Technologie » Telekomunikacja
Polycom: zdalna praca sposobem na korki
Na takiej sytuacji tracą zarówno pracownicy jak i pracodawcy. Pracownik, który poświęca dużo czasu na sam dojazd i powrót z pracy jest dużo mniej zmotywowany i bardziej zmęczony. To z kolei ma bezpośrednie negatywne przełożenie na jakość wykonywanej przez niego pracy, co z kolei jest problemem jego pracodawcy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Pomocą w rozwiązaniu tych problemów może być wykorzystanie nowoczesnych technologii audio i wideo do pracy zdalnej: wideokonferencji w trybie stacjonarnym oraz mobilnym, możliwych przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych, takich jak smart fony i tablety. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom pracownicy mogą wykonywać część swoich obowiązków zdalnie, pozostając w stałym kontakcie wideo ze swoją firmą, jak również z partnerami i klientami.
”Coraz więcej firm przedsiębiorstw działających na terenie naszego kraju inwestuje w rozwiązania zdalnej pracy. Przykładem jest tu choćby sieć marketów Auchan Polska, której wdrożyła u siebie rozwiązania wideokonferencyjne. Po wprowadzeniu współpracy wideo pracownicy z całego kraju mogą się spotykać twarzą w twarz w dowolnym momencie, co znacząco przyśpiesza czas reakcji i procesu wymiany informacji oraz umożliwia redukcję operacyjnych kosztów wewnętrznych. Zwrot z inwestycji firma odnotowała w przeciągu 12 miesięcy od wdrożenia” – powiedział Olgierd Madej, Territory Director w firmie Polycom.
Firma Polycom przedstawiła w tym roku wyniki sondażu „Elastyczna Praca” przeprowadzonego wśród 400 osób podejmujących decyzje biznesowe w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Rosji. Kluczowym wnioskiem z sondażu jest to, że elastyczna praca zapewnia większe korzyści biznesowe niż cięcie kosztów operacyjnych. Tak stwierdziło aż dwie trzecie (66 proc.) respondentów. Strategia elastycznej pracy pozwala personelowi pracować w domu albo poza biurem, regularnie lub okazjonalnie. W rzeczywistości europejskie firmy, które wdrożyły rozwiązania do elastycznej pracy, podały, że pracownicy uczestniczący w tych programach są średnio o 40 proc. bardziej produktywni niż reszta personelu. Respondenci twierdzili, że średnio ponad połowa zdolności firmy do generowania przychodów zależała od produktywności pracowników, więc wzrost wydajności elastycznie pracującego personelu miał znaczny wpływ na wyniki finansowe. Drugim ważnym ustaleniem sondażu jest to, że wideokonferencje odgrywają coraz większą rolę w strategiach elastycznej pracy. Niemal 60 proc. respondentów podtrzymuje kontakt między pracownikami lokalnymi, zdalnymi i mobilnymi za pomocą wideo wysokiej rozdzielczości, a 72 proc. twierdzi, że współpraca wideo przyczynia się do wzrostu produktywności i efektywności firmy.
Nadesłał:
pawel itbc
|
Komentarze (0)