Technologie » Internet

Rywalizacja w branży e-commerce nabiera rumieńców

Rywalizacja w branży e-commerce nabiera rumieńców
Zobacz więcej zdjęć »
Aukcje internetowe od samego początku funkcjonowania zyskały w Polsce ogromną popularność. Użytkownicy Sieci bardzo chętnie zaglądali na każdy nowopowstający serwis aukcyjny, aby sprawdzić jego ofertę, porównać ceny i być może dokonać jakiegoś korzystnego zakupu. A jak jest dzisiaj?

Serwisy aukcyjne vs sklepy internetowe

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Od momentu pojawiania się pierwszego polskiego serwisu aukcyjnego, internauci za pośrednictwem tego typu platform dokonali milionów najróżniejszych transakcji, zyskując dzięki nim pieniądze lub potrzebne produkty. Przez długi czas serwisy aukcyjne nie miały w Polsce żadnej konkurencji, jednak sytuacja ta uległa zmianie. Analiza badań przeprowadzonych przez firmę Gemius pokazuje jasno, że e-sklepy, niegdyś tworzące peleton podążający w sporej odległości za liderującymi stawce serwisami aukcyjnymi, w ostatnich latach nie tylko zbliżyły się wyraźnie do uciekającej grupy, ale zaczęły ją bardzo mocno naciskać.

Pościg zakończony sukcesem?

Rok 2014 był pierwszym, w którym sklepy internetowe odnotowały wyższe obroty niż serwisy aukcyjne. Obecnie trwa zażarta rywalizacja pomiędzy oboma przedstawicielami branży e-commerce. Eksperci firmy Gemius zaistniałą sytuację tłumaczą wyraźnym wzrostem świadomości konsumentów dokonujących zakupów w Internecie w ogóle i wzrost poziomu zaufania do zakupów dokonywanych bezpośrednio w sklepach internetowych w szczególe. Nie bez znaczenia pozostały starania sklepów internetowych podjęte w zakresie budowy wizerunku i kształtowania lojalności klientów.

Walka o prymat trwa

W odpowiedzi na wszystkie te działania, serwisy prowadzące aukcje internetowe - https://blua.pl/ starają się wzmacniać siłę kategorii produktów o największym potencjale. Największe serwisy aukcyjne stawiają również na długoterminowe partnerstwo z wypróbowanymi sprzedawcami oraz taki ich dobór, aby oferta prezentowana w strefach tematycznych serwisu była jak najbardziej rozbudowana i tym samym atrakcyjna dla kupujących. Wszystko to zaś odbywa się przy jednoczesnej walce o jak najlepszy wizerunek oraz zmaksymalizowanie funkcjonalności.

Eksperci Gemius przewidują, że rok 2015 da nam odpowiedź na to, który segment e-commerce wyszedł zwycięsko z tej rywalizacji. Czy będą to sklepy internetowe, czy serwisy aukcyjne? Zobaczymy.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

blackppp

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »