Technologie » Internet

Sony i UbiCast dostarczają nowe sieciowe rozwiązanie do zapisu wykładów

Sony i UbiCast dostarczają nowe sieciowe rozwiązanie do zapisu wykładów
Zobacz więcej zdjęć »
Miris Netcapture i Vision Exchange zapewniają podmiotom edukacyjnym elastyczne, skalowalne i opłacalne rozwiązanie sieciowe do zapisu materiałów

Sony Professional Solutions Europe i dostawca rozwiązania do zapisu wykładów, firma UbiCast, ogłosiły wprowadzenie na rynek produktu „Miris Netcapture”. To nowe sieciowe rozwiązanie do zapisu wykładów jest ściśle zintegrowane z systemem Vision Exchange: flagowym rozwiązaniem firmy Sony służącym do aktywnego uczenia się i prowadzenia interaktywnych wykładów. Umożliwia tworzenie atrakcyjnych i angażujących, interaktywnych materiałów wideo do nauki.

Interaktywne wykłady — fundamentalny element nowoczesnego podejścia do nauczania — umożliwiają bezpośrednią interakcję między studentami a wykładowcami oraz wspólną pracę i burze mózgów. Zwiększają zaangażowanie i sprzyjają zapamiętywaniu informacji oraz zrozumieniu tematyki wykładu. W połączeniu z systemem Vision Exchange nowy produkt Miris Netcapture stanowi elastyczne, skalowalne i opłacalne rozwiązanie audiowizualne dla podmiotów edukacyjnych. Umożliwia prowadzenie interaktywnych wykładów i ich jednoczesne utrwalanie.

— System Vision Exchange firmy Sony, będący kolejnym pionierskim rozwiązaniem do prowadzenia interaktywnych wykładów, to znakomite uzupełnienie Miris Netcapture. Cieszę się, że możemy wspólnie zaoferować uczelniom, wykładowcom i studentom dostęp do nowoczesnych, interaktywnych i dynamicznych treści. Będziemy z ciekawością obserwować, w jaki sposób wspólnie stworzone przez nas rozwiązanie wspiera nowe pokolenie studentów — mówi Jean-Marie Cognet z UbiCast.

Rozwiązanie Vision Exchange firmy Sony umożliwia studentom i wykładowcom bezprzewodowe udostępnianie materiałów w sali wykładowej i opatrywanie ich notatkami na laptopie, smartfonie lub tablecie. Miris Netcapture zapisuje natomiast materiał wideo z systemu Vision Exchange i przesyła go na platformę wideo firmy UbiCast o nazwie MediaServer. Umożliwia zarządzanie treściami oraz ich edycję i rozpowszechnianie za pomocą odtwarzacza wideo do social learningu. Dzięki temu sieciowemu rozwiązaniu nie trzeba już instalować osobnego urządzenia nagrywającego w każdym z pomieszczeń. Miris Netcapture umożliwia bowiem rejestrację materiału w wybranym pomieszczeniu, mimo że znajduje się w serwerowni.

Scentralizowane podejście do zapisu treści

Centralizując zapis treści i korzystając z rozwiązania Miris Netcapture, szkoły wyższe mogą znacznie zwiększyć liczbę sal wykładowych umożliwiających nowoczesne utrwalanie wykładów dla potrzeb studentów i uzyskać większą skalowalność przy dużo niższych kosztach. Z perspektywy osób zarządzających systemami audiowizualnymi scentralizowane rozwiązanie do zapisu treści oznacza mniej czasochłonnych kontroli sprzętu w budynku i mniejsze ryzyko awarii. W przyszłości, dzięki kolejnym aktualizacjom oprogramowania, rozwiązanie zyska dalsze funkcje i możliwości. 

— Ostatnie lata przyniosły wzrost zapotrzebowania studentów i wykładowców na zaawansowane technologicznie miejsca nauki — wyjaśnia Kenji Izu, menedżer ds. marketingu strategicznego w Sony. — Otwiera to przed szkołami wyższymi ogrom możliwości, by wyróżnić się i podnieść jakość nauczania, ale stanowi też prawdziwe wyzwanie podczas modernizacji rozbudowanych istniejących systemów. Dzięki współpracy z firmą UbiCast nad nowatorskim produktem Miris Netcapture mogliśmy zaoferować uniwersytetom elastyczne, skalowalne i opłacalne rozwiązanie, które zmienia tradycyjną salę wykładową w  nowoczesne, interaktywne i gotowe do zapisu wykładów środowisko nauczania.

Utrwalanie i udostępnianie dynamicznych, bogatych multimediów

Dzięki możliwości równoczesnego zapisu obrazu o wysokiej rozdzielczości i dźwięku z sześciu źródeł Miris Netcapture jest rozwiązaniem elastycznym i rozwojowym. Podczas wykładu prowadzący może nie tylko utrwalić własną prezentację, ale też nagrywać samego siebie oraz pytania i reakcje studentów. Miris Netcapture całościowo ukazuje miejsce nauki i dlatego w porównaniu z tradycyjnym zapisem jedną kamerą znacząco zwiększa wartość i atrakcyjnośćjaką nagranie z wykładu będzie miało w przyszłości dla studentów i wykładowców.

Zapisany materiał można poddać edycji i opublikować za pośrednictwem oferowanej przez UbiCast platformy wideo MediaServer. Pozwala to dodawać do nagrań funkcje interaktywne. Wykładowca może na przykład zamieścić w filmie ankietę zwiększającą zaangażowanie studentów lub końcowy quiz sprawdzający poziom zrozumienia. Cały tekst pojawiający się na slajdach można ponadto zindeksować na potrzeby wyszukiwania, pozwalając studentom szybko uzyskać informacje, które im umknęły lub które chcieliby powtórzyć. Studenci mogą także dodawać własne komentarze, zadawać pytania i udostępniać linki oraz pliki. Rozwinie to dialog i współpracę w grupie rówieśniczej.

Dynamiczne, bogate multimedia, czyli jednoczesny podgląd rejestrowanych równolegle strumieni, pozwalają użytkownikom wybrać żądany strumień i go powiększyć by skupić na nim uwagę. Studenci przygotowujący pracę na zajęcia mogą skupić się na szczegółach prezentacji. Wykładowca może natomiast analizować reakcje i pytania studentów, by zorientować się, które części wykładu okazały się dla nich trudniejsze, i wyciągnąć wnioski na przyszłość.  

Nowe rozwiązanie Miris Netcapture dla szkół wyższych będzie oferowane wyłącznie przez Sony Europe od 28 lutego 2019 r.  Jego pokazy odbywały się na stanowisku firmy Sony na targach ISE 2019.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

INDALO

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »