Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka
Oswój czas
Zobacz więcej zdjęć » |
„Oswój Czas" to projekt realizowany w ramach ogólnopolskiej olimpiady projektów społecznych "Zwolnieni z Teorii". Organizatorami projektu są trzej maturzyści: Bartosz Cieśla, Bartłomiej Gieszczyk oraz Wiktor Radwan, uczniowie I LO im. Jana Smolenia w Bytomiu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W czasie realizacji projektu doskonalą oni swoje kompetencje w szczególności:
- komunikację interpersonalną
- umiejętność wystąpień publicznych,
- umiejętność przygotowania prezentacji multimedialnych
- umiejętność nawiązywania kontaktów z partnerami strategicznymi
- umiejętność pozyskiwania sponsorów
W ramach projektu realizowane są wykłady dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Każdy wykład składa się z dwóch części, których wspólnym mianownikiem jest czas.
Pierwsza z nich to odpowiedź na szeroko rozumiany problem marnowania czasu przez młodzież. Podczas wykładu „Zarządzanie sobą w czasie" uczniowie poznają podstawy sprawnego i efektywnego wykorzystania swojego czasu. Mają również okazję poznać sprawdzone techniki organizowania swoich zadań, skupiające się przede wszystkim na efektywniejszym uczeniu się. Wykład prowadzony jest przez Macieja Westerowskiego reprezentującego Strefę Dobry Start i MW Business Coaching w Katowicach.
W 45 minut uczniowie dowiadują się, że warto skoncentrować się przez dwie godziny dziennie na nauce i zadaniach domowych, aby mieć więcej wolnego czasu na swoje pasje i dla siebie. Uczestnicy zapoznają się ze sprawdzoną metodą „Pomodoro" polegającą na podziale czasu na naukę na 25 minutowe odcinki, pomiędzy którymi robimy sobie 5 minutową przerwę. Uczniowie dowiadują się również, że określone godziny w ciągu dnia są odpowiednie dla efektywnej nauki, a np. godziny pomiędzy 14 a 16 warto spędzić odpoczywając. Dostają do wykorzystania kilka dostępnych w internecie narzędzi, które przydają się w analizowaniu tego na czym i kiedy marnujemy swój czas.
Czas będący wspólnym mianownikiem całego spotkania pojawia się również w drugiej części. Jest nią prezentacja dotycząca rozpoznawania udarów mózgu. Uczestnicy dowiadują się, że prawdopodobieństwo wystąpienia udaru mózgu wynosi tyle samo co prawdopodobieństwo wyrzucenia szóstki w kostce do gry. Biorąc pod uwagę to, że co 6 człowiek na Świecie narażony jest na ryzyko udaru musimy wiedzieć jak go rozpoznać. Czas reakcji na objawy w przypadku tego schorzenia jest bowiem głównym wyznacznikiem skuteczności w późniejszym leczeniu.
Dotychczas miało miejsce 13 wykładów, w 4 różnych miastach na Śląsku, w kilkunastu szkołach. Wykłady odbywały się zarówno w pełnych aulach (nawet 200 osób) jak i w kameralnych salach lekcyjnych. W czasie dwóch miesięcy bezpośrednimi beneficjentami projektu stało się ponad 1200 osób - uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Komentarze (0)