Gospodarka » Narzędzia
PM Group stawia na 3D
Zobacz więcej zdjęć » |
PM Group wprowadziło zmiany, które zmieniają zasady współpracy zespołu projektowego z inwestorami. Wszystko za sprawą wdrożenia narzędzia Revit, innowacyjnego oprogramowania umożliwiającego zespołowe opracowywanie zaawansowanych projektów w 3D. Platforma Revit zapewnia m.in automatyczny podgląd w widoku 3D każdego elementu wprowadzonego przez projektanta, szybki dostęp do aktualnych i sprawdzonych informacji o projektowanych elementach, skrócenie czasu potrzebnego na projektowanie, a także znacznie ogranicza możliwość wystąpienia kolizji międzybranżowych. Lista zalet najnowszego rozwiązania informatycznego w PM Group jest bardzo długa. - Platforma Revit umożliwia sprawne wykorzystanie technologii modelowania informacji o budynku (BIM) już od momentu prac koncepcyjnych nad obiektem po etap wyceny i późniejszy nadzór nad budową - mówi Iwona Chudzik, Kierownik ds. Jakości i Doskonalenia Systemów w PM Group. - To aktualnie najnowocześniejsze rozwiązanie, które nie tylko zmieniło system pracy naszego zespołu, ale przede wszystkim zapewniło wiele korzyści dla samych inwestorów. Projektowanie weszło na zupełnie inny poziom - dodaje.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jak podkreśla PM Group, przykładem może być to, jak nowe oprogramowanie usprawnia proces kalkulacji kosztów. Zestawienia materiałów w pełni odpowiadają elementom zaprojektowanym i mogą być teraz sprawnie generowane przy okazji każdej, nawet najmniejszej, zmiany w projekcie. Dodatkowym atutem platformy jest to, że graficzna edycja elementów w modelu BIM powoduje automatyczne aktualizowanie zestawień w czasie rzeczywistym i odwrotnie.
Dzięki zastosowaniu narzędzi Revit, modele są prezentowane w formie 2D i 3D, co umożliwia inwestorom dokładniejsze zapoznanie się z obiektem tuż po fazie jego opracowania. Duża czytelność wirtualnych modeli oraz możliwość nanoszenia zmian i aktualizowania projektu w czasie rzeczywistym, sprawiają, że inwestor może otrzymać szczegółowe informacje na temat standardu wykończenia obiektu i całkowitych kosztów wybranych rozwiązań. Usprawnieniu całego procesu realizacji inwestycji i łatwiejszej kontroli postępu poszczególnych prac, towarzyszy oszczędność czasu. Dzięki narzędziom Revit długość pracy zespołów projektowych może zostać skrócona nawet o 30%.
Nowe oprogramowanie wdrożone w PM Group umożliwia jednoczesną pracę nad obiektem projektantom wszystkich branż. Współpraca przebiega w czasie rzeczywistym i w obrębie jednej platformy, co znacznie poprawia efektywność wzajemnej komunikacji grup pracujących przy projekcie. Pozwala obejmować wykonywany obiekt globalnie przez każdego zaangażowanego w projekt pracownika, który dzięki wirtualnej platformie aktywnie współpracuje ze specjalistami z innych branż, dzieląc się częścią swojej wiedzy technicznej. Ta zmiana oraz możliwości szybkiego przetwarzania dużych ilości informacji przez platformę Revit umożliwiły z kolei wyeliminowanie większości kolizji międzybranżowych. - To bardzo duża korzyść, która wprost przekłada się na realizację danej inwestycji w rzeczywistości - komentuje Szymon Dorna, Starszy Asystent Projektanta Instalacji Sanitarnych w PM Group. - Obecnie realizowane przez PM Group projekty są bardzo zaawansowane technologicznie, BIM wychodzi naprzeciw oczekiwaniom projektantów i inwestorów przyspieszając i optymalizując projektowanie - dodaje.
Informacje o PM Group
PM Group jest międzynarodową firmą świadczącą wielobranżowe usługi inżynierskie i architektoniczne, obejmujące kompleksową obsługę projektów inwestycyjnych, zarządzanie realizacją inwestycji i usługi konsultingu technicznego. Klientami PM Group są firmy z różnych sektorów przemysłu i sektora komercyjnego i instytucje publiczne.
Do klientów PM Group należą m.in. DELL, 3M, LG Display, Pittsburgh Glass Works, Electrolux, Procter & Gamble, Weyerhaeuser, L'Oreal, Colgate-Palmolive, Fresh Start Bakeries, The Pasta Food Company, Cargill, Wedel, Unilever i McCain. W ramach projektów realizowanych w sektorze publicznym firma współpracowała m.in. z Uniwersytetem Jagiellońskim, Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu, Lotniskiem im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu, GDDKiA w Opolu, Urzędami Miast Wrocławia, Legnicy, Poznania, Szczecina i Jeleniej Góry, MPWiK w Krakowie, PWiK w Brzegu, Związkiem Miast i Gmin Dorzecza Parsęty w Karlinie oraz Agencją Rozwoju Regionalnego „Agroreg".
Nadesłał:
PREXPERT
|
Komentarze (0)