Moda » Obuwie
Początki wielkiego domu mody
Jednak mało kto wie jak Prada zaczynała swoją działalność i co spowodowało, że stała się tak sławna. Warto zaczerpnąć trochę informacji i poznać przeszłość modowego potentata
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Galanteria dla haute bourgeoisie
Aby poznać historię Prady, należy przenieść się do początków XX w. W 1913 r. Mario Prada otworzył sklep z luksusowymi rzeczami w Mediolanie. Sprzedawał torebki ze skóry, torby podróżne, skórzane akcesoria i kosmetyczki.
Unikatowość sprzedawanych produktów polegała nie tylko na wysokiej jakości materiałów, ale także zaawansowanym technikom produkcji i ręcznemu wykonaniu. Dzięki temu Prada bardzo szybko osiągnęła sukces i stała się najczęściej wybieraną marką wśród europejskiej arystokracji i wyższej klasy średniej.
W 1919 r. producent stał się oficjalnym dostawcą ubrań dla włoskiej rodziny królewskiej. Po latach marka stała się sławna i ceniona na całym świecie.
Lata siedemdziesiąte – dolce vita
Punkt zwrotny w rozwoju firmy stanowiły lata 70 ubiegłego wieku. Dziedzicem fortuny Mario Prady została wnuczka Miuccia, która weszła w spółkę z toskańskim biznesmenem. Partnerstwo zaowocowało nowymi i kreatywnymi pomysłami i dalszym rozwinięciem skrzydeł marki. W 1979 r. wprowadzono do sprzedaży plecaki, które okazały się prawdziwym hitem na rynku.
Cztery lata później otwarto drugi sklep w Mediolanie. Pokazano nowy image marki, który łączył tradycyjne elementy z tym ówczesnymi. W odpowiedzi na rosnący popyt, jakim cieszyły się towary produkowane przez firmę, postanowiono rozszerzyć ofertę. W sprzedaży była nie tylko galanteria skórzana, ale także obuwie damskie i męskie.
Paryż, Nowy Jork, Tokio
Dynamiczny rozwój marki sprawił, że Prada zaczęła sprzedawać swoje produkty w całej Europie i za oceanem. Pierwsze sklepy zostały otwarte w latach 80 XX w. W Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, a nawet w krajach Dalekiego Wschodu - Japonii. Producent obuwia damskiego i galanterii skórzanej królował w Europie, Ameryce i Azji.
Pierwsze kroki na wybiegu
Pierwszy pokaz kolekcji Prady odbył się w Mediolanie pod koniec lat 80. W 1993 r. Miuccia postanowiła stworzyć własną markę, którą nazwała od swojego imienia Miu Miu. Wnuczka Mario Prady, tworząc nową markę, skierowała ofertę do kobiet, które interesowały się wszelkimi nowinkami modowymi i prowadzącymi życie na wysokim poziomie. Miu Miu d tej pory jest częścią Prady, która specjalizuje się wyrobach ze skory i obuwiu.
Prosotta i elegancja
Styl Prady to przede wszystkim proste kształty i dobre materiały. Kolory tkanin są ponadczasowe i dominują wśród nich barwy czarne, brązy i kremowe. Ubrania projektowane przez Pradę są proste, a jednocześnie eleganckie.
Samo logo również nie rzuca się w oczy i nie jest specjalnie niezwykle. Jest to srebrny trójkąt. Zresztą nieważne jest logo ważne, że jest ono rozumiane w każdym języku. Takim podejściem Prada wiedzie prym w świecie mody.
Zaczynając od sklepiku Mediolanie, a kończąc na sieci butików na całym świecie, Prada jest jednym z największych projektantów, który generuje miliardowe zyski i wciąż się rozwija.
Nadesłał:
Hassel Von Hoff
|
Komentarze (0)