Gospodarka » Żywność

Pamietaj o błonniku

Pamietaj o błonniku
Zobacz więcej zdjęć »
Błonnik jest jedną z substancji decydujących o prawidłowym funkcjonowaniu układu pokarmowego, stymuluje jego pracę, wspomaga trawienie pokarmów, a także wpływa na wydzielanie insuliny, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej oraz reguluje gospodarkę węglowodanami.

Dzięki swoim unikalnym właściwościom działa jak naturalna szczoteczka, która poprzez swoje zdolności do łączenia i uwalniania substancji sprawia, że spożyte produkty są trawione właściwie i bez problemów.

Gdy zaczyna brakować błonnika, całość zaczyna funkcjonować gorzej, składniki trudniej się wchłaniają, trawienie napotyka na opory. Normalnie, na każde spożyte 100 kalorii powinno przypadać 10 - 15 gram błonnika - znakomita większość kulturystów w swoich dietach nie bierze tego pod uwagę. Poza tym kulturyści często unikają spożywania węglowodanów, a co za tym idzie - owoców, warzyw, chleba pełnoziarnistego, kasz. Co gorsza, wszystkie są dobrymi źródłami błonnika! Błonnik jest potrzebny i trzeba go sobie dostarczać. Dlatego dobrze skomponowana dieta powinna opierać się na następującym wzorze 1/3 białek, 1/3 warzyw, 1/3 produktów z pełnego ziarna. Dowiedziono już, że tak skomponowane posiłki są smaczne, zdrowe i w żaden sposób nie wpływają ujemnie na tempo przyrostów masy mięśniowej.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Poradnik kulturystyczny - ciekawe artykuły
http://poradnikkulturysty.blox.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Za 2 dni:
Warsztaty online „Technologie medyczne w modelach zintegrowanej opieki zdrowotnej”
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »