Technologie » Komputery

SNCF i Amadeus udostępniają narzędzie do przeprowadzania rezerwacji kolejowych

SNCF i Amadeus udostępniają narzędzie do przeprowadzania rezerwacji kolejowych
Zobacz więcej zdjęć »
Za pośrednictwem systemu Amadeus Internetowe i tradycyjne biura podróży zyskują dostęp do bogatszej oferty linii kolejowych SNCF.

Amadeus, wiodący dostawca rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla globalnej branży turystycznej i Narodowe Towarzystwo Kolei Francuskich, SNCF (Société Nationale des Chemins de Fer Français) wraz ze swoją filią Rail Europe, rozpoczęły współpracę mającą na celu usprawnienie i ułatwienie dystrybucji oferty SNCF do biur podróży, a także spełnienie  wysokich wymagań międzynarodowych podróżnych.

W ramach długoterminowej współpracy, Amadeus zapewni europejskim biurom podróży - począwszy od krajów Beneluksu po Hiszpanię, poprzez Niemcy i Włochy - łatwy dostęp do pełnej oferty produktów, opłat i funkcjonalności SNCF. Poprzez witrynę Amadeus Selling Platform, biura podróży mogą teraz rezerwować bilety kolejowe na francuskie pociągi za pomocą zintegrowanego z nią narzędzia Amadeus Passenger Name Record. Ponadto, Amadeus Web Services - standardowe narzędzie do integracji aplikacji opartych na technologii web - umożliwi agentom biur podróży w niedługim czasie tworzenie interfejsów do dokonywania rezerwacji na ich profilach internetowych, uwzględniających  połączenia w różnych konfiguracjach i pakietach.

Najnowsze usprawnienie dystrybucji oferty SNCF poprzedzone zostało rozwinięciem technologii  E-ticketing, która jest obecnie dostępna w przypadku większości połączeń krajowych we Francji. W najbliższym czasie z jej pomocą będzie można nabyć bilety na pociągi międzynarodowe. Przy zakupie e-biletu, podróżni otrzymują drogą mailową plik PDF z kodem. Dokument ten należy wydrukować, tak jak w przypadku rezerwacji biletu lotniczego czy samochodu. Takie rozwiązanie przynosi podróżnym korzyści w postaci bezproblemowej odprawy, czy też możliwości zwrotu lub wymiany biletu przez telefon lub stronę internetową.

Aby móc swobodnie korzystać z oferty SNCF, agencje podróży Amadeus muszą uzyskać akredytację SNCF poprzez lokalną filię Rail Europe.

- Cieszy nas współpraca z firmą Amadeus, dzięki której możemy zwiększyć zasięg naszych produktów poza granicami Francji. Korzystając z technologii Amadeus oraz doświadczenia i wiedzy firmy w zakresie dystrybucji, agenci europejskich biur podróży uzyskają łatwy dostęp do naszych produktów, udoskonalonych o najnowsze osiągnięcia technologii, takie jak E-ticket na pociągi linii SNCF. Wykorzystując narzędzia opracowane przez firmę Amadeus we współpracy z SNCF na rynku francuskim, każde europejskie biuro podróży wyposażone w technologię Amadeus uzyska w czasie rzeczywistym dostęp do wszystkich udogodnień, w tym rozwiązania E-ticket - komentuje Fabien Soulet, International Sales Director, SNCF.

- Dzięki temu rozwiązaniu, dostęp do informacji kolejowej, rezerwacji najlepszych połączeń i innych usług, takich jak rezerwacja hotelu czy wynajem auta, stanie się jeszcze prostszy. Od tej pory, europejskie biura podróży będą mogły zapewnić jeszcze lepszą obsługę podróżnym korzystającym z transportu kolejowego zarówno w zwykłe dni, jak i w nadzwyczajnych sytuacjach, takich jak na przykład erupcja wulkanu i spowodowane nią odwołania lotów - mówi Olivier Pinna, CEO, Rail Europe Continental.

- W odróżnieniu od linii lotniczych, linie kolejowe nie posiadają w standardzie systemów wymiany danych, stąd przeprowadzenie rezerwacji biletów kolejowych wymaga dobrej znajomości poszczególnych przewoźników i umiejętności korzystania z wielu różnych aplikacji do rezerwacji - komentuje Diane Bouzebiba, kierownik działu Amadeus Rail.

- Poprzez zintegrowanie danych poszczególnych linii kolejowych i naszego web service product z Amadeus Selling Platform, udostępniamy łatwiejszy sposób dystrybucji produktów kolejowych. Jest to rozwiązanie typu win-win dla wszystkich zaangażowanych stron - dla SNCF, które mogą oferować swoje produkty na szerszym rynku oraz dla biur podróży, które mogą zasilić danymi swoje systemy back office, zwiększyć efektywność działania oraz dostęp do informacji zainteresowanym klientom, przez co mogą zaoferować im także lepszą obsługę - podsumowuje.

Informacje o SNCF

SNCF (Société Nationale des Chemins de Fer Français - French National Railway) jest francuskim przedsiębiorstwem państwowym z siedzibą w Paryżu. Do jego zadań należy oferowanie usług kolejowych dla pasażerów oraz transport towarów, a także utrzymanie infrastruktury kolejowej należącej do RFF (Réseau Ferré de France). Grupa SNCF zatrudnia około 235 000 pracowników. Rocznie przewozi około 1,1 miliarda pasażerów. Linie kolejowe będące pod zarządem SNCF mają łącznie blisko 29 500 km długości, z czego 1 881 km to połączenia dla szybkich pociągów, a 15 490 km dla zelektryzowanych. Codziennie na tory wyjeżdża około 14 000 pociągów. SNCF posiada 450 pociągów TGV. Aktualnie przychód firmy z  2010 roku wynosi 30,5 miliarda euro.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie http://www.sncf.com/en_EN/

Informacje o Rail Europe Continental

Rail Europe Continentale (REC), spółka całkowicie zależna od French National Railway (SNCF), odpowiada za promocję i dystrybucję europejskich produktów kolejowych na wszystkich rynkach Europy kontynentalnej (z wyjątkiem Francji), od Portugalii po Rosję. Główną grupą docelową REC stanowią klienci biznesowi oraz turyści. REC oferuje przejazdy indywidualne i grupowe francuskimi jak też międzynarodowymi liniami kolejowymi. Dzięki 100 pracownikom, którzy zdobyli doświadczenie w transporcie kolejowym w biurach w Brukseli, Kolonii, Warszawie, Genewie, Mediolanie i Madrycie, REC udało się wypracować stabilne relacje z przedstawicielami ds. dystrybucji i turystyki (biura podróży, touroperatorzy, GDS, itd.). REC współpracuje z różnymi państwowymi liniami kolejowymi innych europejskich krajów oraz innymi komercyjnymi partnerami i organizacjami, jak np. Atout France.

Informacje o Rail Europe Limited

Rail Europe Limited jest brytyjskim liderem w dziedzinie biletów kolejowych na pociągi kursujące na terenie Europy. Rail Europe jako brytyjskie ramię SNCF pomaga podróżnym zmierzającym do Europy kontynentalnej już od przeszło stu lat.

Rail Europe dostarcza eksperckich porad i wsparcie przy wyborze produktu z szerokiego wachlarza produktów europejskich przewoźników kolejowych, jak również „skrojonych na miarę" rozwiązań zarówno dla indywidualnych podróżnych, jak i dla zorganizowanych grup. Są to bilety na sieć europejskich pociągów szybkobieżnych (w tym Eurostar, TGV, Thalys i TGV Lyria), europejskie usługi typu overnight, lokalne i regionalne pociągi jeżdżące bezpośrednio do tysięcy miast oraz bilety na InterRail i Swiss Rail. 

Rail Europe może poszczycić się działem sprzedaży dla biur podróży i touroperatorów, zapewniającym wsparcie w szerokim zakresie, w tym dostarczanie najaktualniejszych informacji o produktach i usługach oraz oferowanie szkoleń produktowych. Dodatkowo dział udziela wskazówek podróżnym, w które miejsca warto się wybrać.

Dla uzyskania bardziej szczegółowych informacji, zachęcamy do odwiedzenia strony www.raileurope.co.uk/trade.

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni). Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2009 roku system Amadeus przetworzył ponad 670 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 72 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2009 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,461 mln euro oraz EBITDA w wysokości 894 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 9 300 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl  

Kontakt dla mediów

Joanna Parasiewicz Senior Account Manager

Dział Nowych Technologii Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 140

e-mail: joanna.parasiewicz@sigma.com.pl 

www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz Junior Account Manager

Dział Nowych Technologii Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 wew. 108

e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl 

www.sigma.com.pl 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »