Gospodarka » Żywność

Rynek małej gastronomii przeżywa renesans

Kryzys ostatnich lat nie ominął również rynku małej gastronomii. Nie mniej jednak zauważamy, że zaczyna przeżywać renesans, dynamicznie się rozwija i zmienia na korzyść.

Czy w dobie popularyzacji trendu związanego ze zdrowym życiem i odżywianiem polscy konsumenci nadal chętnie sięgają po tego typu żywność? 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Rynek fastfoodów ma grono wiernych wielbicieli i ma się dobrze. 50 proc. społeczeństwa jada w tzw. street foodach. Co trzecia osoba jada poza domem w weekend i w tygodniu. Intensywnie rozwijają się małe rodzinne, klimatyczne lokale z dobrym i zdrowym jedzeniem. Podkreśliłbym zdrowym ponieważ na to w dużej mierze zawracają uwagę konsumenci. Mimo, że ‘fast’ to danie powinno być z jak najlepszej jakości składników. W gastronomii konsumenci są lojalni i wracają po sprawdzone opcje. Co więcej bardzo istotna jest rola rekomendacji. Miejsce dobre jest polecane i oblegane - zapewnia Łukasz Kotaniec.

Jego zdaniem nie można pominąć zjawiska foodtruckaów, które początkowo wydawało się sezonowe a jednak na stałe wpisały się w krajobraz polskich ulic. - Widzimy jak dynamicznie rozwijają się mobilne bary po zwiększających się zamówieniach na nasze sosy - dodaje Łukasz Kotaniec.

- Rynek małej gastronomii przechodził różne trendy. Doświadczyliśmy mody na bary chińskie, tureckie kebaby, sushi i hamburgery – jesteśmy przygotowani na wszystkie możliwości albowiem w swojej ofercie mamy ponad 1 300 aktywnych receptur, które odpowiadają każdej kuchni. Zdecydowanie jednak upatrujemy potencjału w rozwoju lokali z polskimi specjałami, regionalnymi przysmakami. Tanie, przyjemne bistra, gdzie można smacznie zjeść - zapewnia Łukasz Kotaniec.

Jak oceniają Państwo potencjał rozwoju sprzedaży żywności na stacjach benzynowych?

- Rynek stacji benzynowych to olbrzymi rynek. Miesięczna sprzedaż liczona w milionach. Oferta stacji benzynowych uległa znacznej zmianie. Poza standardowymi hot dogami, które są nieustającym hitem i nic nie zapowiada, że to się zmieni stacje benzynową oferują kawę, ciastka i inne przekąski dobrej jakości - dodaje Łukasz Kotaniec.

Firma Folwark powstała w 1991 r. Początkowo zatrudniając kilka osób zajmowała się jedynie produkcją majonezu. Od 2015 r., kontynuuje działalność pod nazwą Kotaniec oferując sosy dla konsumentów, gastronomii oraz przemysłu.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Folwark

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »