Technologie » Internet
Storytelling – jak napisać historię, żeby osiągnąć sukces?
Opowiadanie i słuchanie to zaś jeden z podstawowych i naturalnych sposobów budowania relacji międzyludzkich, wymiany doświadczeń i przekazywania informacji. Jako słuchacze stajemy się częścią historii, odczuwamy podobne emocje, dostrzegamy jej elementy oczami naszej wyobraźni. Wolimy słuchać suchych faktów czy barwnego opowiadania?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Odpowiedź jest oczywista, dlatego storytelling stał się popularną formą przekazu marketingowego.
Opowiadaj tak, żeby wszyscy słuchali. Co to jest storytelling?
Storytelling to inaczej marketing narracyjny, który zakłada budowanie wartości marki dzięki kreowaniu jej historii. Podstawowym celem stroytellingu jest zaangażowanie słuchaczy, wzbudzania emocji, pobudzania wyobraźni – dlatego tak bardzo zapada nam w pamięci historia marki czy produktu. Dane, które trafiają do odbiorcy w ciągu dnia to aż w ponad 70 procentach przekazy reklamowe. Większość stanowią informacje od firm, które pomijamy automatycznie, nie zwracając na nie uwagi. Aby przezwyciężyć tę tendencję przekazywania pustych informacji, agencje coraz częściej stosują marketing treści w swoich strategiach, by dostarczać klientom wartościowych informacji na temat marki i – co najważniejsze – budować zaangażowanie. Specjalista ds. marketingu internetowego wie, że takie działanie to często gwarantowany sukces. Dobrze opowiedziana historia gwarantuje, że konsument szybciej identyfikuje się z marką lub produktem.
Jak stworzyć skuteczny storytelling, który porwie tłumy?
Strotytelling jest niczym pisanie powieści lub scenariusza do filmu. Składa się z kilku klasycznych zasad. W pierwszej kolejności należy stworzyć rdzeń, nakreślić wątek oraz przedstawić go postaci historii. Następnym krokiem jest budowanie napięcia przy zachowaniu logicznego ciągu. Akcja rozwija się wraz z powstaniem „konfliktu”, w który przedstawiamy stresującą sytuacje bohatera historii – dzięki temu bardziej identyfikujemy się z przedstawioną sytuacją. Kolejną klasyczną zasadą storytellingu jest rozwiązanie „konfliktu”, którym jest osiągnięcie celu bohatera lub wyjaśnienie sytuacji. Powyższe zasady budują spójną narrację, co mimowolnie wpływa na zapamiętanie opowiadania, a w konsekwencji lojalność w stosunku do marki. Problemy firmy i marki często rozwiązuje prosty pomysł na poruszającą opowieść, gdzie w roli głównej zawsze występuje produkt.
Dlaczego storytelling jest potrzebny twojej marce?
Niektóre firmy wciąż wierzą w mity na temat marketingu internetowego, oddalając od siebie pewne działania i uznając je za nieskuteczne. Odpowiedź jest prosta: marka to coś więcej niż tylko usługa lub produkt. Opowiadając ciekawą historię, odbiorcy mają pozytywne skojarzenia i zwyczajnie dobrze się bawią. Storytelling w dużym stopniu wpływa na budowanie wiarygodności marki, ponadto jest to niewątpliwie dodawanie wartości do produktów czy usług, co w konsekwencji wpływa na skuteczniejszą sprzedaż. Jednak prowadzenie akcji marketingowych z wykorzystaniem storytellingu jest niezwykle pracochłonne i wymaga dużej kreatywności od autora. Plusem jest z pewnością zasięg dobrze opowiedzianej historii, którą odbiorcy chętnie się dzielą. Wiral stworzony przez odbiorców to jeden z prostych sposobów na promocję przy małym budżecie. Odbiorcy ciekawego opowiadania czekają na jego kontynuację i chętnie będą śledzić akcje prowadzone przez daną markę.
Informacje udostępnione dzięki: www.piotrczerpak.com
Komentarze (0)