Dom » Budownictwo
Rozkręca się rewitalizacja Wyspy Spichrzów w Elblągu
Zobacz więcej zdjęć » |
Elbląg konsekwentnie realizuje kolejne przedsięwzięcia mające na celu modernizację infrastruktury miejskiej. Przedmiotem nowego zamówienia, zleconego Korporacji Budowlanej DORACO, jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie zachodniego nabrzeża rzeki Elbląg wzdłuż linii Wyspy Spichrzów. Inwestycja realizowana będzie w ramach zadania: „Rewitalizacja Wyspy Spichrzów w Elblągu - terenu przeznaczonego pod inwestycje Programu Fabryka". Wartość zakontraktowanych prac została ustalona na poziomie 29,8 mln zł brutto. Zadanie zostanie w większości dofinansowane z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Korporacja Budowlana na realizację kontraktu będzie miała 30 miesięcy. Z tego 16 miesięcy poświęcone będzie na zaprojektowanie inwestycji i kolejne 14 miesięcy na jej wykonanie. Zakończenie prac jest planowane w połowie 2025 roku.
Modernizacja obejmie odcinek nabrzeża od Mostu Wysokiego w kierunku fosy miejskiej i mostu Kardynała Wyszyńskiego oraz od Mostu Niskiego w stronę OSW Fala. Prace budowlane będą prowadzone na odcinku łącznie około 450 metrów. W ramach zakontraktowanych robót planowana jest m.in. przebudowa nabrzeża wraz z wyposażeniem w urządzenia cumownicze i odbojowe, przebudowę pomostów pływających, kanalizacji, ale także instalacja oświetlenia, zaopatrzenie w prąd i wodę czy renowacja terenów zielonych. W ramach projektu przewidywane jest również wykonanie ciągu pieszo - jezdnego od ul. Wybrzeże Gdańskie w kierunku ul. Warszawskiej oraz budowę parkingu do 200 miejsc postojowych przy ul. Warszawskiej.
„Mamy bardzo duże doświadczenie w realizacji inwestycji prowadzonych w portach morskich i śródlądowych. W ramach projektów hydrotechnicznych praca na wodzie zawsze jednak obarczona jest standardowymi wyzwaniami związanymi m.in. z występującą cofką, wezbraniami czy falą powodziową. Większość robót będziemy natomiast prowadzili z lądu. Jednocześnie prace na rzece są znacznie mniej wymagające niż w portach morskich. W przypadku Elbląga mamy również dostęp do pełnej infrastruktury miejskiej. Dlatego nie spodziewamy się większych utrudnień. Inwestycja jest prowadzona w systemie „zaprojektuj i wybuduj", więc już na etapie projektowym będziemy mogli zidentyfikować potencjalne ryzyka i odpowiednio je zaadresować" - podkreślił Piotr Siemaszko, Dyrektor Oddziału Hydrotechniki, Korporacja Budowlana DORACO.
Korporacja Budowlana DORACO ma na swoim koncie szereg zrealizowanych inwestycji z zakresu hydrotechniki. Obecnie prowadzi przebudowę kanału Łuczańskiego w ramach szerokiego przedsięwzięcia zorientowanego na modernizacje i rozbudowę szlaków wodnych Wielkich Jezior Mazurskich. Jednym z ostatnich dużych i ciekawych przedsięwzięć była budowa nowego publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia. Spółka na koncie ma również rewitalizację Kanału Elbląskiego. Kontrakt obejmował kompleksowy remont pięciu zabytkowych pochylni w ramach którego wykonane zostały prace architektoniczno-budowlane, hydrotechniczne i mechaniczno-technologiczne.
***
Korporacja Budowlana DORACO, należąca do rodzinnej grupy kapitałowej Hass Holding, od blisko 30 lat intensywnie pracuje nad umacnianiem pozycji jednego z liderów na polskim rynku generalnego wykonawstwa. Spółka zrealizowała kilkaset inwestycji, w tym projekty duże i skomplikowane, których wartość przekroczyła kilkaset milionów euro. Firma specjalizuje się w realizacji inwestycji hydrotechnicznych oraz w budownictwie kubaturowym. Prowadzi także projekty w zakresie renowacji i odbudowy zabytkowych nieruchomości.
Nadesłał:
mskala@tauber.com.pl
|
Komentarze (0)