Firma » Biznes

Retail Parks Fund daje zarobić inwestorom sieci Quick Park

Retail Parks Fund daje zarobić inwestorom sieci Quick Park
Zobacz więcej zdjęć »
Specjalistyczny fundusz inwestujący w nieruchomości komercyjne Retail Parks Fund od przeszło 2 lat pozyskuje od indywidualnych i korporacyjnych inwestorów środki, z których budowana jest ogólnopolska sieć Quick Park.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Od uruchomienia emisji pierwszych certyfikatów we wrześniu 2014 roku ich wartość wzrosła o 32,47% na koniec listopada 2016 roku. W 2017 roku fundusz zamierza pozyskać co najmniej 200 mln zł, czym podwoi obecną wartość aktywów. 

Retail Parks Fund FIZ AN to pierwszy tego typu w Polsce fundusz zamknięty, inwestujący w działania deweloperskie mające na celu wznoszenie sieci Quick Park – regionalnych hybrydowych centrów handlowych, dedykowanych mieszkańcom mniejszych miejscowości z podażą nowoczesnej powierzchni handlowej - max. 200 mkw. na 1 tys. mieszkańców. Inwestorzy indywidualni oraz firmy mają możliwość udziału w projekcie poprzez zakup certyfikatów, które są emitowane co miesiąc. Minimalna kwota inwestycji to 10 tys. PLN dla osoby prawnej lub 40 tys. EUR (równowartość w złotych) dla osoby prywatnej. Oferta nabycia certyfikatów FIZ niepublicznych, zgodnie z ustawą, jest kierowana każdorazowo do wąskiego grona inwestorów - max. 149 podmiotów. – Z Real2B i koncepcją sieci Quick Park ruszyliśmy pod koniec 2013 roku. Fundusz uruchomiliśmy już we wrześniu 2014 roku. W dwa lata zebraliśmy prawie 200 mln zł, a to nie koniec. Prognozujemy, iż tylko w nadchodzącym 2017 roku suma ta ulegnie podwojeniu – mówi Jarosław Fijałkowski, Prezes Grupy Real 2B.
Niewątpliwym atutem dla inwestorów jest przewidywana roczna stopa zwrotu z inwestycji wynosząca co najmniej 13 proc. netto (17 proc. – 4 proc. za zarządzanie). Od uruchomienia emisji pierwszych certyfikatów we wrześniu 2014 roku ich wartość wzrosła o 32,47 proc. na koniec listopada 2016 roku. Umorzenie środków następuje co kwartał, ale dopiero 18 miesięcy po nabyciu certyfikatu. Zdecydowana większość inwestorów traktuje inwestowanie w projekt Quick Parków długoterminowo. Jak zaznacza Jarosław Fijałkowski: – Retail Parks Fund oferuje inwestorom atrakcyjną stopę zwrotu przy umiarkowanym ryzyku. Model finansowania inwestycji Quick Parków zakłada bowiem zaangażowanie kapitału z funduszu jedynie na poziomie 25 – 30%, z kolei resztę środków stanowią kredyty bankowe. Wartość certyfikatu jest odzwierciedleniem kondycji całej sieci Quick Park, a nie tylko jednego centrum handlowego. Z kolei my, jako Grupa Real 2B podjęliśmy wewnętrzne wytyczne, iż współpracujemy wyłącznie z renomowanymi najemcami o ugruntowanej pozycji na rynku. Gdy to wszystko zebrać w jedno, wychodzi nam produkt inwestycyjny z wysokim stopniem zdywersyfikowanego ryzyka, jakże cennym w dzisiejszych czasach atrybutem. 
Plany zgodne z rynkiem
Decyzje inwestycyjne znajdują potwierdzenie w raportach rynkowych i strategii najemców. Raport Cashman & Wakefield podaje, że na koniec I poł. 2016 r. aż 17% powierzchni centrów handlowych było zlokalizowanych w małych miastach do 100 tys. mieszkańców, podczas gdy w 2011 roku było to 12%, a w 2006 roku – 7%. Obecnie w trakcie budowy jest ok. 690 tys. mkw. powierzchni handlowej z planowanymi datami komercjalizacji do końca 2017 r. W miastach poniżej 100 tys. mieszkańców spodziewane jest oddanie do użytkowania ok. 40% z realizowanej obecnie powierzchni handlowej.
Indeks siły nabywczej w handlu detalicznym w małych miastach (pomiędzy 20 tys. a 50 tys. mieszkańców) wynosi 105,5 przy średniej krajowej na poziomie 100 i jest zbliżony do kategorii dużych miast – przykładowo w Bydgoszczy wynosi 106, a w Lublinie 103, co potwierdza atrakcyjność mniejszych miejscowości dla inwestorów. W Polsce jest ponad 180 miast z liczbą mieszkańców pomiędzy 20 tys., a 100 tys. ze zidentyfikowanym dużym potencjałem na realizację obiektów handlowych. 
Zamierzenia inwestycyjne grupy Real2B pokrywają się również z potencjałem i trendem rynkowym oraz strategiami sieci handlowych. – Nasza strategia rozwoju wynika z pewności, iż mieszkańcy miejscowości wchodzących w skład dużej aglomeracji miejskiej mając centrum handlowe z ulubionymi sklepami i kinem we własnym mieście wybiorą ten kierunek zamiast dwugodzinnej podróży do najbliższej aglomeracji. Galerie w Mysłowicach czy Konstancinie zaczną więc odbierać klientów galeriom w Katowicach i Warszawie. Właściciele ogólnopolskich sieci handlowych o tym wiedzą, a zatem mając do wyboru otwarcie pierwszego i jedynego sklepu w małej miejscowości oraz dwudziestego sklepu w największym mieście regionu wybiorą nasze Quick Parki. Oferujemy wiec naszym partnerom – sieciom handlowym i ich markom możliwość organicznego, wspólnego rozwoju z niższym kosztem eksploatacji i bez ryzyka kanibalizacji – wskazuje prezes Jarosław Fijałkowski.
Pierwsze Quick Parki już otwarte
Pierwsze centra handlowe: Quick Park Strzegom i Quick Park Mysłowice zostały oddane zgodnie z planem 29 i 30 listopada br. Quick Park Strzegom jest pierwszym parkiem handlowym w mieście z powierzchnią handlową około 2 tys. mkw. Obiekt oferuje 7 sklepów, w tym m.in. RTV Euro AGD, CCC, Pepco, Martes Sport oraz bezpłatny parking dla 70 samochodów. Bezpośrednio przy Quick Parku znajdują się: restauracja McDonald’s, supermarket Biedronka, market budowlany Bricomarché oraz stacja benzynowa Shell. Quick Park Mysłowice jest natomiast pierwszym nowoczesnym centrum handlowym w Mysłowicach o powierzchni handlowej blisko 16 tys. mkw. W centrum przewidziane jest około 60 sklepów, punktów gastronomicznych oraz pierwsze nowego formatu kino w Polsce sieci OH Kino. Dzięki projektowi Quick Park, mieszkańcy Mysłowic zyskali bezpośredni dostęp do popularnych marek, takich jak, m.in.: Reserved, Sinsay, Cropp, House, CCC, H&M, supermarket Piotr i Paweł, Smyk, Rossmann, Pepco, RTV Euro AGD, Empik. Centrum handlowe oferuje również bezpłatny parking dla 400 samochodów. Obiekt zapewnia kompleksową ofertę handlowo-usługową poprzez połączenie galerii handlowej, parku handlowego, jedynej w mieście restauracji McDonald’s oraz stacji benzynowej.
W przygotowaniach i realizacji są także obiekty m.in.: w Kępnie, podwarszawskim Konstancinie-Jeziornie, Olkuszu, Oławie Pułtusku, Sulechowie oraz Turku. Dotychczas, dla wszystkich obiektów, właściciele sieci Quick Park zawarli już 63 umowy najmu z kluczowymi firmami i sieciami handlowymi obecnymi w Polsce.
*****
Grupa Real2B powstała w 2013 roku. Tworzą ją Real2B Development – firma dewelopersko-inwestycyjna, która wspólnie z inwestorem Retail Parks Fund FIZAN realizuje sieć kilkudziesięciu regionalnych hybrydowych centrów handlowych pod nazwą Quick Park na terenie całego kraju. Property2B, które zarządza Funduszem RPF FIZ oraz nadzoruje jego spółki portfelowe. Capital2B świadczący kompleksowe usługi z zakresu finansowania inwestycji. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

artur@multian.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »