Gospodarka » Żywność
Rynek małej gastronomii przeżywa renesans
Czy w dobie popularyzacji trendu związanego ze zdrowym życiem i odżywianiem polscy konsumenci nadal chętnie sięgają po tego typu żywność?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Rynek fastfoodów ma grono wiernych wielbicieli i ma się dobrze. 50 proc. społeczeństwa jada w tzw. street foodach. Co trzecia osoba jada poza domem w weekend i w tygodniu. Intensywnie rozwijają się małe rodzinne, klimatyczne lokale z dobrym i zdrowym jedzeniem. Podkreśliłbym zdrowym ponieważ na to w dużej mierze zawracają uwagę konsumenci. Mimo, że ‘fast’ to danie powinno być z jak najlepszej jakości składników. W gastronomii konsumenci są lojalni i wracają po sprawdzone opcje. Co więcej bardzo istotna jest rola rekomendacji. Miejsce dobre jest polecane i oblegane - zapewnia Łukasz Kotaniec.
Jego zdaniem nie można pominąć zjawiska foodtruckaów, które początkowo wydawało się sezonowe a jednak na stałe wpisały się w krajobraz polskich ulic. - Widzimy jak dynamicznie rozwijają się mobilne bary po zwiększających się zamówieniach na nasze sosy - dodaje Łukasz Kotaniec.
- Rynek małej gastronomii przechodził różne trendy. Doświadczyliśmy mody na bary chińskie, tureckie kebaby, sushi i hamburgery – jesteśmy przygotowani na wszystkie możliwości albowiem w swojej ofercie mamy ponad 1 300 aktywnych receptur, które odpowiadają każdej kuchni. Zdecydowanie jednak upatrujemy potencjału w rozwoju lokali z polskimi specjałami, regionalnymi przysmakami. Tanie, przyjemne bistra, gdzie można smacznie zjeść - zapewnia Łukasz Kotaniec.
Jak oceniają Państwo potencjał rozwoju sprzedaży żywności na stacjach benzynowych?
- Rynek stacji benzynowych to olbrzymi rynek. Miesięczna sprzedaż liczona w milionach. Oferta stacji benzynowych uległa znacznej zmianie. Poza standardowymi hot dogami, które są nieustającym hitem i nic nie zapowiada, że to się zmieni stacje benzynową oferują kawę, ciastka i inne przekąski dobrej jakości - dodaje Łukasz Kotaniec.
Firma Folwark powstała w 1991 r. Początkowo zatrudniając kilka osób zajmowała się jedynie produkcją majonezu. Od 2015 r., kontynuuje działalność pod nazwą Kotaniec oferując sosy dla konsumentów, gastronomii oraz przemysłu.
Nadesłał:
Folwark
|
Komentarze (0)