Firma » Praca

Pracownik to nie koszt a inwestycja

Pracownik to nie koszt a inwestycja
Zobacz więcej zdjęć »
Aż 61 proc. firm europejskich w 2009 r. kładzie nacisk na wewnętrzną ocenę pracowników, rozwój oraz strategiczne zatrudnianie.

Skutki spowolnienia gospodarczego na świecie sprawiły, że firmy muszą zrestrukturyzować politykę zatrudniania w firmie oraz zwiększyć efektywność swoich pracowników tak aby maksymalnie usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Typową reakcją przedsiębiorstw na kryzys było obniżanie kosztów działalności przedsiębiorstwa. W pierwszej połowie 2009 r. przedsiębiorcy koncentrowali się na cięciu kosztów operacyjnych, nakładów inwestycyjnych oraz na efektywniejszym wykorzystaniu posiadanych zasobów. Przedsiębiorstwa szukały sposobów ograniczenia kosztów mniejszym stopniu ingerujących w zatrudnienie. Niestety w wielu firmach zmniejszono lub zamrożono zasoby pracownicze. „Pracodawcy powinni zastanowić się jak zwiększyć efektywność obecnego zatrudnienia w firmie. Spowolnienie gospodarcze to dobry czas aby przeanalizować całą strukturę organizacji, koszty zatrudnienia i wyciągnięcia odpowiednich wniosków" - mówi Thierry Iovane, Dyrektor na Europę i Amerykę Łacińską CIMA (Chartered Institute of Management Accountants).

Zwiększ wydajność pracowników

Sytuacja gospodarcza sprawiła, przedsiębiorcy są zmuszeni do szukania możliwości podniesienia wydajności pracy poprzez zwiększenie efektywności osobistej pracowników. Niestety redukcje zatrudnienia mogą negatywnie wpłynąć na wydajność pracy osób, które pozostały w firmie. - „Szukanie oszczędności, niespokojna atmosfera w pracy przekłada się na zmniejszoną kreatywność pracowników, ich niezadowolenie z pracy a nawet może skutkować ich odejściem z firmy. Dlatego przedsiębiorcy powinni zastanowić się nad poprawieniem wydajności swoich pracowników co oczywiście przekłada się bezpośrednio na zwiększenie efektywności firmy. Warto postawić nacisk na budowanie zespołu, wytyczanie pracownikom celów, dbanie o komfort pracy i rozwój wiedzy oraz umiejętności pracowników jak również zbudowanie więzi pracownika z miejscem pracy. Nie bez znaczenia jest również wprowadzenie systemu premiowego czy nagród uzależnionego od efektów wykonywanych obowiązków. Jeżeli cele osobiste pracownika i firmy będę się ze sobą pokrywały nasze przedsiębiorstwo będzie szybciej się rozwijać a pracownicy będą zadowoleni z wykonywanej pracy" - dodaje Iovane.

Restrukturyzacja - brzmi groźnie

Działania mające na celu restrukturyzacje zatrudnienia nie wiążą się tylko i wyłącznie z redukcją liczby pracowników. Przede wszystkim opiera się przebudowanie i optymalizacji wydajności pracowników. „Przedsiębiorstwa nie powinny rezygnować ze swoich priorytetów ale muszą dostosować ich realizacje do zmieniających się warunków otoczenia. Aby tego dokonać trzeba udoskonalić lub zmienić dotychczasową strategię personalną przedsiębiorstwa. Większość przedsiębiorców skupia się na działalności bieżącej firmy czyli podniesieniu wyników sprzedaży i utrzymaniu klientów. Nie możemy jednak zapominać o pracownikach gdyż to oni przyczyniają się sukcesu firmy. Nawet jeśli wydaje nam się, że stanowią oni tylko obciążenie dla budżetu firmy. Jeżeli wprowadzimy odpowiednie narzędzia i będziemy monitorować wyniki ich pracy a jednocześnie nie zapomnimy o podnoszeniu ich kwalifikacji to pracownicy staną się naszą inwestycją a nie tylko kosztem" - podsumowuje Iovane.

Nota redakcyjna:

Dane użyte w informacji prasowej pochodzą z raportu firmy Hudson. „Czy HR nadąża za zmianami na rynku? Wyniki badań Hudson z pierwszej połowy 2009 r."

Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) to instytut zajmujący się kształceniem profesjonalistów z dziedziny zarządzania finansami. Oferuje międzynarodowy program kwalifikacji zawodowych w dziedzinie tzw. rachunkowości zarządczej (ang. management accountancy). CIMA gromadzi obecnie 171,000 członków oraz studentów w 165 krajach świata. Program szkoleniowy poświęcony jest wyłącznie kształceniu specjalistów na potrzeby pracy w środowisku biznesowym. Głównym obszarem zainteresowania CIMA jako kwalifikacji jest zarządzanie przedsiębiorstwem i rola strategicznej informacji zarządczej w tym procesie.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »