Firma » Praca
Raport Monsterpolska.pl 2011: Najwięcej ofert pracy w Internecie
Ponad 42% ankietowanych pracodawców stwierdziło, że oferują zatrudnienie przede wszystkim za pośrednictwem sieci. Równocześnie, częściej tego typu praktyki stosowane są w firmach, które zatrudniają powyżej 100 pracowników (52%). Prawie 1/3 przedsiębiorstw prowadzi stronę internetową stworzoną specjalnie w celach rekrutacyjnych. Najczęściej w taki sposób pracownicy poszukiwani są w branży finansowej i księgowej, najrzadziej natomiast w telekomunikacji i FCMG.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
28% respondentów szuka kandydatów przez osoby już zatrudnione. Równocześnie 28% pracodawców poszukuje potencjalnych pracowników, przeglądając ogłoszenia w prasie. Jedynie 7% pracodawców deklaruje korzystanie z usług Urzędu Pracy.
Specjaliści poszukiwani
Respondenci najczęściej wskazywali ogłoszenia w Internecie, jako sposób poszukiwania specjalistów (56%). Z własnej strony internetowej korzysta 36% przedsiębiorców, a ogłoszenia w prasie wykorzystuje 34% badanych. Warto zwrócić uwagę, że w rekrutacji menadżerskiej, taki rodzaj rekrutacji stosowany jest głównie w branży IT oraz księgowości.
Przede wszystkim doświadczenie
Na pytanie o to, jakie kwalifikacje są najbardziej cenione przez pracodawców, na pierwszym miejscu wymienili oni doświadczenie (82%). Na drugim miejscu uplasowało się wykształcenie (69%). Kolejno respondenci podkreślali konieczność posiadania przez kandydata aktualnej wiedzy na temat danej dziedziny. Najczęściej ta kategoria była wskazywana przez firmy z branży finansowej (67%) oraz IT i FMCG (po 50%). Na umiejętności pracy w zespole wskazało 26% badanych, niewiele mniej, 25%, na odbyte kursy i szkolenia.
Rekrutacja wewnętrzna a zewnętrzna
Jak wynika z analizy przeprowadzonych badań, w 51% firm rekrutacja na stanowiska kierownicze odbywa się wewnętrznie. Tego typu działania są najbardziej powszechne w przedsiębiorstwach, które zatrudniają powyżej 100 pracowników (59%) oraz w branży związanej ze sprzedażą (67%). Tylko 15% firm stosuje rekrutacje zewnętrzną jako kluczową.
Wyniki badań pochodzą z analizy przeprowadzonej na zlecenie monsterpolska.pl przez firmę Mareco. W dniach 16 sierpnia – 7 września 2011. Badaniem objętych zostało 240 losowo wybranych przedsiębiorstw z województw małopolskiego, mazowieckiego oraz śląskiego. Wszystkie badane firmy zatrudniają przynajmniej 50 pracowników i działają w jednej z ośmiu wskazanych branż: IT, sprzedaż, finanse, telekomunikacja, księgowość, przemysł, FMCG, inżynieria. W każdym z trzech województw zrealizowanych zostało po 10 wywiadów z firmami z każdego z badanych sektorów. Monsterpolska.pl (Monster Worldwide Polska Sp. z o.o.) to część największego na świecie serwisu kariery monster.com. W Polsce firma jest obecna już od 1999 roku, wcześniej jako jobpilot.pl. Celem monsterpolska.pl jest ułatwienie kontaktu pomiędzy prężnie rozwijającymi się firmami a profesjonalistami. Pracobiorcom, serwis monsterpolska.pl oferuje możliwości rozwoju i kierowania swoją karierą zawodową. Pracodawcom ułatwia poszukiwanie wykwalifikowanych kandydatów. Jest to możliwie dzięki nowoczesnym technologiom i innowacyjnym usługom, usprawniającym proces rekrutacji.
Komentarze (0)