Firma » Biznes
Plan rozwoju usług informatycznych Sharp Europe
![]() |
Zobacz więcej zdjęć » |
Gospodarzem spotkania był Joe Tomota, prezes Sharp Europe, a kierownicy działu Sharp IT Services wygłosili prezentacje, dostarczając analitykom szczegółowych informacji na temat sytuacji firmy w Europie oraz wglądu w nadchodzące zmiany.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Informacje od Sharp Europe i klientów
Nowe partnerstwo, nowe przejęcie, rozszerzenie zakresu usług oraz rozwój i integracja produktów były w ostatnim czasie ważnymi zmianami dla firmy Sharp Europe. Spotkanie dla kluczowych analityków zorganizowane w warszawskim biurze Sharp miało na celu wzmocnienie tych planów rozwojowych.
Podczas spotkania omówiono plany strategiczne mające na celu zwiększenie dynamiki rozwoju usług informatycznych. Prezentacje dotyczyły nowych usług IT i możliwości dla klientów, które są wynikiem współpracy z partnerami oraz standaryzacji usług. Poruszono także kwestie integracji technologii w przedsiębiorstwie oraz przyszłego pozycjonowania marki. Uczestnicy mieli również okazję wysłuchać opinii polskiego klienta - firmy OEX Cursor oraz zwiedzić warszawskie European Technology Support Centre.
Joe Tomota zaprezentował w jaki sposób dział Sharp specjalizujący się w dostarczaniu rozwiązań technologicznych dla inteligentnych biur rozwija się na arenie globalnej. Podkreślił również, że rozwój IT Services w Europie stał się kluczową strategią, uzupełniającą działalność firmy w obszarze urządzeń wielofunkcyjnych.
Dodał, że dzięki niedawnemu przejęciu firmy Apsia, Sharp rozszerzył zakres wsparcia na miejscu we Francji, Włoszech i Hiszpanii, po wcześniejszych przejęciach w Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. W efekcie Sharp IT Services oferuje obecnie kompleksową ofertę zarządzanych usług, obejmujących IT, bezpieczeństwo, przetwarzanie biznesowe i usługi w chmurze, skierowaną do coraz szerszego grona firm każdej wielkości.
Przegląd usług Sharp informatycznych w Europie
Roland Singer, Vice President of IT Services, przedstawił szczegółowe informacje na temat rosnącej dynamiki w obszarze usług informatycznych, długoterminowych celów związanych ze wzrostem oraz kroków, które Sharp Europe podejmuje, aby je osiągnąć. Wśród nich znalazły się automatyzacja, transformacja biznesowa, wzmacnianie partnerstw i sojuszy z dostawcami oraz ujednolicanie usług świadczonych w Europie.
Roland Singer podkreślił również kwestię ciągłego rozwoju firmy, która zatrudnia obecnie ponad 600 ekspertów świadczących usługi 40 tysiącom użytkowników w ponad 100 krajach. Równie istotna jest różnorodna oferta, obejmująca usługi zarządzane, usługi informatyczne, konsulting, aplikacje biznesowe oraz cyberbezpieczeństwo, a także plany dalszego rozwoju w tych obszarach.
Wraz z Olivierem Massonnatem, CEO firmy Apsia, który przedstawił informacje na temat aplikacji, chmury i nowych możliwości z nimi związanych, Roland Singer wyjaśnił, w jaki sposób Sharp buduje spójny model, w którym innowacje i specjalistyczna wiedza są wykorzystywane w nowych obszarach, takich jak sztuczna inteligencja (AI), automatyzacja i aplikacje biznesowe. Podkreślił również znaczące inwestycje Sharp w szkolenia oraz szeroką sieć partnerów, wśród których znajdują się takie firmy jak Microsoft, SAP, Lenovo i IBM.
Goście specjalni Sharp Europe
Analitykom zaprezentowano przykłady tego, w jaki sposób firma Sharp wspiera swoich obecnych klientów: od kompleksowego wsparcia IT dla Bertschi, rodzinnej piekarni, po digitalizację operacji finansowych w 100 krajach dla TP, francuskiej międzynarodowej firmy BPO. Pokazano tym samym szeroki zakres obecnie realizowanych projektów.
Ponadto w trakcie prezentacji omówiono, jak Sharp rozwija i dostarcza usługi, technologie oraz wiedzę specjalistyczną dla coraz większych firm. Innowacje w obszarach takich jak sztuczna inteligencja (AI), łączność, bezpieczeństwo i komputery kwantowe mają na celu sprostanie nowym i złożonym potrzebom klientów.
Wraz z ciągłym wzrostem w segmentach rynku średniego i korporacyjnego oraz rozwojem większej liczby rozwiązań AI i Gen AI, które przyspieszają dostawy i optymalizują wyniki biznesowe klientów, podzielono się również planami dotyczącymi kolejnych etapów wzrostu. Obejmują one ekspansję z wykorzystaniem istniejących zasobów lub poprzez strategiczne przejęcia, jeśli pojawią się ku temu sprzyjające okoliczności.
Strategia rozwoju usług informatycznych Sharp Europe
John Shackleton, Head of European Systems & Support Services, przedstawił zaktualizowany plan rozwoju produktów, w tym nowych usług opracowywanych we współpracy z partnerami Sharp: firmą CyberSmart (reprezentowaną przez Jona Wooda) i Nimblr (reprezentowaną przez Lukasa Landgrena). Celem jest sprostanie wyzwaniom związanym z regulacjami prawnymi, dotyczącymi działalności operacyjnej przedsiębiorstw w Europie.
NIS2 to rozporządzenie mające na celu zwiększenie cyberbezpieczeństwa i poprawę bezpieczeństwa łańcucha dostaw w organizacjach o wartości ponad 10 mln euro i/lub zatrudniających ponad 50 pracowników. Jego wprowadzenie wpłynie na działalność ponad 160 tys. firm w Unii Europejskiej. Przepisy obowiązują od października 2024 r., a audyty mające na celu wykrycie potencjalnych niezgodności (za które nakładane będą kary) zaczną być przeprowadzane od połowy 2025 roku. Sharp oferuje przedsiębiorstwom wsparcie w zakresie dostosowania się do tego nowego rozporządzenia. Partnerstwo z CyberSmart stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie klientów, którzy chcą ocenić swoje przygotowanie do zmian w przepisach oraz zapewnić zgodność z nowymi wymogami.
Mimo że 95% naruszeń bezpieczeństwa cybernetycznego wynika z błędów ludzkich[i], jedynie niewielki odsetek firm zapewnia swoim pracownikom odpowiednie szkolenia w tym zakresie. W odpowiedzi na tę lukę, John Shackleton zaprezentował rozwiązanie Security Awareness Training, opracowane przez Sharp we współpracy z firmą Nimblr. Specjalistyczny produkt obejmuje kursy i symulacje, których celem jest zmiana zachowań pracowników poprzez wykorzystanie prostych, spersonalizowanych treści.
Wizyta w ETSC
Oprócz wysłuchania prezentacji, analitycy mieli również okazję zwiedzić Europejskie Centrum Wsparcia Technologicznego Sharp, znajdujące się w Warszawie i poznać członków zespołu pomocy technicznej, który zapewnia całodobowe wsparcie w ponad dziewięciu językach. Wsparcie obejmuje szeroki zakres usług: od bezpieczeństwa, przez zarządzanie drukowaniem i aplikacje, po tworzenie kopii zapasowych i ciągłość działania. Po ETSC gości oprowadził Piotr Sucharski – Head of European ITS Shared Support Services.
Po wizycie w ETSC, Mariusz Niziołek z OEX Cursor, firmy zapewniającej klientom z sektora FMCG, finansowego, telekomunikacyjnego i farmaceutycznego wsparcie w zakresie marketingu terenowego i sprzedaży, omówił w jaki praktyczny sposób Sharp wspiera firmy w zakresie ich potrzeb technologicznych. Przedstawił szeroki zakres usług świadczonych przez firmę Sharp: od wirtualizacji w chmurze po kwestie związane z lokalnymi wymogami regulacyjnymi.
Plany rozwoju dla IT Services w Sharp Europe
Jason Cort, Director of Product Planning and Marketing, podczas prezentacji skoncentrował się na integracji technologii Sharp oraz przedstawił plany dalszego rozwoju i dodatkowej wartości dla klienta. Plany obejmują integrację i standaryzację technologii Sharp oraz cech projektowych w różnych produktach (urządzeniach i aplikacjach) oraz usługach (platformach), z naciskiem na zwiększenie wartości dla klienta, wyróżnienie się na tle konkurencji oraz poprawę wydajności operacyjnej.
Cort przytoczył kilka przykładów, takich jak wdrażanie spójnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa w różnych produktach i usługach, obejmujących urządzenia wielofunkcyjne, monitory oraz usługi IT. Ponadto platforma SYNAPPX™ Sharp Services Platform stanowi fundament usług Sharp, zaprojektowany z myślą zarówno o bezpośrednich klientach firmy, jak i jej dystrybutorach, umożliwiając jednocześnie integrację z platformami stron trzecich. Plan zakłada stworzenie otwartego ekosystemu technologicznego, który nie ogranicza się wyłącznie do rozwiązań Sharp, ale harmonijnie współpracuje z szerszym środowiskiem IT.
Spotkanie dało analitykom – a za ich pośrednictwem, również odbiorcom – możliwość zgłębienia fascynującej historii Sharp Europe oraz zapoznania się z ambitnymi planami firmy na przyszłość.
Rozszerzony zasięg i zakres usług, rosnąca baza klientów oraz wzmacniający się łańcuch wartości przekładają się na większą dynamikę rozwoju. Dzięki wprowadzeniu nowych produktów, takich jak Security Awareness Training, oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) i możliwościom skierowanym do 65 tysięcy klientów, Sharp Europe jest gotowy umocnić swoją pozycję jako lider na europejskim rynku.
Spotkanie europejskich analityków w Warszawie podsumował Krzysztof Ukleja, Marketing Manager CEE, który był odpowiedzialny za organizację i przebieg całego wydarzenia z ramienia Sharp Electronics Polska: To naprawdę duże wyróżnienie, że Polska została wybrana na miejsce tak kluczowego spotkania, z udziałem prezesa Sharp Europe - Joe Tomoty. Jesteśmy dumni z tego powodu, a równocześnie mamy się naprawdę czym pochwalić – to w Warszawie znajduje się przecież Europejskie Centrum Wsparcia Technologicznego Sharp! Dzięki zaangażowaniu uczestników oraz profesjonalnemu przygotowaniu wydarzenia, udało się nam stworzyć przestrzeń do wymiany wiedzy i doświadczeń, które zaowocowały wieloma cennymi wnioskami. Jestem przekonany, że dyskusje na temat rozwoju usług IT oraz ambitne plany Sharp Europe znacząco przyczynią się do dalszego wzmacniania naszej pozycji na rynku.
Komentarze (0)