Firma » Reklama

Siła tkwi w prostocie

Dobry slogan reklamowy jest przede wszystkim wieloznaczny, oryginalny i łatwy do zapamiętania. Jedna prosta zasada, a jakie efekty.

Odpowiednie logo i slogan firmy mogą zdziałać cuda. Tak właśnie narodziły się znane koncerny jak Nike czy Nokia i wiele innych potężnych przedsiębiorstw.

Takie firmy nie muszą inwestować w żadne gadżety reklamowe, aby spopularyzować swoją markę. Dlaczego? Ponieważ stworzyły chwytliwe hasła, które wyniosły je na szczyty. Oto przykłady sloganów, które stały się rozpoznawalne na całym świecie.

I'm loving' it

Najpopularniejszy koncern na świecie McDonald miał wiele chwytliwych sloganów. Do momentu stworzenia I'm lovin' it było ich aż 22. Ale to właśnie ten ostatni zrobił międzynarodową furorę. Miał odświeżyć wizerunek marki. I tak też się stało.

W działania marketingowe zaangażowano także znanego amerykańskiego piosenkarza Justina Timberlake, który nagrał piosenkę pod tym samym tytułem. Hasło wymyślone kilkanaście lat temu nie traci na świeżości do dzisiaj. Co nie znaczy, że firma zaniedbuje inne formy promocji. W restauracjach rozdawane są różnego rodzaju gadżety reklamowe. Ich celem nie wydaje się być jednak promocja, a przywiązanie klientów do marki.

Napój, który dodaje skrzydeł

Red Bull jest jednym z najbardziej znanych napojów energetycznych wyprodukowanych przez austriacką firmę. Hasło „Doda Ci skrzydeł” od razu przywodzi na myśl ten napój.

Pomimo kwestii zdrowotnych związanych z piciem tego rodzaju napojów, jest on dostępny w całej UE i ponad 160 państwach na świecie. Rocznie przedsiębiorstwo sprzedaje 2 mld puszek napoju.

Warto dodać, że Red Bull przeznacza ogromne pieniądze na mniej oczywiste projekty promocyjne. Takie, jak wyścigi formuły 1 czy ekstremalne osiągnięcia sportowe. Sebastian Vettel czy Felix Baumgartner działają lepiej niż wszystkie gadżety reklamowe razem wzięte.

Zapłać kartą MasterCard

Na rynku usług bankowych bardzo dobra kampanię marketingową może pochwalić się MasterCard z unikalnym sloganem ”Są rzeczy, których nie można kupić, za wszystkie inne zapłacisz MasterCard”.

Sama strategia została bardzo dobrze przemyślana i utrzymana w tonie humorystycznym. Słowo „bezcenny” bardzo często używane w reklamach nabrał zupełnie nowego znaczenia. Takie podejście marketingowe, miało na celu pokazanie ludziom, że są rzeczy ważniejsze na świecie niż pieniądze. Cel osiągnęła w pełni.

Nokia łączy ludzi

Fińska Nokia również sowim sloganem wpisała się w historii najlepszych sloganów na świecie. Obroty firmy sięgają 30 mld dolarów. Nokia zatrudnia prawie 100 tys pracowników w 150 krajach świata. Slogan Connecting people pozostaje niezmieniony od momentu jego powstania, czyli 1992 r. Trzeba przy tym pamiętać, że firma popełniła wiele błędów czysto biznesowych i magia hasła już nie wystarcza do osiągania zysków.

Po prostu to zrób


Jeden z najpopularniejszych sloganów na świecie. Just do it to slogan reklamowy firmy Nike już od ćwierć wieku. Na chwile obecną koncern generuje roczne przychody w wysokości 24 mld dolarów i zatrudnia 44 tys pracowników na całym świecie. Nie tylko slogan, ale także samo logo charakterystyczny „ptaszek” są rozpoznawane na całym świecie.

Kawa dobra do ostatniej kropli

Slogan Maxwell House ma swoją historię. Te słowa przypisuje się ówczesnemu amerykańskiemu prezydentowi Rooseveltowi. Na spotkaniu z byłym prezydentem Jacksonem, miał powiedzieć te słowa, które stały się wizytówką firmy Maxwell House.

Jak widać prosty zabieg marketingowy przyniósł efekty większe niż oczekiwania ludzi, którzy stworzyli te slogany. Nic innego do roboty nie zostaje tylko zabierać się za tworzenie chwytliwych sloganów. A gadżety reklamowe zostawić innym.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Źródło: Artykuł powstał we współpracy z firmą Gift Design



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Hassel Von Hoff

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »