Firma » Biznes

Sprawdź jak wykorzystać potencjał platform z grupy EDI w relacjach z partnerami handlowymi.

Sprawdź jak wykorzystać potencjał platform z grupy EDI w relacjach z partnerami handlowymi.
Zobacz więcej zdjęć »
Sprawna, elektroniczna wymiana danych i dokumentów handlowych (ang. Electronic Data Interchange, EDI) to podstawa każdego efektywnie działającego przedsiębiorstwa.

Poza usprawnieniem pracy systemy te pozwalają także na obniżenie kosztów firmy oraz znaczną redukcję błędów, które mogą pojawiać się np. podczas ręcznego wprowadzania danych. Warto jednak wiedzieć, że aby osiągnąć naprawdę dobre wyniki, wybrana platforma powinna być idealnie dopasowana do typu przedsiębiorstwa i prowadzonej przez nie działalności.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Celem wdrażania platform z grupy EDI jest wyeliminowanie konieczności wielokrotnego wprowadzania danych, co również wpływa na przyspieszenie oraz zwiększenie dokładności w przepływie informacji handlowych.

Poznaj korzyści i wybierz dla swojej firmy odpowiednią wersję platformy EDI

Koncentrując się na sektorze B2B (business-to-business) warto wybrać kompleksową platformę, która pomoże zintegrować automatyczną wymianę elektronicznych dokumentów handlowych takich jak zamówienia, faktury, raporty oraz zsynchronizuje dane pomiędzy partnerami biznesowymi. Jedną z tego typu platform dostępnych na rynku jest EDInet Communicator od firmy Infinite. Jest ona dostępna w dwóch wersjach: EDInet Connector oraz Web EDInet.

Wybór wersji systemu oraz jego wdrożenie zależy od wielkości oraz potrzeb danego przedsiębiorstwa. Przyglądając się bliżej wspomnianym wyżej systemom warto poznać różnice występujące między nimi. EDInet Connector to narzędzie, które oprócz wykorzystywania tradycyjnych rozwiązań EDI, efektywnie korzysta z rozwiązań wykorzystujących Internet. Dzięki czemu możliwe są połączenia z każdym partnerem handlowym, niezależnie od systemu, EDI który posiada, kanału komunikacyjnego czy też formatu komunikatu.

EDInet Connector umożliwia m.in.:

  • Bieżące i stałe przekazywanie danych
  • Translację danych (mapy translacyjne, przykłady i specyfikacje)
  • Konwersję danych ( konwersję z/na różne formaty danych)
  • Routing komunikacyjny (po nagłówkach, nazwach plików, katalogach, typie dokumentu)
  • Konwersję protokołów komunikacyjnych (konwersja z/na różne protokoły komunikacyjne)
  • Workflow (zarządzanie procesem przepływu dokumentów)
  • Automatyzację (zarządzanie zautomatyzowanymi procesami i raportowaniem w obrębie aplikacji)

Dzięki tym funkcjonalnością wymiana informacji pomiędzy partnerami handlowymi jest znacznie szybsza i bardziej dokładna, co pozwala na systematyczne zwiększanie zysków firmy.

Prowadzisz małe lub średnie przedsiębiorstwo? Poznaj system EDI dla Twojego biznesu.

Nie każde przedsiębiorstwo potrzebuje zaawansowanego oraz skomplikowanego systemu EDI. Nie oznacza to jednak, że małe lub średnie firmy nie mają możliwości wdrożenia odpowiedniej platformy tego typu. Specjalnie dla tych przedsiębiorstw Infinite stworzyła system Web EDInet. To konkurencyjne w stosunku do EDInet Connector rozwiązanie, które jest zarazem tanim sposobem, umożliwiającym małym jak również średnim firmom zastosowanie w pełni kompatybilnego z zaawansowanymi systemami partnerów rozwiązania EDI. Platforma Web EDInet wyróżnia się tym, że umożliwia przetwarzanie dokumentów z wykorzystaniem portalu WWW. Cała komunikacja z partnerami odbywa się za pośrednictwem EDInet Connector, niezależnie od połączenia (VAN, AS2, inne). Nie ma też potrzeby instalacji żadnego oprogramowania.

Główne narzędzia dostępne w systemie Web EDInet to:

  • Historia zamówień
  • Wydruk zamówień
  • Śledzenie statusów dokumentów
  • Tworzenie dokumentów on-line (wz, faktury, potwierdzenia)
  • Sprawdzanie stanów magazynowych
  • Tłumacz indeksów
  • Powiadomienia e-mail o nowych zamówieniach

Jak pokazuje opis systemów, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa jak również wybranej wersji systemu EDInet Communicator można wymienić korzyści płynące z jego wdrożenia i użytkowania. Największą z nich jest sukcesywne zwiększanie zysków firmy poprzez redukcję błędów pojawiających się podczas manualnej obsługi dokumentów oraz szybsze ich przetwarzanie. Nie bez znaczenia jest również możliwość obniżenia kosztów wynikających z fizycznego przechowywania dokumentów. Wiadomo też, że szybsza reakcja firmy wpływa na większą satysfakcję i zadowolenie klienta, a przez to też zwiększenie jego zaufania i lojalności w stosunku do niej.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MS

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »