Gospodarka » Żywność

Raport FRoSTY: preferencje zakupowe Polaków – ryby mrożone

Raport FRoSTY: preferencje zakupowe Polaków – ryby mrożone
Zobacz więcej zdjęć »
Jakość produktu to główny czynnik, którym kierują się konsumenci wybierając ryby mrożone – wynika z raportu opracowanego na zlecenie FRoSTY. W najnowszym badaniu, marka prześwietliła preferencje zakupowe Polaków dotyczące ryb mrożonych.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wśród cech ważnych przy wyborze ryb mrożonych (filetów bez panierki i bez dodatków) jakość produktu wskazywana jest przez 32% badanych jako najważniejsza, i aż przez 59% jako ważna. Zaraz po niej plasuje się mała ilość glazury czy lodu na rybie. Dopiero na trzecim miejscu, konsumenci stawiają cenę za kilogram produktu.

Cieszą nas wyniki, które uzyskaliśmy w badaniu. To znak, że nasze starania o jak najwyższą jakość produktów, są zauważane i doceniane przez konsumentów – tłumaczy Aleksandra Wysocka marketing manager FRoSTY. Równocześnie ważnym sygnałem jest dla nas zmniejszające się znaczenie ceny, która dziś, choć wciąż na podium, traci swoje dawne znaczenie.

FRoSTA zapytała konsumentów również o planowanie zakupów. Choć 54% badanych deklaruje, że zakup mrożonych ryb planuje jeszcze przed wejściem do sklepu, 65% konsumentów zdarza się jednak zmienić decyzję już na miejscu. Wśród przyczyn takiego działania najczęściej wskazywany jest brak produktu, który klient chciał kupić, a także promocja na podobne artykuły innej marki. Najczęściej wymienianym dniem robienia zakupów ryb mrożonych jest piątek – wskazuje go 32% badanych. Równocześnie, 52% konsumentów podkreśla, że nie robi zakupów na zapas, a zakupione ryby wykorzystuje przy najbliższej okazji. Polacy najczęściej sięgają po ryby w opakowaniu rodzinnym (dla 3-4 osób) – robi tak ponad połowa badanych. 

Badani zostali poproszeni również o opinie na temat mrożonych ryb. Wśród najczęstszych wskazań znalazły się twierdzenia takie jak: „Przygotowuję dania z ryb, bo są zdrowe i należy je jeść” (82%), „Ryby mają więcej wartości odżywczych niż mięso” (71%), „Kupuję ryby mrożone, bo są łatwiej dostępne niż świeże” (68%).

Badanie dotyczące ryb mrożonych (bez panierki, bez dodatków) zostało zrealizowane techniką CAWI, przez research & grow na zlecenie FRoSTY, w czerwcu 2018 r. W badaniu wzięło udział 300 konsumentów w wieku 25-55 lat.


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JBcomm

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »