecznie zamontowany silnik i napęd na przednie koła.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
JK PR
|
Komentarze (0)