Kobieta, zdrowie, uroda » Uroda

Ponad 30% Polek sądzi, że jest bardziej narażona na porażkę w biznesie niż mężczyźni

„Zbyt uczuciowa”, „słaba”, „baby boss” – z takimi określeniami wciąż spotykają się kobiety działające w biznesie. Marka Avon, od 30 lat w Polsce wspiera kobiety oraz zmienia ich wizerunek, pokazując, że są przedsiębiorcze, niezależne finansowo i stawiają na rozwój.

Lepszy świat dla kobiet to lepszy świat dla nas wszystkich

To hasło, które marka Avon ma na stałe wpisane w swoje DNA. Celem Avon jest nie tylko to, aby dbać o kobiece piękno, ale także, by dawać wsparcie w kwestii zdrowia, poczucia bezpieczeństwa oraz rozwoju zawodowego. Jak mówią wyniki badania przeprowadzonego przez Avon w 8 krajach wśród 8 tys. kobiet, rola kobiet w biznesie wciąż nie jest do końca oczywista i muszą one walczyć z różnymi stereotypami. Ankietowane przyznały m.in., że są postrzegane w pracy jako „zbyt uczuciowe” (44%), lub „słabe” (28%). Ponad 30% Polek sądzi, że jako kobiety są bardziej narażone na porażkę niż mężczyźni. Natomiast te, które mają już swój biznes, uważają, że najbardziej zawiodły w osiągnięciu właściwej równowagi między pracą a życiem prywatnym (39%).  Badania te pokazują, że w dalszym ciągu trzeba przełamywać bariery i zmieniać postrzeganie kobiet budujących swoje biznesy.

 

Avon zbliża Polki

Marka Avon już od trzech dekad wspiera kobiety w Polsce. W tym czasie udało się stworzyć ogromną sieć społecznościową, dając możliwość pracy na własnych zasadach ponad 2 milionom Polek, które dołączyły do grona przedsiębiorczych Konsultantek. Ważnym czynnikiem budowania tego biznesu jest pielęgnowanie relacji, dlatego Avon nieustannie udoskonala swój model biznesowy i proponuje Konsultantkom szereg programów lojalnościowych, np. „Avon nagradza”. Firma wspiera przedsiębiorczość i odwagę kobiet oraz ich pomysły na sukces, a poprzez swój model biznesowy pomaga im nawiązywać cenne relacje i rozwijać się – nie tylko zawodowo.

 

Jesteśmy marką kosmetyczną, ale w centrum naszych działań stoją ludzie. Od 30 lat działamy w Polsce i choć tak wiele się zmieniło od tamtego czasu, nasz cel pozostał dokładnie taki sam jak wtedy, gdy drukowaliśmy w Polsce pierwszy katalog Avon. Zamiarem tym było, jest i będzie tworzenie lepszego świata dla kobiet. Jesteśmy z nimi od momentu, gdy tylko otworzyły się dla nich możliwości rozwoju i przedsiębiorczości. Stoją za tym konkretne liczby, które można znaleźć w naszym raporcie CSR. Reagujemy także na bieżącą sytuację w Ukrainie. Dotychczas przekazaliśmy blisko 20 ton kosmetyków pierwszej potrzeby oraz dotacje na tymczasowe zakwaterowanie i wyżywienie dla kobiet z dziećmi. Wspieramy także nasze Konsultantki w Ukrainie i wciąż dostarczamy im produkty, by mogły nadal zarabiać – mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Cosmetics Polska.

 

Marka z misją

Najnowszy raport społeczny Avon, wydany z okazji 30-lecia marki, obejmuje działania realizowane na rzecz Konsultantek i klientek (Human-Kind), a także środowiska naturalnego i zrównoważonego biznesu (Planet-Kind). Według danych, w Polsce działa obecnie 175 tys. Konsultantek w ponad 77 tys. miast i wsi. Avon dofinansował ponad 58 tys. badań USG w ramach programu Avon Kontra Rak Piersi, a z aplikacji Avon Alert stworzonej wspólnie z fundacją Feminoteka, dzięki pomocy programu Avon Kontra Przemoc, skorzystało już 50 tys. osób. Co więcej, marka w ostatnim roku ograniczyła emisję CO2 o 200 ton, poddała recyklingowi 98,5% odpadów oraz zaoszczędziła 5000 m3 wody, co pozwala napełnić dwa baseny olimpijskie.

W raporcie bardziej szczegółowo przedstawiona została również działalność centrum dystrybucyjnego, a także fabryki w Garwolinie, która w tym roku obchodzi swoje 25-lecie i jest największym i najbardziej zaawansowanym technologicznie obiektem Avon tego typu na świecie. Pierwsze kosmetyki marki produkowane na polskim rynku powstawały w dawnej garwolińskiej „Esmeraldzie”. Od 1997 roku zakład ten był sukcesywnie rozbudowywany i modernizowany. Obecnie obsługuje ok. 50 krajów produkując nawet do pół miliarda kosmetyków rocznie - nie tylko kosmetyki Avon, ale także The Body Shop. Obok fabryki działa nowoczesne centrum dystrybucyjne, które obsługuje zamówienia z Polski, Czech, Niemiec, a obecnie również z Ukrainy. Rocznie pakowanych jest tam ok. 130 milionów sztuk produktów.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

AniaGOW

Komentarze (1)

  • avatar
    ~Urszula 2022-06-08 11:12:53

    Bez przesady! Trzeba wierzyć w siebie! Ja zaczynałam od zera ze swoim biznesem. Sama najpierw chodziłam na depilację do salonu a potem uznałam że to dobry pomysł na biznes. I tak prowadzę franczyzowy salon DepilConcept. Mąż owszem mnie wspierał ale większość rzeczy było na mojej głowie. Ze strony firmy też mialam wsparcie. I co ? dałam sobie świetnie radę i salon dobrze prosperuje. Trzeba wierzyć w siebie ;)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Za 6 dni:
XXVIII edycja festiwalu Sounds of the Dolomites w górach Trentino we Włoszech
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »