Technologie » Internet
Pozycjonowanie a Adwords - 5 podstawowych różnic
Pozycjonowanie stron internetowych w wynikach organicznych oraz w wynikach płatnych jest jedną z najskuteczniejszych form marketingu internetowego. Obydwie formy reklamy mają trafiać do osób, które wyszukują konkretnych produktów i usług w Google. Oznacza to, że reklama trafia do potencjalnego klienta precyzyjnie, wtedy jak jest zainteresowany określonym zakresem usług.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
AdWords i pozycjonowanie, pomimo podobnej formy działania, to diametralnie różne formy reklamy. Ich realizacja następuje w oparciu o zupełnie różne mechanizmy i schemat. Przedstawiamy 5 podstawowych elementów, które odróżniają AdWords - wyniki sponsorowane od pozycjonowania stron - wyników organicznych.
1. Forma wyświetlania reklamy
Na pierwszy rzut oka wygląd wyników organicznych i sponsorowanych niewiele się różni, ale po dokładniejszej analizie... Wyniki sponsorowane wyświetlają się ponad lub pod wynikami organicznymi. Wyniki sponsorowane, będące efektem realizowanej kampanii AdWords są oznaczone etykietą "Reklama", która informuje użytkownika, że nie jest to wynik organiczny.
2. Firma płatności
Inwestując w pozycjonowanie stron w wynikach organicznych liczymy się ze stałymi kosztami, niezależnie od tego ile wejść na stronę wygenerują wyniki wyszukiwania Google. Inwestując w kampanię AdWords płacimy za kliknięcia w reklamę. Wyświetlenia nie są dodatkowo płatne, ale każde kliknięcie w wynik sponsorowany powoduje naliczenie opłaty. Kwota jest zależna od wielu czynników wśród których należy wyróżnić wielkość konkurencji oraz jakość i dopasowanie reklamy.
3. Sprzedający usługę
W przypadku kampanii Google AdWords stroną sprzedającą usługę jest firma Google. Często dodatkowo płatną opcją jest konfiguracja oraz optymalizacja i obsługa kampanii AdWords, która zazwyczaj jest procentową wartością budżetu wpłacanego do Google. W przypadku pozycjonowania w wynikach organicznych sprzedawcą jest agencja SEO oferująca usługi pozycjonowania stron internetowych. Przykładem takiej agencji jest Kampanie SEO, która oferuje profesjonalne działania mające na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google dla swoich klientów.
4. Efekty
Kampania Google AdWords to niemal natychmiastowe efekty. Reklama zaczyna wyświetlać się niezwłocznie po realizacji poprawnej konfiguracji, stworzeniu profilu rozliczeń oraz zasilenia konta Google. Okres przygotowania reklamy trwa zazwyczaj nie dłużej niż kilka dni. W przypadku pozycjonowania pierwsze efekty osiągane są po minimum kilku tygodniach współpracy. Realne korzyści i wzrost sprzedaży pozycjonowanej firmy odczuwalne są po 2-3 miesiącach pozycjonowania.
5. Umowa i forma współpracy
Google nie wiąże użytkowników żadną umową na prowadzenie kampanii AdWords. Trzeba jednak pamiętać o akceptacji regulaminu, który ma podobną formę do umowy. Jeżeli chodzi o kwestię pozycjonowania w wynikach organicznych należy liczyć się z faktem, że agencje zajmujące się pozycjonowaniem stron będą wymagać podpisania umowy na pozycjonowanie. Każda agencja ma swoje podejście do kwestii umowy na SEO. Rozbieżności dotyczące warunków i formy współpracy są bardzo różne. W przypadku kampanii Google AdWords treść umowy jest podobna dla każdego klienta.
Mam nadzieję, że dzięki powyższym 5 punktom będzie Wam łatwiej zrozumieć różnice pomiędzy pozycjonowaniem stron w wynikach organicznych oraz kampanią AdWords. Po więcej informacji zapraszam na bloga Kampanie SEO. Zapraszam również do śledzenia nas w G+ - https://plus.google.com/+KampanieseoPlKrakow.
Komentarze (3)
Dla laika to może być czarna magia, także jeśli komuś nie chce się prowadzić pozycjonowania samodzielnie, to zawsze jeszcze można zwrócić się do jakiejś firmy, która się tym zajmuje - na przykład do http://www.premesso.pl/pozycjonowanie-namyslow.html z Namysłowa.
Napisane tak, że każdy powinien zrozumieć.
Hej,
świetny artykuł. Dobrze, że ktoś uczciwie przedstawia sprawę, jaka jest. Pozycjonowanie to długotrwały proces a jeszcze większe problemy pojawiają się, gdy zachodzi potrzeba lokalizacji, czy tłumaczenia SEO, które wykonujemy w naszym biurze tłumaczeń Slavis. Trzeba mieć sporo doświadczenia z pogranicza IT i lingwistyki aby prowadzić kampanie międzynarodowe.
Pozdrawiam,
Michał