Firma » Finanse

Polacy świadomi swoich finansów

Według danych przedstawionych przez grupę ING oraz Epiphany Reaserch Based Consultancy Polacy dużo częściej niż pozostali badani europejczycy podejmują samodzielne decyzje finansowe. Nadal jednak zdecydowana większość z nas konsultuje się z rodziną w sprawach związanych z finansami.

Badania przedstawione przez grupę ING oraz Epiphany Reaserch Based Consultancy pokazują, że Polacy są świadomi swojej sytuacji finansowej. Prawie 65% Polaków uważa planowanie swojej przyszłości finansowej za najważniejsze. Jak pokazują badania Polacy nie tylko planują i kontrolują budżet, ale także kierują się intuicją, czy przeczuciami w finansach. Najliczniejsza grupa badanych Polaków - prawie 20% - to osoby kierujące się znacznie częściej emocjami niż przemyślanymi decyzjami. Jednak biorąc pod uwagę długofalowe planowanie swoich finansów Polacy są stosunkowo odpowiedzialni. Ponad 70% badanych Polaków planuje swoje wydatki w dłuższym horyzoncie czasowym. A ponad 60% uważa, że powinno rozpocząć oszczędzanie, by móc przejść na wcześniejszą emeryturę. O świadomości finansowej świadczy również stosukowo duża wiedza Polaków. Ponad 65% polskich respondentów deklaruje, że posiada podstawową wiedzę na temat finansów. Zdecydowanie większą świadomość finansową posiadają mężczyźni (60%), natomiast kobiet posiadających dobrą wiedzę o finansach jest zaledwie 40%.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Połowa Polaków jest objęta ubezpieczeniem

Badania pokazują, że w porównaniu do roku 2010, nastąpił niewielki wzrost liczby osób nieposiadających polisy. Jednak odpowiedzialnie podchodzimy do naszej przyszłości finansowej oraz racjonalnie podejmujemy decyzje inwestycyjne i nadal 50% badanych Polaków jest objętych ubezpieczeniem. Co prawda prawie 60% pozostałych Europejczyków biorących udział w badaniu deklarowało, że posiada polisy, jednak jest to niewiele większa liczba w porównaniu do badanych Polaków. „Naszym zdaniem wyniki tego badania są bardzo pozytywne. Mimo naszej historii gospodarczej jesteśmy otwarci na nowe formy inwestycyjno-ubezpieczeniowe, a rynek w dalszym ciągu jest chłonny. Wymaga od nas, jako ubezpieczyciela prowadzenia akcji edukacyjnych, mających na celu budowanie świadomości ubezpieczeniowej oraz transparentnego przedstawiania oferty” – komentuje Anna Grzelońska, dyrektor marketingu i członek Zarządu ING Życie.

 

W badaniu wzięło udział 5000 respondentów z 10 krajów Europy (Węgry, Bułgaria, Grecja, Holandia, Hiszpania, Rumunia, Polska, Czechy, Słowacja oraz Turcja) –  Polacy stanowili 1/3 badanych.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Multi_Communications

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »