Rozrywka i wypoczynek » Prezenty

Polacy na tropie urodzinowych prezentów

Urodziny to wyjątkowy dzień w roku. Skąd czerpiemy inspiracje prezentowe? Wolimy je dawać czy otrzymywać? Przedstawiamy wyniki naszego najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll, które firma przeprowadziła przy okazji świętowania 10-lecia działalności na polskim rynku.

Dajemy radość innym 

Z pewnością każdy z nas lubi uszczęśliwiać swoich najbliższych, tym bardziej w tak szczególny dla nich dzień, jakim są urodziny. Jak wynika z badania, ponad 60% respondentów, woli wręczać prezenty, niż je przyjmować. Najczęściej wręczamy pieniądze (40% wskazań), a co trzeci z nas ubrania oraz dodatki, a także biżuterię lub kwiaty.

Koszt prezentu urodzinowego zazwyczaj wynosi do 200 zł, tylko 6 proc. Polaków decyduje się na drogie upominki powyżej 500 zł. Są jednak w naszym życiu takie osoby, dla których jesteśmy w stanie wydać większą sumę pieniędzy, by wręczyć im wymarzony prezent. Dla prawie 60% respondentów jest to ich partner, bądź partnerka, a dla 52% – dziecko.

Cenne inspiracje

Skąd najczęściej czerpiemy inspiracje? Najbardziej oczywistym sposobem jest dopytanie się o preferencje samego solenizanta, co robi 46% ankietowanych. Ponad połowie w dokonaniu wyboru pomagają znajomi, bądź rodzina. Gdy jednak nie mamy takiej możliwości, z pomocą przychodzi nam Internet. Co piąty Polak inspiracji poszukuje na różnorodnych forach, natomiast 15% respondentów w mediach społecznościowych.

Zakup prezentu – gdzie i kiedy?

Po podjęciu decyzji przychodzi czas na zakupy. Co trzeci respondent kupuje prezent na długo przed urodzinami solenizanta. Dzięki temu wybór upominku jest przemyślany, a w razie nieprzewidzianych zdarzeń mamy czas, by wymienić go na coś innego. Większość Polaków kupuje jednak prezenty na kilka dni przed ich wręczeniem, a co dziesiąty – w ostatniej chwili.

Gdzie najczęściej kupujemy prezenty? Najwięcej badanych – 40% – decyduje się na sklepy stacjonarne. Jest to najlepsza opcja, by zobaczyć prezent na żywo i wybrać porównując z innymi produktami. Coraz większą popularnością cieszą się jednak sklepy internetowe, które wybiera już 38% Polaków. Z kolei co dziesiąty ankietowany udaje się po prezenty do supermarketu.

Prezent dla siebie – czemu nie?

Lubimy wręczać prezenty i uszczęśliwiać tym najbliższych, ale kto powiedział, że nie lubimy ich kupować dla siebie czy też dostawać? Najbardziej cenimy prezenty rzeczowe i praktyczne. 40% ankietowanych lubi otrzymywać pieniądze, które mogą następnie wydać na wybrany przez siebie cel. Na dalszym miejscu znalazła się elektronika, książki oraz biżuteria, które lubi dostawać co trzeci z nas.

Co ciekawe, z naszego badania wynika, że urodziny to także świetny pretekst do kupienia prezentu samemu sobie. Robi tak aż 51% badanych, najczęściej wybierając odzież lub kosmetyki, co dziesiąta osoba decyduje się na wymarzoną wycieczkę. Prezentów jednak wcale nie trzeba kupować – wystarczy sprytnie robić zakupy z kartą PAYBACK w portfelu lub w aplikacji, a potem wymienić zgromadzone punkty na wymarzone nagrody – mówi Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu w PAYBACK Polska. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MultiComm

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Dziś:
WYKORZYSTANIE SPORTU W PRZECIWDZIAŁANIU AGRESJI RÓWIEŚNICZEJ
Po słowie #2: Marek Bieńczyk | Księgarnia Empik
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »