Firma » Biznes
Pomaganie jeszcze łatwiejsze – rusza Platforma Wolontariatu w Kompanii Piwowarskiej
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Pracownicy wszystkich oddziałów Kompanii Piwowarskiej od wielu lat angażują się w akcje pomocy lokalnym społecznościom. Chcąc dodatkowo ułatwić im włączanie się w projekty wolontariackie i tym samym zwiększyć liczbę pracowników aktywnych na tym polu, firma uruchomiła specjalne narzędzie – Platformę Wolontariatu. Data inauguracji nie jest przypadkowa, wyznaczono ją bowiem na Międzynarodowy Dzień Wolontariusza.
Dla organizacji pozarządowych…
Platforma Wolontariatu służyć będzie do obsługi technicznej programu wolontariatu pracowniczego w Kompanii Piwowarskiej. Ma za zadanie integrować w jednym miejscu dane dotyczące wolontariatu na wszystkich jego etapach: począwszy od zaistnienia pomysłu wsparcia konkretnych ludzi, poprzez zgłoszenie działania przez pracowników, włączanie innych osób do współpracy, przyznanie środków finansowych, na rozliczeniu w formie raportu kończąc.
5 grudnia Kompania Piwowarska udostępni na swojej stronie internetowej zakładkę „Kompania Wolontariuszy” (www.kp.pl/kompaniawolontariuszy), w której oprócz informacji o działaniach wolontariackich KP znajdzie się specjalny formularz. Organizacje, które do tej pory przesyłały swoje prośby o wsparcie w różny sposób, np. mailowo czy listownie, będą mogły za jego pośrednictwem przedstawić ofertę współpracy. Rozwiązanie to ma usprawnić komunikację między wolontariuszami KP a organizacjami pozarządowymi, fundacjami i innymi podmiotami. Oferty będą rejestrowane w bazie na Platformie Wolontariatu i widoczne dla wszystkich pracowników firmy w całej Polsce. Każdy będzie mógł łatwo odszukać projekty ze swojej okolicy i przyłączyć się do nich. Organizacje będą mogły zgłaszać przemyślane oferty, które deklarują potrzebę konkretnej ilości „rąk do pracy” w określonym terminie.
… i dla pracowników
Ponadto z okazji Dnia Wolontariusza Kompania Piwowarska stworzyła nową grupę na wewnętrznym portalu społecznościowym Małe Piwo – Kompania Wolontariuszy, gdzie zostały zgromadzone wszystkie niezbędne informacje o wolontariacie. Pracownicy będą mogli wymienić się tam doświadczeniami i poradami, przeczytać ciekawe artykuły, obejrzeć zdjęcia i filmy z działań wolontariackich, poszukać informacji o szkoleniach i warsztatach rozwijających w sferze społecznego zaangażowania, a także dodawać treści dotyczące tego tematu i dzielić się dobrymi praktykami. To miejsce w sieci ma integrować społeczność wolontariuszy, do której może się przyłączyć każdy pracownik.
Platforma Wolontariatu jest narzędziem, które odpowiada na zgłoszone potrzeby zarówno samych wolontariuszy, jak i instytucji czy organizacji pozarządowych – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – Proces tworzenia platformy był długotrwały i obejmował również konsultacje społeczne z organizacjami i naszymi pracownikami. Podstawową inspiracją do stworzenia Platformy były jednak wnioski z panelu interesariuszy, który odbył się w 2011 r.
13 lat pomagania
W Kompanii Piwowarskiej wolontariat jest obecny – w postaci różnych akcji – już od 13 lat. Taka długofalowa polityka pomagania ma swój głęboki sens, bowiem browary, centra dystrybucyjne i inne oddziały firmy oraz lokalne społeczności są od siebie wzajemnie uzależnione. Celem KP jest wzmacnianie tych społeczności i umożliwianie im rozwoju, zgodnie z zasadą, iż silne lokalne otoczenie gospodarcze to większy potencjał wzrostu dla przedsiębiorstwa.
Wolontariat pracowniczy jest jednym z 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju, którymi w swojej działalności kierują się wszystkie browary należące do Grupy SABMiller. Jednym z kluczowych działań firmy jest program Kompania Wolontariuszy – do niedawna funkcjonujący pod nazwą „Ekipa nie tylko od święta” – w ramach którego każdy pracownik raz na kwartał może zgłosić swój projekt pomocy potrzebującym, a KP umożliwia realizację najciekawszych pomysłów i udziela wsparcia finansowego.
Wolontariat pracowniczy w KP pozwala pomagać na wiele sposobów. Może to być wolontariat akcyjny (jednorazowe akcje pomocy), projektowy (dłuższa współpraca z wybranymi podmiotami) albo wolontariat kompetencji (dzielenie się wiedzą i umiejętnościami poprzez warsztaty i szkolenia). Ponadto Kompania Piwowarska m.in. przekazuje darowizny, uczestniczy w akcjach specjalnych i zachęca pracowników do przekazania 1% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego. Projekty są prowadzone we współpracy z fundacjami, organizacjami pozarządowymi, ośrodkami opiekuńczo-wychowawczymi, placówkami kulturalnymi, edukacyjnymi i medycznymi.
Obustronne korzyści
Realizacja projektów w ramach wolontariatu przynosi korzyści także pracownikom zaangażowanym w pomoc potrzebującym. Dzięki uczestnictwu w programie Kompania Wolontariuszy mają oni możliwość realizowania własnych zainteresowań oraz rozwoju kompetencji, które kiedyś mogą się przydać w ich codziennej pracy. Na tego typu działaniach zyskuje również firma, bowiem wolontariat pracowniczy motywuje i integruje pracowników, a także wyzwala ich kreatywność.
W wolontariat pracowniczy angażują się osoby na wszystkich stanowiskach. Dla Jana Faryaszewskiego, wiceprezesa ds. finansów Kompanii Piwowarskiej, pomaganie w Ognisku Wychowawczym na warszawskim Muranowie było pierwszą przygodą z wolontariatem. – Przyszedłem tu z otwartą głową i sercem, chciałem przekonać się, jak to jest pomagać – opowiadał podczas akcji wiceprezes KP. – Okazało się, że jest fantastycznie! Z każdą minutą czuję się lepiej i zbieram nowe doświadczenia.
W roku rozliczeniowym F12 (kwiecień 2011 – marzec 2012) 192 wolontariuszy KP zrealizowało łącznie 28 projektów, przeznaczając na to 1 558 godzin. Obecnie, w ramach III edycji Kompanii Wolontariuszy w roku F13, w trakcie realizacji jest 11 projektów na terenie całej Polski.
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Komentarze (0)