Technologie » Internet

Prawie 60 proc. Polaków korzysta z internetu wybierając ofertę pożyczki

*

Internet odgrywa coraz większą rolę w prawie każdej dziedzinie życia. Polacy korzystają z sieci m.in. podczas nabywania różnego rodzaju produktów lub usług. Jak wynika z badania Wonga Polska, aż 60 proc. ankietowanych wykorzystuje internet wybierając ofertę pożyczki. Szukają tam najlepszych ofert, ale też coraz częściej pożyczają od razu w sieci.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Polacy najczęściej korzystają z pożyczek, kiedy w ich życiu pojawia się nagły wydatek lub potrzeba, która nie może czekać – wynika z danych Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego.

Zazwyczaj finansują w ten sposób remont mieszkania, zakup samochodu lub koszty leczenia, rzadziej akcesoria AGD i RTV. Wonga Polska w ramach cyklu „Cyfrowe zwyczaje Polaków” zbadała, jaką rolę odgrywa internet w procesie wybierania i zaciągania pożyczek.

Prawie jedna trzecia Polaków to cyfrowi pożyczkobiorcy

Prawie 60 proc. Polaków wykorzystuje internet w trakcie brania pożyczki. 28 proc. korzysta z sieci już na samym początku i szuka w niej większości informacji, a następnie udaje się do oddziału, żeby sfinalizować umowę. W przypadku 15 proc. badanych cały proces – od szukania najlepszej oferty, po zaciągniecie pożyczki – odbywa się w całości online. Bezpośrednio do oddziału – z całkowitym pominięciem internetu – preferuje wybrać się co piąty ankietowany. Co ciekawe, tylko 4 proc. w trakcie szukania najlepszej oferty pożyczki radzi się znajomych lub rodziny.

- Rola internetu i nowych technologii systematycznie rośnie. Naturalne jest, że wkraczają one również do sektora finansowego. W większość przypadków internet służy do pozyskiwania informacji i porównywania ofert. W przyszłości możemy się spodziewać, że odsetek osób zaciągających pożyczkę wyłącznie online będzie rósł – już teraz ten kanał wybiera prawie co trzeci Polak. Sprzyja temu m.in. rozwój oraz dostępność technologii, a także zmiany preferencji i nawyków klientów, którzy coraz bardziej cenią oszczędność czasu oraz wygodę, jaką one dają – zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.

W sieci wygodniej i przejrzyściej

Jak wynika z badania Wonga Polska, 33 proc. ankietowanych uważa, że oferty pożyczek online są dużo bardziej przejrzyste i czytelniej prezentowane niż w oddziale instytucji finansowej. Natomiast zdaniem 32 proc. w sieci są one również korzystniejsze. Wśród zalet pożyczek online ankietowani docenili wygodę i oszczędność czasu – głównie dzięki ograniczeniu konieczności wizyty w oddziale oraz możliwości łatwego sprawdzenia opinii innych użytkowników o danej ofercie czy instytucji. Co warto zauważyć, aż 55 proc. ankietowanych nie uważa, że wizyta w oddziale zaowocuje lepszym wyborem oferty. Nie liczą też na rady sprzedawców, ani nie cenią możliwości rozmowy z nimi.

– Polacy doceniają usługi online, co w dużej mierze wynika z doświadczenia oraz coraz większej powszechności tego typu usług. Trzeba jednak zaznaczyć, że wraz z tym wzrostem rośnie także obawa o cyberbezpieczeństwo w sieci, na co zwraca uwagę aż 40 proc. ankietowanych. Dlatego warto wybierać znane i doświadczone firmy oraz zadbać o swoją wiedzę w tym obszarze. Między innymi z tego powodu na platformie edukacyjnej Kapitalni.org stale rozwijamy bazę wiedzy na ten temat, nasze badania pokazują bowiem, że coraz więcej osób chce samodzielnie się edukować – zauważa Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Radosław Pupiec

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »