Rozrywka i wypoczynek » Rozrywka
Ruch turystyczny ma coraz większy wpływ na centra handlowe
Zobacz więcej zdjęć » |
Polska jest krajem coraz chętniej odwiedzanym przez turystów z zagranicy, także spoza Unii Europejskiej. Z szacunkowych danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że w ubiegłym roku nasz kraj odwiedziło 19,3 mln zagranicznych gości. Spośród miast największą siłę przyciągania ruchu typowo turystycznego ma Kraków. W 2018 roku przyjechało tu 13,5 mln osób, które wydały w sumie 6,5 mld zł. W przeliczeniu na jeden dzień turyści zostawiają w Krakowie ok. 18 mln zł (dane Małopolska Organizacja Turystyczna - MOT). Co dziesiąte miejsce pracy w Krakowie jest ściśle związane z obsługą odwiedzających miasto.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Pobyt obcokrajowców w Polsce nie kończy się zwykle tylko na zwiedzaniu. Nasz kraj jest dla nich atrakcyjny także z powodu stosunkowo niskich cen w sklepach, a tak duży ruch turystyczny nie pozostaje bez wpływu na decyzje inwestycyjne operatorów zarządzających obiektami handlowymi.
- Kraków ma znaczący potencjał demograficzny, ale także ten, wynikający z ogromnego ruchu turystycznego. Te fakty miały wpływ na naszą decyzję dotycząca przebudowy Plazy i przekształcenia jej w wysokiej klasy outlet sprzedający produkty znanych marek z dużymi zniżkami. Dobre outlety mają nieporównywalnie większą niż zwykłe centra handlowe siłę przyciągania turystów. Oczywiście Kraków to duże miasto, a turyści zazwyczaj nie docierają na peryferia, ale Fashion Outlet Kraków będzie położony blisko centrum i jest dobrze skomunikowany z Rynkiem Głównym czy dworcem – mówi Dawid Rutkowski, Asset & Development Manager w PRÔM PEAKSIDE ROS Outlet Management.
Funkcja wyprzedażowa jest także w outletach coraz częściej uzupełniana o ofertę rozrywkową i umożliwiającą przyjemne spędzanie czasu np. łączonego z posiłkiem. To okoliczności atrakcyjne dla mieszkańców, ale także dla turystów. Krakowski obiekt powstaje w takiej właśnie formule, część rozrywkowo - gastronomiczna zajmie tu aż około 30% powierzchni. Restauracje i część rozrywkowa wzmacniają pozytywne wrażenia zakupowe i satysfakcję z pobytu, także u turystów.
Turysta kupuje bez VAT
Położenie blisko centrum ułatwia przyciąganie turystów do obiektu handlowego, to jednak nie wystarcza. Doświadczeni operatorzy centrów potrafią wykreować dla obcokrajowców także inne atrakcyjne zachęty. Jedną z nich jest zwrot podatku za zakupy, który klienci spoza UE mogą otrzymać na miejscu, od razu po zakupach. Wprawdzie najliczniej turyści przybywają do Polski z Niemiec czy Wielkiej Brytanii, ale coraz częstszymi gośćmi są obywatele Stanów Zjednoczonych, Ukraińcy, a z roku na rok przybywa także turystów z Chin i innych krajów azjatyckich.
- Nasze doświadczenia w zarządzaniu centrami outlet w całej Europie wskazują, że najlepsze efekty daje stymulowanie odwiedzalności różnymi dodatkowymi usługami. Przykładem jest możliwości uzyskania natychmiastowego zwrotu podatku za zakupy, bez konieczności uprzedniego opuszczenia naszego kraju. W takiej sytuacji klienci pieniądze otrzymają na miejscu, w outlecie mogą więc je przeznaczyć np. na kolejne zakupy. Taka usługa w pełnym wymiarze działa już w zarządzanym przez nas Designer Outlet Warszawa, planujemy ją także uruchomić w powstającym Fashion Outlet Kraków – mówi Dawid Rutkowski z PRÔM PEAKSIDE ROS Outlet Management.
Jak do tej pory usługa umożliwiająca zagranicznym klientom odbiór podatku VAT za zakupy na miejscu, jest unikalna w skali kraju, jednak rosnący gwałtownie ruch turystyczny pozwala przypuszczać, że prekursorzy takich rozwiązań znajdą wkrótce swoich naśladowców. W ankietach Małopolskiej Organizacji Turystycznej kategoria zakupy w wydatkach obcokrajowców pojawia się coraz częściej. W miarę rozwoju oferty handlowej może być także coraz wyżej na listach wydatków turystów w Krakowie.
Wśród najemców Fashion Outlet Kraków są już zarówno marki premium, casual jak i reprezentujące kategorię sport i lifestyle czy wyposażenie wnętrz. W obiekcie rozbudowany zostanie też komponent rozrywkowy obejmujący kino, klub fitness i kręgielnię oraz szeroką ofertę gastronomiczną w stylistyce premium. Wśród najemców Fashion Outlet Kraków są już między innymi: 4F, Reebok, Adidas, Elisabetta Franchi, Pinko, Onyxx, Kubenz, Lavard, Lee Cooper, Pierre Cardin, Borgio, Tefal Home&Cook, Only, Cross Jeans, Lee Cooper, Samanta, Thai Express, Olimp, Companeros, Cinema City, Fitness Platinium, Pink Bowling oraz McDonald’s.
PRÔM PEAKSIDE ROS Outlet Management
PRÔM PEAKSIDE ROS Outlet Management jest operatorem centrów outlet. Centra zarządzane przez PRÔM to:
• Designer Outlet Warszawa https://www.designeroutletwarszawa.pl/
• Designer Outlet Sosnowiec https://www.designeroutletsosnowiec.pl/
• Designer Outlet Gdańsk https://www.designeroutletgdansk.pl/
• Fashion Outlet Kraków (w budowie) https://www.fashionoutletkrakow.com/pl-home
PRÔM jest spółką joint venture PEAKSIDE CAPITAL i ROS Retail Outlet Shopping.
www.prom-management.com
PEAKSIDE CAPITAL koncentruje się na nabywaniu nieruchomości, które oferują możliwości tworzenia wartości poprzez aktywne zarządzanie. Peakside Capital jest aktywny we wszystkich sektorach rynku nieruchomości, głównie w Niemczech i Europie Środkowo-Wschodniej („CEE“). Peakside Capital odpowiada za identyfikację i przeprowadzanie transakcji inwestycyjnych oraz świadczy usługi zarządzania aktywami dla wybranych inwestorów i zarządzania funduszami inwestycyjnymi. Peakside Capital stanowi obecnie zespół 35 pracowników, którzy pracują razem z powodzeniem od wielu lat inwestując w różnorodne struktury, począwszy od bezpośrednich pojedynczych aktywów, przez portfele dłużne i prywatne inwestycje kapitałowe w spółki nieruchomościowe. Obecnie Peakside Capital zarządza inwestycjami w 8 krajach, o wartości aktywów brutto około 1,8 mld Euro.
www.peakside.com
ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu i podmiotami zależnymi w Rzymie i Paryżu, zajmuje się niezależnym doradztwem na rynku nieruchomości dla handlu detalicznego oraz zarządza centrami handlowymi, specjalizując się w outletach designerskich i innowacyjnych koncepcjach outletowych w Europie Środkowej. Założyciele, Thomas Reichenauer i Gerhard Graf, posiadają ponad 20-letnie doświadczenie na rynku outletów w Europie.
Portfolio ROS Retail Outlet Shopping obejmuje: Designer Outlet Soltau, Designer Outlet Algarve, Designer Outlet Croatia, City Outlet Geislingen, Brugnato 5Terre Outlet Village, Barilla Center Parma, Premier Outlet Budapest oraz nowe projekty, takie jak Designer Outlet Zaragoza, City Outlet Wuppertal, oraz Fashion Outlet Kraków.
www.ros-management.com
Nadesłał:
brandscope
|
Komentarze (0)