Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka

Powrót do szkół zawodowych

Powrót do szkół zawodowych
Zobacz więcej zdjęć »
W ramach projektu „WORKQ. Kwalifikacje w pracy” powstało opracowanie, w którym przedstawiono – na tle systemu kształcenia zawodowego w Polsce – model kształcenia i szkolenia zawodowego „WORKQ” dla technikum w klasie technik budownictwa wypracowany i przetestowany w ramach projektu.

Uczniowie szkół zawodowych często porzucają edukację. Mało atrakcyjne programy nauczania oraz nieadekwatny język i niewłaściwe metody prowadzenia zajęć prowadzą do spadku motywacji uczniów, a w konsekwencji do opuszczenia szkoły. W odpowiedzi na powyższe problemy Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” podjęła się realizacji projektu pn. „WORKQ. Kwalifikacje w pracy” (WORKQ. Qualification at work) wspieranego finansowo przez Komisję Europejską w ramach Programu Erasmus+ w partnerstwie  międzynarodowym z udziałem partnerów z Finlandii, Hiszpanii, Holandii, Polski i Szwajcarii.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wyższa jakość edukacji

Celem projektu WORKQ jest wypracowanie nowych metod przekazywania wiedzy  i modeli  nauczania  w szkołach  zawodowych,  również  dla  uczniów  mających  problemy w nauce. Innym wyzwaniem,  które  podejmuje  projekt,  jest  przekazywanie  takich  umiejętności i wiedzy, które są potrzebne na rynku pracy. Bliska współpraca z pracodawcami jest kluczowa dla zapewnienia  wysokiej  jakości  edukacji i daje  realne  perspektywy  zatrudnienia. Trzecim obszarem działania w ramach projektu jest rozwój zawodowy nauczycieli szkół zawodowych. Oni również  tracą  motywację  do poszerzania  swoich  kwalifikacji. W ramach projektu zaplanowano staże dostosowane do potrzeb i oczekiwań nauczycieli. Ich rozwój zawodowy wymaga opracowania  nowego  podejścia pedagogicznego, które uwzględnia nauczanie oparte na pracy oraz gotowość do współpracy międzynarodowej. W celu realizacji projektu nawiązano współpracę z Zespołem Szkół Zawodowych im. Marszałka Franciszka Bielińskiego w Górze Kalwarii. Wspólnie z dyrekcją szkoły i jej nauczycielami przygotowano propozycję wzbogacenia realizowanego standardowo w tej szkole programu nauczania dla technikum w klasie technik budownictwa o dodatkowe zajęcia praktyczne w przedsiębiorstwie.

Nowe metody kształcenia i szkolenia zawodowego

W ramach projektu powstało opracowanie, w którym przedstawiono – na tle systemu kształcenia  zawodowego w Polsce – model kształcenia i szkolenia zawodowego „WORKQ” dla technikum w klasie technik budownictwa wypracowany i przetestowany w ramach projektu. Z modelem, przebiegiem testowania i jego wynikami powinni zapoznać się nauczyciele, osoby zarządzające szkołami oraz przedstawiciele instytucji, które mogą mieć wpływ na kształtowanie oferty szkolnictwa zawodowego. Przeprowadzony eksperyment  dowodzi,  że  młodzież  znacznie  szybciej i efektywniej przyswaja sobie wiedzę i nowe umiejętności, jeśli kształcenie odbywa się w ciekawej formie, w większym stopniu dostosowanej zarówno do potrzeb uczniów, jak i nauczycieli zawodu, a przede wszystkim we współpracy z przedsiębiorcami.

Publikacja dostępna jest na www.iped.pl/pliki/publikacje/Praktyczne-zastosowanie-WORKQ.pdf

Projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach Programu Erasmus+.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Fundacja "Instytut Badań nad demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym"
http://www.iped.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »