Firma » Biznes

Przepis na sukces w biznesie

Przepis na sukces w biznesie
Zobacz więcej zdjęć »
Zakończyć rok z milionami przychodu, z pustej spółki stworzyć prężnie działającą firmę i kompleksowo obsługiwać klientów w swojej branży – niektóre start-upy pokazują, że z połączenia ciężkiej pracy specjalistów można wiele osiągnąć.

Sukces w 9 miesięcy!

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wynik, który dla wielu wydaje się nierealny osiągnęła białostocka firma TenderHut. Spółka zakończyła miniony rok z prawie 8 mln netto przychodu skonsolidowanego w ramach grupy, została uwzględniona w prestiżowym raporcie Computerworld TOP 200 obejmującym największe firmy informatyczne w Polsce i objęła patronat nad wieloma wydarzeniami o charakterze lokalnym i krajowym. Takie osiągnięcie pokazuje innym przedsiębiorcom, że w Polsce można odnosić sukcesy jeśli połączy się wiedzę i zaangażowanie.

Komponenty sukcesu

Osoby prowadzące własną firmę powinny pamiętać, że na pomyślność biznesu składa się wiele elementów. Wśród nich są innowacyjność, kompetencje, orientacja rynkowa, ponadprzeciętne zdolności przywódcze kierownictwa i wreszcie wizja rozwoju marki. Nie mniej ważną częścią tej układanki pozostaje czynnik ludzki. Często bywa tak, że osoby, które decydują się wspólnie założyć firmę, wcześniej pracują ze sobą od lat i mogą korzystać ze swojej wiedzy na wielu płaszczyznach. Tak było w przypadku białostockiej spółki TenderHut, której założyciele zrezygnowali z korporacyjnych stanowisk w firmie IT i połączyli swoje siły z prawniczką, specjalistką od przetargów publicznych. Na początku działalności najważniejsza była wiedza z zakresu zarządzania sprzedażą i realizacją projektów IT dla dużych i wymagających korporacji. Pomocne okazały się również relacje, jakie właściciele spółki nawiązali w poprzedniej pracy i środowisku międzynarodowym. – Ale trzeba przyznać, że sukces odnieśliśmy głównie dzięki zaangażowaniu i głowie otwartej na nowe pomysły finansowane z usług, na których się znaliśmy. Oczywiście ważne jest też żeby w firmie były obsadzone trzy główne funkcje: sprzedawcy, techniczna i operacyjna. Bez tego nie ma szans na stabilny wzrost – mówi Robert Strzelecki, wiceprezes TenderHut.

Pracownik na wagę złota

„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces mawiał Henry Ford, legendarny amerykański przedsiębiorca. Nowoczesne zarządzanie firmą to w szczególności dbanie o pracowników, ich motywacja i szkolenia oraz wyszukiwanie odpowiednich wyzwań dla nich i dla właścicieli firmy. Dzięki takiemu podejściu przedsiębiorstwo może efektywnie wykorzystać swój potencjał. Niebagatelne znaczenie ma również rozwój osobisty pracowników, samorealizacja, stabilność zatrudnienia, a także szacunek i uznanie.  –  Sukces firmy zależy od ludzi. To głównie ludzie, ich podejście do pracy i sposób w jaki są w stanie budować przewagę konkurencyjną dla klientów poprzez przygotowywanie nowych rozwiązań oraz ich udoskonalanie decydują o sukcesie – mówi Waldemar Birk, prezes TenderHut. Ważne jest też, by firma integrowała pracowników, a sama praca pasjonowała stwarzając możliwości rozwoju. Aktywność zawodowa powinna być czymś więcej niż tylko obowiązkiem. Jednym słowem zadowolony pracownik to lepszy pracownik. Należy o niego dbać,  w intencji wspólnego sukcesu. 

Odpowiedni dobór składników

Największym wyzwaniem dla firm jest właściwe przygotowanie i sprzedaż projektu oraz oszacowanie pracochłonności. Ważne jest także odpowiednie zarządzanie zespołami projektowymi  w odpowiedzi na oczekiwania klienta. Wyzwaniem globalnym jest podążanie za nowinkami technologicznymi. W najlepszych firmach standardem są cykliczne szkolenia oraz wyjazdy pracowników na kursy doszkalające i prezentujące branżowe nowości. Ważne jest przemyślane skoordynowanie działów sprzedaży, technicznego oraz operacyjnego, których współdziałanie jest gwarantem stabilnego wzrostu i w efekcie sukcesu firmy na rynku. – Po połączeniu powyższych składników otrzymujemy przepis, z którego wynika, że o powodzeniu w biznesie w głównej mierze decydują ludzie, dopasowanie do trendów rynkowych oraz holistyczna obsługa klienta – podsumowuje Robert Strzelecki.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

info@synertime.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »