Firma » Bankowość
Pierwszy rating Alior Banku
Zobacz więcej zdjęć » |
Agencja doceniła m.in. wysoką efektywność kosztową Alior Banku, doświadczoną kadrę menedżerską oraz nowoczesne systemy IT, które wspomagają efektywne zarządzenie spółką.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jest to pierwszy rating przyznany przez amerykańską agencję Fitch Ratings Ltd. na zlecenie Alior Banku. Agencja z zainteresowaniem przygląda się Alior Bankowi, który mimo krótkiej historii działalności rozwija się zdecydowanie szybciej niż rynek. Za główne atuty Alior Banku, Fitch uznał konserwatywną strategię finansowania, szybki wzrost przychodów i utrzymujący się dobry poziom marży odsetkowej netto. W swojej ocenie agencja Fitch zwraca uwagę także na szybką ekspansję kredytową Banku oraz ambitne plany rozwoju spółki do 2016 roku.
W ocenie rating’owej Agencja wspomina o wzroście kredytów z utratą wartości spowodowanych czynnikami makroekonomicznymi oraz dynamicznym rozwojem portfela kredytowego. Pomimo tego jakość portfela kredytowego mierzona udziałem należności z utratą wartości do należności brutto jest na poziomie niższym niż średnia rynkowa (6,4% vs. 7,6%).
Rozpoczęcie współpracy z międzynarodową agencją ratingową jest kolejnym etapem rozwoju Banku, który zapowiedzieliśmy w prospekcie emisyjnym – mówi Wojciech Sobieraj, Prezes Zarządu Alior Banku. Jesteśmy transparentną spółką i chcemy, aby niezależna opinia globalnej instytucji była zaproszeniem do dyskusji w szerszym gronie inwestorów – dodaje Wojciech Sobieraj.
Ocena ratingowa agencji Fitch Ratings:
· Rating podmiotu (Long-term IDR): BB
· Perspektywa ratingu podmiotu: stabilna
· Rating długoterminowy w skali krajowej (National Long-term): BBB+
· Perspektywa ratingu krajowego: stabilna
Nadanie ratingu poprzedzone zostało szczegółowym audytem, przeprowadzanym przez agencję Fitch, która oceniła bank oraz otoczenie, w którym funkcjonuje. Posiadanie ratingu jest standardem dla podmiotów finansowych notowanych na rynkach kapitałowych, zwiększa wiarygodność spółki w oczach partnerów biznesowych, akcjonariuszy oraz inwestorów. Fitch Ratings jest trzecią, co do wielkości agencją ratingową na świecie. Została utworzona w 1997 roku w wyniku połączenia amerykańskiej agencji ratingowej Fitch Investors Service i brytyjskiej agencji IBCA. Obecnie, Fitch obsługuje ponad 1 000 instytucji m.in. banki, fundusze, korporacje międzynarodowe oraz instytucje rządowe na całym świecie.
Nadesłał:
United PR
|
Komentarze (0)