Technologie » Telekomunikacja

Przyszłość rynku medialnego i ograniczona konkurencja tematami Warsaw International Media Summit

Uczestnicy tegorocznej konferencji Warsaw International Media Summit dyskutowali o perspektywach stojących przed rynkiem medialnym w Polsce. „Konsolidacja rynku w Polsce doprowadziła do drastycznego ograniczenia konkurencji”, podkreślał Marcin Deka, Sales Manager CEE w Astra CEE.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Warsaw International Media Summit to jedno z kluczowych wydarzeń gromadzących reprezentantów rynku medialnego i telekomunikacyjnego w Polsce. Organizowana nieprzerwanie od ośmiu lat, konferencja jest platformą wymiany opinii osób zainteresowanych trendami i kierunkami rozwoju rynku w kraju i za granicą.

Jednym z kluczowych aspektów poruszonych podczas tegorocznej edycji był stopień nasycenia rynku medialnego w Polsce i jego wpływ na jakość usług świadczonych na rzecz konsumentów. Na temat stanu rozwoju sektora medialnego i telekomunikacyjnego dyskutowali uczestnicy panelu „Polski rynek telewizyjny – zamknięty czy otwarty?”, w składzie: Marcin Deka, Sales Manager CEE, ASTRA Central and Eastern Europe; Jakub Brzęczkowski, Prezes Zarządu, Eutelsat Polska; Bartosz Dobrzyński, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu, P4 oraz Michał Fura, Rzecznik Prasowy, UPC.

Udział dystrybucji satelitarnej sygnału telewizyjnego w Polsce w ciągu ostatnich 5 lat nieprzerwanie rośnie. Wyniki badania SES Astra Satellite Monitor 2015, przeprowadzonego przez TNS, pokazują, że już 43% gospodarstw domowych, czyli 5,6 miliona polskich domów, odbiera telewizję za pomocą technologii satelitarnej. To czyni ją najbardziej popularną metodą odbioru w naszym kraju. Dla porównania, około 30% gospodarstw domowych odbiera swoje ulubione programy za pośrednictwem telewizji kablowej, 23% telewizji naziemnej, a jedynie 3% IPTV. Jednocześnie, na polskim rynku działa obecnie praktycznie tylko dwóch graczy DTH, co sprawia, że konkurencja jest znacznie ograniczona. Pamiętajmy, że przy tym wydatki Polaków na płatną telewizję stale rosną. Wszystko to świadczy wyraźnie o tym, że na rynku wciąż jest miejsce dla nowego gracza,” podkreślał Marcin Deka, Sales Manager CEE, ASTRA Central and Eastern Europe, podczas panelu „Polski rynek telewizyjny – zamknięty czy otwarty?”.

Wszyscy uczestnicy panelu moderowanego przez Emila Konarzewskiego, Partnera Zarządzającego, Audytel S.A, zgodnie podkreślali znaczenie jakości treści dostarczanych do konsumentów. Zwiększający się wpływ i rosnąca konkurencja ze strony globalnych producentów kontentu, dostępnego w coraz większy stopniu za pośrednictwem Internetu, były jednymi z trendów, na które paneliści zwrócili szczególną uwagę.

„W SES Astra nieustannie rozwijamy i poszerzamy portfolio usług oferowanych konsumentom. We współpracy z naszymi partnerami, uruchomiliśmy pierwsze kanały w technologii Ultra HD w Europie. Klienci i konsumenci odbierający sygnał telewizyjny z naszych satelitów mają dziś do dyspozycji największą liczbę kanałów w standardzie 4K - 26 kanałów dostępnych globalnie, z czego 6 w Europie. Telewidzowie na Starym Kontynencie mogą oglądać już pierwsze płatne kanały telewizyjne w jakości Ultra HD, między innymi takie, jak Sky czy Viasat UHD i aż cztery kanały niekodowane (fashion 4K, pearl.tv 4K UHD, INSIGHT UHD i kanał demonstracyjny SES UHD HD Demo Channel),” zaznaczył Marcin Deka, Sales Manager CEE, ASTRA Central and Eastern Europe.


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

bardzouwaznyobserwator

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »